Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-29, 21:05
  #1
Medlem
Kan man installera en rat i en iphone? Typ iphone 6.


Skulle vilja göra det på min egen mobil om den blir stulen tex så kan man se allt på kameran och så.

Vill heller inte det ska synas att man insallerat en rat.
__________________
Senast redigerad av Andreashansson8 2018-12-29 kl. 21:48.
Citera
2018-12-29, 21:09
  #2
Medlem
franges avatar
Varför skulle du installera ett får i en mobiltelefon? Tror du att det skulle överleva särskilt länge där?
Citera
2018-12-29, 21:14
  #3
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Do androids dream of electric sheep?


Ja, jag har sett en variant där man kan installera android i en iphone, men det måste ha varit för nästa 10 år sen.
Citera
2018-12-29, 21:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför skulle du installera ett får i en mobiltelefon? Tror du att det skulle överleva särskilt länge där?

Stavfel
Citera
2018-12-29, 22:05
  #5
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Kan man installera en rat i en iphone? Typ iphone 6.


Skulle vilja göra det på min egen mobil om den blir stulen tex så kan man se allt på kameran och så.

Vill heller inte det ska synas att man insallerat en rat.


Nu blev det lättare att förstå.


Om du vill kunna nå den om den blir stulen, är det inte "find my iphone" som gäller då?
Citera
2018-12-29, 23:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Nu blev det lättare att förstå.


Om du vill kunna nå den om den blir stulen, är det inte "find my iphone" som gäller då?

Då ser du endast plats. Finns appar du kan installera så du ser vild på tjuven också. Dock med en rat kan du se sms o h samtal samt höra mikrofon också.
Citera
2018-12-30, 00:14
  #7
Moderator
vhes avatar
Rubrik justerad:

Utgående rubrik: Android rat i en iphone?
Ny rubrik: RAT till iPhone

/Moderator
Citera
2018-12-30, 00:47
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Kan man installera en rat i en iphone? Typ iphone 6.


Skulle vilja göra det på min egen mobil om den blir stulen tex så kan man se allt på kameran och så.

Vill heller inte det ska synas att man insallerat en rat.

Säga vad man vill om Apple, men deras IOS är det mest säkerhetsinriktade operativsystemet för mobila enheter på konsumentmatknaden. Sandboxingen funkar jättebra, och enbart appar från samma upphovsman får dela data.

Så, att hitta en RAT som funkar på ios, när det inte ens finns "vanliga" möjligheter för fjärrstyrning kommer att bli svårt.
Citera
2018-12-30, 01:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Säga vad man vill om Apple, men deras IOS är det mest säkerhetsinriktade operativsystemet för mobila enheter på konsumentmatknaden. Sandboxingen funkar jättebra, och enbart appar från samma upphovsman får dela data.

Så, att hitta en RAT som funkar på ios, när det inte ens finns "vanliga" möjligheter för fjärrstyrning kommer att bli svårt.

Skulle det funka på Samsung galaxy s8?
Citera
2018-12-30, 01:04
  #10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Skulle det funka på Samsung galaxy s8?

Det skulle iallafall vara enklare.
Citera
2018-12-30, 03:27
  #11
Medlem
choppingblockeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Säga vad man vill om Apple, men deras IOS är det mest säkerhetsinriktade operativsystemet för mobila enheter på konsumentmatknaden. Sandboxingen funkar jättebra, och enbart appar från samma upphovsman får dela data.

Så, att hitta en RAT som funkar på ios, när det inte ens finns "vanliga" möjligheter för fjärrstyrning kommer att bli svårt.

Precis så. Apples säkerhetsakritektur är rätt sund på iOS, och fruktbolaget verkar göra ett mer gediget jobb med säkerhet på iOS än någon annan på marknaden. Massiva ytor som konsumenthård och mjukvara är förstås alltid porösa, så dess bättre så stöder Apple apparater med säkerhetsuppdateringar i sex år nu.

Jag känner personer som använder iPhone 5s-telefoner, från 2013, som är fullt patchade med senaste iOS, som förresten är snabbare och smidigare än tidigare versioner även på gammal hårdvare. Sex år stöd, och vem vet om det blir ännu längre i framtiden. Alla Apples stödda iOS-derivativa apparater kör på 64-bitars ARM-system nu, så legacyeländet borde vara minimalt.

Googles Pixel-telefoner or Android One-certifierade apparater får tre ynka år stöd. Skamligt.
Citera
2019-01-08, 14:25
  #12
Medlem
Så det går inte att jag skickar en rat via mejl som offret öppnar å sin iphone och sen blir infekterad? Suger ju megapung
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback