Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-30, 19:16
  #37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Det var ju ett flertal anklagelser riktade mot Soran Ismail och bara för att någon av dessa målsägande/vittnen inte var en kändis så väger ju dennes röst lika tungt som en kändis. Men du verkar ha en skev människosyn som inte verkar hålla med om det.

Allt som blev av det var en anmälan från en anonym kvinna som lades ned eftersom ord stod mot ord. (FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt Förstår att ditt hat mot Soran inte vet några gränser men det hjälper inte. En anonym anklagelse är inte tillräckligt för att korsfästa någon.
Citera
2018-12-30, 19:21
  #38
Medlem
Terrorfinansiärsläkten Ismail har det lite struligt just nu.

Plötsligt fattar alla samtidigt att de ljuger och har ljugit hela tiden. Då har man få riktiga vänner kvar (som inte är terrorister)
Citera
2018-12-30, 19:24
  #39
Medlem
www3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Allt som blev av det var en anmälan från en anonym kvinna som lades ned eftersom ord stod mot ord. (FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt Förstår att ditt hat mot Soran inte vet några gränser men det hjälper inte. En anonym anklagelse är inte tillräckligt för att korsfästa någon.

De flesta anmälningar om sexuellt ofredande / våldtäkt läggs ju ned, så det är ju knappast oväntat. Men i fallet Soran Ismail så var det ju inte bara en anmälan utan ett flertal, därav tror jag att han knappast är oskyldig. Rätt ska vara rätt, det handlar om att alla ska vara lika inför lagen.
__________________
Senast redigerad av www3 2018-12-30 kl. 19:30.
Citera
2018-12-30, 22:12
  #40
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Terrorfinansiärsläkten Ismail har det lite struligt just nu.

Han också? Det var väl Özz Nûjens släkt som hade Akilov svart på sin lönelista?
Citera
2018-12-30, 23:00
  #41
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja det är märkligt att man stoppar allt arbete med vita svenskar som blir anklagade men inte med skägg-kurden. Det blir så sjukt falskt och genomskinligt på något sätt.

Han har sen våldtäkterna kom upp till ytan inte sagt ett ord. Varken förnekat eller dementerat. Vad tyder det på?

Vad händer med utredningarna? Det har ju gått så lång tid nu att antingen så borde det väl ha gått till åtal eller så är det nedlagt. Jag tippar på nedlagt eftersom han är en kurd.

Men det jag är mest nyfiken på är hur det är tänkt. Finns tanken på att han skall befinna sig i total tystnad under ett antal år och sen bara dyka upp i offentligheten igen en dag? Hur länge behöver han hållas under ytan tills alla har glömt såpass mycket att han kan träda fram som "kändis" igen?

Fast Soran vart aldrig uthängd i tidningsmedier med sitt namn, allt som nämndes var "Komiker" utan det var alla komiker i hans bekantskap som pekade ut honom. Alla som inte följer dessa komiker har ingen aning vem detta är därmed kan dem fortsätta låtsas som ingenting.

Fast ja detta skedde under samma våg som Timell och Kronér vart uthängda med namn, MSM-medierna skyddar honom av någon anledning... kanske pga hans etnicitet.
Citera
2018-12-30, 23:21
  #42
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
De flesta anmälningar om sexuellt ofredande / våldtäkt läggs ju ned, så det är ju knappast oväntat. Men i fallet Soran Ismail så var det ju inte bara en anmälan utan ett flertal, därav tror jag att han knappast är oskyldig. Rätt ska vara rätt, det handlar om att alla ska vara lika inför lagen.

Nej, det var bara en anmälan som lades ner. Precis lika många som lades ner mot Sverigedemokraternas riksdagsledamot Linus Bylund. Så om du ska vara konsekvent bör du nog också förorda att han ska uteslutas ur partiet.
Citera
2018-12-30, 23:53
  #43
Medlem
www3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, det var bara en anmälan som lades ner. Precis lika många som lades ner mot Sverigedemokraternas riksdagsledamot Linus Bylund. Så om du ska vara konsekvent bör du nog också förorda att han ska uteslutas ur partiet.

Det verkar ju som att du läser med röven. Tydligen måste man förtydliga som om du vore en efterbliven. Det var ju ett flertal anmälningar som hade gjorts mot Soran Ismail, därav tror jag att han knappast är oskyldig. Förstår du nu vad jag menade?
Citera
2018-12-31, 01:15
  #44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Det var ju ett flertal anmälningar som hade gjorts mot Soran Ismail, därav tror jag att han knappast är oskyldig.

Ett antal av dessa anmälningar lades ner, inte på grund av att Soran var oskyldig, utan för att brotten hunnit preskriberas.

Så ja, han var med största sannolikhet skyldig.

En helt oskyldig person hade inte sprungit och gömt sig så som Soran gjort.
Citera
2018-12-31, 07:50
  #45
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Det verkar ju som att du läser med röven. Tydligen måste man förtydliga som om du vore en efterbliven. Det var ju ett flertal anmälningar som hade gjorts mot Soran Ismail, därav tror jag att han knappast är oskyldig. Förstår du nu vad jag menade?

Läs tråden som handlar om skvallret. Där berättas endast om en anmälning som lades ned. Du bör därför lägga fram bevis på att fler anmälningar lades ned eller medge att du sprider dynga.
Citera
2019-01-02, 00:20
  #46
Medlem
www3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Läs tråden som handlar om skvallret. Där berättas endast om en anmälning som lades ned. Du bör därför lägga fram bevis på att fler anmälningar lades ned eller medge att du sprider dynga.

Det var ju ett flertal olika oberoende kvinnor som hade råkat ut för Soran Ismail. Att alla dessa kvinnor skulle snacka skit ser jag som osannolikt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback