Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-01-01, 14:49
  #61
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det för du tänker annorlunda, de tänker på andra saker. Konstigt att min fru vill jag ska gå upp. Nej jag är inte spinkig! Du har inte varit i asien ser jag...
Men visst, har märkt att när man äter så fyller alltid frun på ens tallrik även exet gjorde det samma. Det är ju annars hälsosam mat, men jag har gått upp för man äter ju för mycket då det är gott. Den svenska maten får jag på julbord, för det är ju thaimat hemma och det går inte att få dem att göra svensk mat utan att de är där och ändrar receptet så det blir Thai touch typ.

Ångrar iallafall inte att jag gifte mig med en Thailändska, behandlar man dem väl och respekterar deras Buddha så kommer du att få ett riktigt bra liv tillsammans.
Citera
2019-01-01, 15:03
  #62
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men visst, har märkt att när man äter så fyller alltid frun på ens tallrik även exet gjorde det samma. Det är ju annars hälsosam mat, men jag har gått upp för man äter ju för mycket då det är gott. Den svenska maten får jag på julbord, för det är ju thaimat hemma och det går inte att få dem att göra svensk mat utan att de är där och ändrar receptet så det blir Thai touch typ.

Ångrar iallafall inte att jag gifte mig med en Thailändska, behandlar man dem väl och respekterar deras Buddha så kommer du att få ett riktigt bra liv tillsammans.
Javisst är det så. Vi skiftar om göra mat hemma hos oss. Det blir asiatiskt mat när hon gör det, vilket är jäkligt gott. Det går ej jämföra med den man får i restaurangen. Så jag har gått upp några kilo också, men inte nämnvärt. Hon vill jag ska helst ha en lite mullig mage, som min bror har. Annars blir det svensk mat här hemma när jag ska kocka. Hon gillar det, men föredrar sin mat som är oftast mer kryddad.

Ja, det finns en orsak buddha görs med stor mage ha ha ha.

Samma här jag ångrar mig verkligen inte alls. Behandlar man dem väl, så har man en bra bästa vän. Hon säger aldrig nej när jag fråga henne om något typ prova gå på hockey/fotboll, eller åka fiska. Min svenska exfru ville aldrig göra något sådant tillsammans.
Citera
2019-02-01, 12:55
  #63
Medlem
Bartbags avatar
I denna Facebook grupp får du hjälp med det du behöver veta
https://www.facebook.com/groups/715619805260780
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3005858

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback