Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-30, 01:22
  #1
Medlem
Cthulhummms avatar
Tjo!
(Ska försöka fatta mig kort)

Idag var jag rätt uttråkad så surfade runt lite vartsom. Råkade hamna på någon sida där en ruta dök upp som löd ungefär som följande:

"Varning! Din iPhone har 39 virus, stäng inte den här rutan!"

Jag är förmodligen nojig osv osv, men kan det vara möjligt att det faktiskt var/är 39 virus? Låter jävligt högt enligt mig.

Jag stängde Safari, och har rensat historiken. Lade inte hemsidan på minnet.

Personligen tvivlar jag på att det är virus, men kan det vara det? Är 39 st ologiskt.
Misstänker ett försök till bedrägeri.

Alla svar uppskattas, MVH
Citera
2018-12-30, 01:39
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Det där är en vanlig reklamgrej, dom försöker skrämma dig genom att få dig att tro att det finns en massa virus, men det gör det inte, det är bara skrämselreklam för att du ska köpa elller ladda ner en app.
Det är en vanligt förekommande grej, och inget jättekonstigt.
Citera
2018-12-30, 01:42
  #3
Medlem
Cthulhummms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det där är en vanlig reklamgrej, dom försöker skrämma dig genom att få dig att tro att det finns en massa virus, men det gör det inte, det är bara skrämselreklam för att du ska köpa elller ladda ner en app.
Det är en vanligt förekommande grej, och inget jättekonstigt.

Tack så mycket för ett snabbt och rakt svar!
Citera
2018-12-30, 01:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cthulhummm
Tack så mycket för ett snabbt och rakt svar!
kollade du på porr ? då brukar det komma upp sånt
Citera
2018-12-30, 01:53
  #5
Medlem
mossyvictorys avatar
Ligger nog lite i det att de som skaffar iphone är teknikhandikappade och naiva idioter.
Citera
2018-12-30, 02:01
  #6
Medlem
Cthulhummms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Ligger nog lite i det att de som skaffar iphone är teknikhandikappade och naiva idioter.

Håller med. Själv är jag nog ett ypperligt exempel på en teknikhandikappad och naiv idiot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback