Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-31, 18:44
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Hej,

Japp det har jag: https://ibb.co/YPpvgXJ

Förutom att jag inte längre kan spela the witcher så märker jag ingenting. På skrivbordet är allt lite större och lite mörkare jämfört med min andra skärm. Jag vet inte om det är jag som är blind eller har missat något..
Detta borde varit med i trådstarten, även om det bara är 2 inlägg bort. Här finns väsentlig information. Nu har jag inte använt Windows sedan XP, men om jag tolkar bilden rätt så har du bägge skärmar inkopplade. I så fall är det förmodligen källan till ditt problem.

Som sagts, koppla ur din gamla skärm, kontrollera att 165 hz är inställt både i Windows kontrollpanel och Nvidias kontrollpanel, och för säkerhets skull slå av G-sync till en början. Vi vill eliminera så många felkällor som möjligt

Det är vanligt att få problem med fel frekvens när man har mer än en skärm inkopplad och vill köra på en frekvens som bara ena skärmen klarar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Notera även att det kan bugga ur ibland om du har 2st skätmar med olika frekvenser.
Typ har jag en video på min 75hz skärm så låser min 144hz skärm till 75hz också, även vissa program gör att det buggar ur.

Lösning :
Använd 1 skärm, avaktivera drm andra.
Minimera alla program som är aktiva på allt annat än skärm 1, även typ Windows aero.


Skulle dock testa att bara köra enbart med 165hz skärmen, se km det fungerar.
Har du bara en skärm? Isåfall... hur många fps har du? (otroligt många har fin hardvara sen sitter dom utan drivrutiner och har fps från 2012).
Citera
2019-01-02, 17:37
  #26
Medlem
Librarians avatar
Jag gjorde lite tester och det var som en del redan gissat.

När jag har min 4k BenQ inkopplad samtidigt så funkar varken 165hz eller G-sync. Vilket är oerhört frustrerande.

Det går t.ex inte att spela The Witcher 3 alls om båda skärmarna är inkopplade - men när bara ASUS är det så funkar det fint med max på alla inställningar.

Vet ni om det finns något sätt att få två såpass olika skärmar att fungera bättre tillsammans?
Citera
2019-01-02, 17:38
  #27
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Notera även att det kan bugga ur ibland om du har 2st skätmar med olika frekvenser.
Typ har jag en video på min 75hz skärm så låser min 144hz skärm till 75hz också, även vissa program gör att det buggar ur.

Lösning :
Använd 1 skärm, avaktivera drm andra.
Minimera alla program som är aktiva på allt annat än skärm 1, även typ Windows aero.


Skulle dock testa att bara köra enbart med 165hz skärmen, se km det fungerar.
Har du bara en skärm? Isåfall... hur många fps har du? (otroligt många har fin hardvara sen sitter dom utan drivrutiner och har fps från 2012).

Jag gjorde lite tester och det var som du, och en del andra, redan gissat.

När jag har min 4k BenQ inkopplad samtidigt så funkar varken 165hz eller G-sync. Vilket är oerhört frustrerande.

Det går t.ex inte att spela The Witcher 3 alls om båda skärmarna är inkopplade - men när bara ASUS är det så funkar det fint med max på alla inställningar.

Vet ni om det finns något sätt att få två såpass olika skärmar att fungera bättre tillsammans?
Citera
2019-01-05, 04:18
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Jag gjorde lite tester och det var som du, och en del andra, redan gissat.

När jag har min 4k BenQ inkopplad samtidigt så funkar varken 165hz eller G-sync. Vilket är oerhört frustrerande.

Det går t.ex inte att spela The Witcher 3 alls om båda skärmarna är inkopplade - men när bara ASUS är det så funkar det fint med max på alla inställningar.

Vet ni om det finns något sätt att få två såpass olika skärmar att fungera bättre tillsammans?

Sitter med 144hz o 75hz skärmar, det jag gör är :
1. Se till att 165hz är huvudskärm
2. Stäng av allt på skärm 2 (4k skärmen), även Windows aero
*med Stäng av allt menar jag se till att inte något program är på,, tryck X på discord, skype eller vad som nu kan vara uppe, eller dra över till skärm 1.

Men som sagt det är buggigt, inte säkert att det fungerar för dig
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback