Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-31, 12:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
https://www.samsung.com/se/tvs/the-f...E55LS003AUXXC/

55" The Frame
4K Flat Smart TV
Vad är det du vill säga? Att jag köpt en TV och borde förstått att den MÅSTE matas med en markbunden tv-signal..? Att det är fullständigt logiskt att tv’n hela tiden frågar efter en markbunden tv-källa..? Att det vore fullständigt korkat att kunna själv välja om man vill koppla in en markbunden tv-källa..?

Kan man förmoda att du är en Samsung lover?
:s
Citera
2018-12-31, 13:03
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Vad är det du vill säga? Att jag köpt en TV och borde förstått att den MÅSTE matas med en markbunden tv-signal..? Att det är fullständigt logiskt att tv’n hela tiden frågar efter en markbunden tv-källa..? Att det vore fullständigt korkat att kunna själv välja om man vill koppla in en markbunden tv-källa..?

Kan man förmoda att du är en Samsung lover?
:s
Att du har köpt en TV och blir förvånad över att den beter sig som en TV, det är mycket underhållande.

Nej, verkligen inte. Dom Samsung-produkter jag har ägt har jag inte alls gillat särskilt mycket. Föredrar Panasonic.
Citera
2018-12-31, 16:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att du har köpt en TV och blir förvånad över att den beter sig som en TV, det är mycket underhållande.

Nej, verkligen inte. Dom Samsung-produkter jag har ägt har jag inte alls gillat särskilt mycket. Föredrar Panasonic.
Jag tycker det är förvånande att någon 2018/2019 tycker en ”smart tv” nödvändigtvis måste ha en markbunden tv-signal, att det inte räcker med internet streamad tv...
Citera
2018-12-31, 16:49
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Jag tycker det är förvånande att någon 2018/2019 tycker en ”smart tv” nödvändigtvis måste ha en markbunden tv-signal, att det inte räcker med internet streamad tv...
Framför allt så borde den ju komma ihåg vad den gjorde när den stängdes av, oavsett vad den gjorde. Jag misstänker att det helt enkelt är gammal kod som ingen direkt har tänkt på att uppdatera.
Citera
2018-12-31, 17:37
  #17
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Jag tycker det är förvånande att någon 2018/2019 tycker en ”smart tv” nödvändigtvis måste ha en markbunden tv-signal, att det inte räcker med internet streamad tv...

Behöver inte vara markbunden signal, kan vara kabel-tv, IP-TV och satellit också. Och det finns ingen internet "streamad" TV.
Citera
2019-01-01, 11:07
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Behöver inte vara markbunden signal, kan vara kabel-tv, IP-TV och satellit också. Och det finns ingen internet "streamad" TV.
Står markbunden källa på skärmen men det är säkert som du säger att det också funkar med andra mer traditionella (och lätt förlegade) tv-källor/signaler.

Okej kanske inte den korrekta benämningen men jag tror de flesta förstår vad jag menar med internet streamad tv - dvs tv-program, film och serier som kan streamas via internet. Inte jättemärkligt när man tänker efter lite...
Skulle tippa på att inom 10 år så kommer knappt anolog tv, kabel och satellit existera (känns som de knappt gör det idag) utan merparten av all rörlig media som konsumeras i civiliserade städer kommer vara 1. streamat från internet alternativt 2. ip-tv (som även den kommer tappa till förmån för vanlig internet streaming). Min övertygelse.
Citera
2020-01-15, 09:58
  #19
Medlem
xeraNs avatar
Jag är väldigt nöjd med min frame. Den är snygg och man ser knappt att det är en tv och det är huvudsaken tycker jag. Fungerar hur bra som helst när den startar upp tavlan och byter bilder lite då och då. Jag har satt några riktiga tavlor brevid den så det ska passa in och det är riktigt snyggt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback