Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 01:17
  #145
Medlem
Evikes avatar
Jag vet inte riktigt, har lite av en kris kring det nu. I grunden är jag naturligt söt och har hela livet varit ganska lat när det kommer till utseende. Har kommit undan ändå, s a s. Med ökad ålder inser jag att jag måste anstränga mig lite mer för att upprätthålla standarden.

Min festmakeup skiljer sig inte nämnvärt från min vardagssminkning, jag adderar bara lite ögonskugga och läppstift till rouget och mascaran. Mitt hår är ett långt trassel vad jag än gör. Kläder är skitsvårt. Gillar bäst mjuka klänningar som markerar midjan, strumpbyxor och enkla kängor. Annars jeans, blus och kofta. Enkla silversmycken, inga dofter annat än till fest. Högklackat är fint på andra, men jag ser ut som en älg. Målar alltid naglarna, som är halvlånga. Till fest tycker jag om vackra klänningar. Tränar måttligt. Har gjort några hudbehandlingar i yngre ålder.

Min man gillar inte plastiga brudar, så jag känner mig inte så hotad där. Bekymrar mig mer för begynnande kråksparkar runt ögonen. That's life.
__________________
Senast redigerad av Evike 2018-12-31 kl. 01:21.
Citera
2018-12-31, 09:57
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Näe, män springer efter kvinnor som är extremt sminkade och ser tillgjorda ut för att det är signaler som säger att kvinnan är osäker och ett billigt och lätt byte. Hon skickar ut "kom och ta mig"-signaler. Det är inte för att de tycker att det är så värst snyggt, det är det ju sällan när man kakat på sminket. Det är för att hon ser lätt ut.
Vet inte om orsaken är att hon ser lätt ut.
Kanske män är så porrskadade att det är mycket smink de dras till, för så ser tjejerna ut på deras runkfilmer.

Sen hur ofta ser man osminkade kändisar, kvinnor på reklam mm. Hade reklam och filmuíndustrin tagit med osminkade som ser bra ut, så hade kanske killar dragits till det med.

Förr var det stora bröst, pga film och reklam, nu är det stor fast rumpa, män attraheras av vad de sett på reklam/film.
Citera
2018-12-31, 10:01
  #147
Medlem
Till TS, lägg hellre pengar och tid på att äta rätt och träna rätt. Då slipper du slösa pengar på riskabla operationer, träning och kost kommer minska rynkmängden och inte bara blir du attraktivare, hittar du ingen man så mår du åtminstone bättre.

Visst kan du slänga pengar på frisör med, har du inte råd kan du sätta upp håret så det ser fint ut.

Sen kanske du kan gå till någon proffesionell sminkös innan du ska ut på festligheter, bara sminka dig enstaka tillfälle.
Citera
2018-12-31, 12:13
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evike
Jag vet inte riktigt, har lite av en kris kring det nu. I grunden är jag naturligt söt och har hela livet varit ganska lat när det kommer till utseende. Har kommit undan ändå, s a s. Med ökad ålder inser jag att jag måste anstränga mig lite mer för att upprätthålla standarden.

Min festmakeup skiljer sig inte nämnvärt från min vardagssminkning, jag adderar bara lite ögonskugga och läppstift till rouget och mascaran. Mitt hår är ett långt trassel vad jag än gör. Kläder är skitsvårt. Gillar bäst mjuka klänningar som markerar midjan, strumpbyxor och enkla kängor. Annars jeans, blus och kofta. Enkla silversmycken, inga dofter annat än till fest. Högklackat är fint på andra, men jag ser ut som en älg. Målar alltid naglarna, som är halvlånga. Till fest tycker jag om vackra klänningar. Tränar måttligt. Har gjort några hudbehandlingar i yngre ålder.

Min man gillar inte plastiga brudar, så jag känner mig inte så hotad där. Bekymrar mig mer för begynnande kråksparkar runt ögonen. That's life.
Hälsa din man från mig. Jag gillar honom.

Vad gäller lite av tjafset i tråden så är det lätt att bara se till sig själv.
Faktum är att många kvinnor inte ens får bära smink på jobbet o varför ska de då sminka upp sig efteråt?
Många yngre oroar sig för att bli gamla o rynkiga. Men ge då fan i att täcka ert ansikte i ett lager av konserveringsmedel varje dag. En hud behöver andas.
Citera
2019-01-01, 22:50
  #149
Medlem
Känner lite att killar som gillar silikonbröst och sånt ändå inte är intressanta för mig. Tycker alla vettiga killar jag träffat har velat ha en naturlig tjej, men som vårdar sig själv. Skulle inte skönhetsoperera mig så som jag ser ut idag. Hade jag däremot haft till exempel en jättestor näsa eller liknande är det lite mer troligt att jag skulle vilja göra någonting åt det, men svårt att säga.
Jag tränar, äter bra, sminkar och rakar mig. Tycker det känns helt lagom och kommer nog inte att ändra på det. Tycker inte det är jobbigt med utseendemässiga krav som kommer från samhället. Allt handlar ändå i slutändan om hur man ser på sig själv.
Citera
2019-01-01, 23:40
  #150
Medlem
Lillarapunzels avatar
Jag slänger idealen i väggen. Är utseendemässigt kanske en 3-4a i grunden, som dock råkar vara beskaffad med byst som är något över medel (65G), men i övrigt inga former.
Är alltid totalt osminkad och har 1 m långt hår fast jag är vuxen.
Klär mig helst i proper kostym och har så gott som samma/liknande kläder i stort sett varje dag.

Om killarna inte gillar ovanstående? Det ger jag blanka fan i, på ren svenska. Uppenbarligen har det inte gått hem hittills hos någon iaf, men hellre ensam än att jag skulle vika ner mig för vad någon annan tycker om mig.
Citera
2019-01-02, 07:41
  #151
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Som singel så funderar jag en del på detta med skönhet och som vi alla vet så är ju mäns attraktion till kvinnor baserad till stor del på det visuella. Idag kan ju även dom flesta med fast jobb spara till operationer och dyra frisörbesök. Vi kan ta bort oönskat hår och nästan förändra oss själva till oigenkännlighet. Själv försöker jag hålla mig fräsch naturligt och vill inte gärna varken sminka eller operera mig, men ibland tänker jag att det kanske vore smartare av mig att göra motsatsen för att optimera mina chanser. Hur har ni valt att göra? Och hur tänker ni kring att många män (och kanske även era äkta män) attraheras av blonderat hår och plasttuttar? Hur påverkas ni av idealen och mäns preferenser?

Att stora bröst uppfattas som attraktivt har för fan inte bara med ”ideal” att göra utan det är inbyggt hos de flesta som gillar kvinnans skönhet. Begreppet ”skönhetsideal” är uppfunnet av socialkonstruktivisterna (marxismen). Jag har aldrig gillat mainstreamtjejer (såsom de ser ut i Top Model, Cosmopolitan etc) men är kräsen med vad jag gillar. De måste ha rakt hår (inte kristna lockar som är så modernt här i USA just nu), sotade ögon, inte den intetsägande Kardashian-sminkningen, runt sött ansikte och liten mun med lagom tjocka läppar, korta och kurviga. Jag inspireras sällan av trender och det gäller allt, inte bara tjejers utseende. Killar som följer trender och söker tjejer som ser lika genomsnittliga ut som skyltdockor är nog ute efter att ha nån att visa upp, och är antingen homo eller har inte kommit på vad de egentligen gillar.
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2019-01-02 kl. 07:47.
Citera
2019-01-02, 07:49
  #152
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Såna män brukar inte falla för kvinnor som sminkar sig. Man tror oftast att kvinnor som ser bra ut/sminkar sig och är måna om sitt yttre är korkade/dumma speciellt om kvinnorna har ett par stora bröst också. Då förknippas en sån brud med ”bimbo” märket

Sminkar inte alla kvinnor sig? Även de som vill köra en ”naturlig” look använder ju nån form av osynligt smink. Till och med feminister har ju smink (de flesta kör rött läppstift).
Citera
2019-01-02, 09:28
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Skeptisk! Mycket skeptisk!

Allvarligt talat, jag tycker att det är alldeles för stort fokus på yta och alldeles för lite på det inre. Är övertygad om att många fler skulle må mycket bättre av att inte hela tiden koncentrera sig på sig själva och hur de ska göra intryck på sin omgivning med sitt utseende. Det är i viss mån förståeligt när man är tonåring och så extremt självcentrerad som bara tonåringar kan vara, men det är något som vuxenvärlden borde försöka motverka istället för att uppmuntra för det är inte nyttigt och tar alldeles för mycket tid ifrån annat som skulle kunna vara det.

Bra sagt! Skönt att höra att det finns fler som är skeptiska mot detta. Det hänger ihop med vad jag brukar kalla för "selfie-kulturen". Om man tittar sig omkring bland vänner, bekanta, på stan, på sociala medier osv så är det bara en jävla massa selfies. Allt kretsar kring utseendet och folk är så fruktansvärt självupptagna. Vad är det man lider av om man tar 200 bilder av sig själv med plutmun varje dag?

Blir så förbannat trött när jag pratar med vänner och de börjar snacka om att de vill fixa saker; tuttar, läppar, pannan, kråksparkar, magen, naglar, ögonfransar osv osv. Färgar själv håret lite ljusare (begåvades även jag med råttfärg) och sminkar mig lite till vardags, men det är allt. Skulle ALDRIG operera mig! Och då är jag inte ens snygg, så skönthetsingrepp skulle egentligen vara mer motiverat på mig. Men jag tycker hela grejen är så sjuk.
Citera
2019-01-02, 10:42
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Sminkar inte alla kvinnor sig? Även de som vill köra en ”naturlig” look använder ju nån form av osynligt smink. Till och med feminister har ju smink (de flesta kör rött läppstift).

Nej alla sminkar sig inte. Jag använder numer bara rouge ibland, men oftast har jag inget alls. Man måste inte vara feminist eller sluta vårda sig för att man skippar sminket.
__________________
Senast redigerad av marangzviss 2019-01-02 kl. 10:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback