Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-30, 13:49
  #1
Medlem
vaginalprolapss avatar
Tjena, jag har festat varje helg i ungefär ett år på diverse sköna droger. Jag klarar inte av att vara nykter av många anledningar, men det är en annan tråd någon annan gång. De senaste 2 månaderna så har det blivit helt åt helvete för mycket e. Jag kan sitta vaken i två dagar på 7-8 Tesla knappar och käka dom fast det knappt ger effekt. jag har varit ren sen den 27:e men jag känner absolut ingen som helst förbättring i psyket. Jag är så sinnessjukt lättirriterad, jag exploderar något överjävligt. och jag känner mig allmänt deppig... så min fråga är, finns det någon annan dåre som har gjort samma sak som mig? och om så är fallet, hur lång tid tog det innan du började känna dig hyffsat stabil? känner du av det en längre period efteråt?

Tacksam för svar. Mvh vaginal
Citera
2018-12-30, 13:58
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Du har inte tagit något på 3 dagar och säger att du är ren, lol.

Du har ju verkligen ingen respekt för droger och tycker inte synd om dig, men räkna med att du kommer känna dig tom/skum/konstig ett bra tag framöver. Med all rätt
Citera
2018-12-30, 14:05
  #3
Medlem
Det är klart du känner dig deppig, och du kan ta hur många E som helst men det kommer aldrig slå på bra, du kommer bara bli värre om du fortsätter med samma drog. Jag skulle byta ut drogen mot nån annan drog om du vill fortsätta känna dig påverkad. Jag förstår om dU gillar att ta E men du behöver ha ett längre uppehåll för att få samma rus. Ett långvarigt missbruk av alla droger ändrar effekt efter ett tag. Nu får du bara massa biverkningar och som inte är roliga vet jag sj av egen erfarenhet. så börja med andra droger ett tag, du får skön effekt om du blandar lite olika typ kola,alkohol o röka
Citera
2018-12-30, 14:06
  #4
Medlem
abo142s avatar
Kompis, du ska inte äta E som om de vore lösgodis. högst några få gånger per år. Du har skapat obalans i serotoninsystemet, seratonin reglerar bland annat humör, sömn aptit och andra beteenden. Mdma kan även vara neurotoxiskt, så fortsätt att vara clean, ät och sov så kommer det gå över.
Citera
2018-12-30, 14:40
  #5
Medlem
Minst 6 månader mest troligt ett år även om allt kanske inte blir sig helt likt nå mer, men sådant är livet. Oerhört ansvarslöst i vilket fall. Antioxidanter och helomställning i kost och livsstil är det enda som kan ge resultat för sådana som dig.
Citera
2018-12-30, 15:56
  #6
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-12-30, 16:08
  #7
Medlem
Du har med högst sannolikhet tömt ut din serotonin-tank, din kropp kan inte nyttja sig utav serotonin producerat utifrån (inga tillskott) så därav får man dessvärre vänta på att kroppen hinner lagra upp det själv.

Jag har varit med i samma situation.

Det jag rekommenderar är Tryptofan (5-htp) vilket är en byggsten till Serotoninet, vilket är det närmsta vi kan komma tillförsel.
Magnesium, Zink.

Det viktigaste är:
A) Lägga av med substanser som antagligen utsöndrar(cola, MD, X) eller hämmar (SSRI, sertralin) produktionen av Serotonin. Spårämnen.
B) Vänja sig med ett annorlunda sinnestillstånd, inse att du kan developera både din karaktär och din position med hjälp utav tillståndet. Tro det åtminstone. När detta är över, så har du också åstadkommit någonting otroligt. Du har anpassat dig.

Vänta åtminstone 1 1/2 år med MD etc. Jag har tagit utsöndrande substanser 2 gånger dem senaste 18 månaderna.

Best of luck. Skriv om det är någonting.
Citera
2018-12-30, 16:28
  #8
Medlem
Kajahs avatar
Jag hade också en period med för mycket E. Det resulterade i en fullständig mental krash och kan fortfarande knasa till det i huvudet på mig med sporadiska panikattacker. Det är mer än fyra år sedan jag senast tog E. Säger inte att du kommer genomlida samma sak, jag är ganska mottaglig för ångest. Jag ger dig bara min erfarenhet. Hoppas det går över snabbare för dig. Var rädd om dig. Fridens.
Citera
2018-12-30, 21:12
  #9
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaus
Minst 6 månader mest troligt ett år även om allt kanske inte blir sig helt likt nå mer, men sådant är livet. Oerhört ansvarslöst i vilket fall. Antioxidanter och helomställning i kost och livsstil är det enda som kan ge resultat för sådana som dig.

Håller med här. Räkna med lång tid men det kommer bli bättre. Försök att ta bra hand om dig i ditt övriga liv och härda ut bara.
Citera
2018-12-31, 03:44
  #10
Medlem
vaginalprolapss avatar
En del av er som svarat har missuppfattat mig och det kan nog bero på en dålig TS. Jag har inga som helat ambitioner på att fortsätta med droger i någon aom helst form. Jag vill bli helt ren. Jag är bara orolig för den närmaste framtiden och eventuell skador i framtiden. Jag vaknade nu av att jag grät och hade panik av en mardröm jag inte minns, vilket inte är likt mig alls.

Jag ska skriva ner en mer detaljerad bakgrund kring mitt missbruk för att kanske få bättre hjälp.
Citera
2018-12-31, 20:20
  #11
Medlem
vaginalprolapss avatar
Okej, då skriver jag lite mer utförligt när jag ändå sitter nykter hemma.
Jag har haft ett blandmissbruk i ca 10 år som ibland har varit dagligen och ibland "bara" på helger.

Nu de senaste 2 åren varit helger och ibland in på veckorna med sjukskrivning som resultat. jag har fått mer och mer lön och fått bättre och bättre kvalite på mina droger. Sen i somras har det blivit mest tjack, lyrica och nu i slutet helt åt helvete för mycket E. Jag har aldrig velat sluta fören nu och det känns som att ALLT kommer på en och samma gång.

Syftet med trådstarten har varit för att få information om de närmaste veckorna. jag förstår att det är individuellt men jag vill veta på ett ungefär, hur länge kommer jag att ha ångest, svårt att sova, svårt att fokusera?
__________________
Senast redigerad av vaginalprolaps 2018-12-31 kl. 20:26.
Citera
2019-01-01, 11:39
  #12
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Okej, då skriver jag lite mer utförligt när jag ändå sitter nykter hemma.
Jag har haft ett blandmissbruk i ca 10 år som ibland har varit dagligen och ibland "bara" på helger.

Nu de senaste 2 åren varit helger och ibland in på veckorna med sjukskrivning som resultat. jag har fått mer och mer lön och fått bättre och bättre kvalite på mina droger. Sen i somras har det blivit mest tjack, lyrica och nu i slutet helt åt helvete för mycket E. Jag har aldrig velat sluta fören nu och det känns som att ALLT kommer på en och samma gång.

Syftet med trådstarten har varit för att få information om de närmaste veckorna. jag förstår att det är individuellt men jag vill veta på ett ungefär, hur länge kommer jag att ha ångest, svårt att sova, svårt att fokusera?

Ungefär 3-4 veckor brukar det ta innan jag mår någorlunda ok igen efter tjack och E. Då kanske jag har kört hårt i någon månad i taget innan. Ett par månader innan man är sig själv.

Det tar tid det där. Just dopamin och serotonin som reglerar hur man mår är ju helt åt helvete sönderkörda efter ovanstående droger. Försök att träna mycket och äta hälsosamt, samt ta tillskott i form av Magnesium, Agmatine och 5-htp (alla reglerar dopamin och serotonin). Det är nu du får betala för de roliga månaderna du haft. Ledsen, men det tar tid att återställa hormon-balanserna i hjärnan när man maxar ut dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback