Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 00:39
  #205
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Åk du hem till ditt hittepåland Kurdistan tillsammans med din fina pappa. Just kurder från Ingenstansistan är ju sjukt överrepresenterade i balkongsläng.

Tiderna kommer verkligen att förändras här i Sverige för er gnälliga invandrare. Och du kommer att ha varit en av de aktivt bidragande till detta. Jag är så trött på klagande invällare. Kom inte hit och förpesta vårt land. För det är det enda ni har gjort.

Du tycker att hennes 60-årige svärfar har rätt att klämma sin sons flickvän på häcken?

Vilket folkslag tillhör du? Det låter inte direkt som svenska värderingar?
Citera
2019-01-03, 01:30
  #206
Medlem
Kemiske Alis avatar
En apa från 3:e världen, vilken överraskning! Tyvärr kommer väl sonen att mörda frugan i hedersmord. I dessa apländer brukar den våldtagna kvinnan få ta straffet istället för gärningsmannen. Vilka sjuka värderingar!
Citera
2019-01-03, 10:08
  #207
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
En apa från 3:e världen, vilken överraskning! Tyvärr kommer väl sonen att mörda frugan i hedersmord. I dessa apländer brukar den våldtagna kvinnan få ta straffet istället för gärningsmannen. Vilka sjuka värderingar!

Litauen närmare bestämt. Tycker inte direkt det klassas in som 3:e världen och Litauen är inte känt för hedersmord.
Citera
2019-01-03, 10:09
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
En apa från 3:e världen, vilken överraskning! Tyvärr kommer väl sonen att mörda frugan i hedersmord. I dessa apländer brukar den våldtagna kvinnan få ta straffet istället för gärningsmannen. Vilka sjuka värderingar!
Enligt alla definitioner utom din egen tillhörde de andra världen på den tiden de var tvungna. På senare tid kan man argumentera att de står första världen närmare än exvis Sverige genom inte bara medlemskap i EU utan ffa Nato. Hedersmord är åtminstone för mig ett fullständigt okänt fenomen liksom att våldtagna kvinnor straffas. Men snälla, upplys mig gärna. Det vore väldigt intressant att lära sig mer om vår granne.
Citera
2019-01-03, 11:19
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
En apa från 3:e världen, vilken överraskning! Tyvärr kommer väl sonen att mörda frugan i hedersmord. I dessa apländer brukar den våldtagna kvinnan få ta straffet istället för gärningsmannen. Vilka sjuka värderingar!
Från ett baltiskt land!INte tredje världen. Dem är ganska lika oss faktiskt.

I övrigt riktigt sjukt jäkla fall men inte första gången de händer. Va ju en pappa som va plastikkirurq som sövde ner sin sons flickvän och gjorde lite annat med henne..

Frågan är hur man som par går vidare med detta. Jäkligt tungt iaf oavsett att ta avstånd från sin familj.
Citera
2019-01-03, 11:39
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Från ett baltiskt land!INte tredje världen. Dem är ganska lika oss faktiskt.

I övrigt riktigt sjukt jäkla fall men inte första gången de händer. Va ju en pappa som va plastikkirurq som sövde ner sin sons flickvän och gjorde lite annat med henne..

Frågan är hur man som par går vidare med detta. Jäkligt tungt iaf oavsett att ta avstånd från sin familj.
Det är jäkla slit med att hitta etniska eller kulturella förklaringsmodeller på den här gubben men jag är ganska övertygad om att han är spritt språngande galen och sådana finns trots allt över hela världen i alla läger.
Visst finns det kulturer med extremt vidrig kvinnosyn (Magda Gad har exvis berättat mer än jag egentligen klarat av att läsa på sistone) men i Baltikum hittar man inte mycket sådant. Grovt förenklat skulle jag nog säga att könsrollerna liknar de svenska vid tiden för järnridåns tillblivelse. Precis som du skriver, de är ganska lika oss och utan järnridån hade vi stått varandra betydligt närmare än vi gör idag. Att bunta ihop dem med exvis Afghanistan för att påvisa läskigheten bland "utlänningar" i allmänhet är bara...löjligt.

Sedan borde det inte vara så svårt att välja mellan sin uppenbart galna far och sin egen fru och barn. Men folk förvånar mig mest hela tiden.
Citera
2019-01-03, 12:01
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är jäkla slit med att hitta etniska eller kulturella förklaringsmodeller på den här gubben men jag är ganska övertygad om att han är spritt språngande galen och sådana finns trots allt över hela världen i alla läger.
Visst finns det kulturer med extremt vidrig kvinnosyn (Magda Gad har exvis berättat mer än jag egentligen klarat av att läsa på sistone) men i Baltikum hittar man inte mycket sådant. Grovt förenklat skulle jag nog säga att könsrollerna liknar de svenska vid tiden för järnridåns tillblivelse. Precis som du skriver, de är ganska lika oss och utan järnridån hade vi stått varandra betydligt närmare än vi gör idag. Att bunta ihop dem med exvis Afghanistan för att påvisa läskigheten bland "utlänningar" i allmänhet är bara...löjligt.

Sedan borde det inte vara så svårt att välja mellan sin uppenbart galna far och sin egen fru och barn. Men folk förvånar mig mest hela tiden.
Håller med. Får hoppas hans mor lämnar pappan också.. Tror att alkohol spelar stor roll i detta fall också. Och ja magda gads intervjuer är sjuka och då får hon ibland inte ens berätta hälften av allt hon hör för sina chefer!!
Citera
2019-01-03, 12:37
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
Hantverkare med eget Aktiebolag
https://www.solidinfo.se/foretag/dainius-o-eitvydas-ab

Far och son i styrelsen i bolaget, farsan VD och sonen vice VD. Mantalsskrivna på samma adress; Storsätter 222, 705 95 ÖREBRO. Bolaget registrerades 180417. Ej registrerat för arbetsgivaravgifter, moms eller F-skatt.......
Citera
2019-01-03, 22:24
  #213
Medlem
PRBLMSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag hade dumpat tjejen direkt. Skiter i om hon blivit våldtagen eller ej sålänge hon fått en annan mans kuk i sig.

Är det pga din egen osäkerhet eller är det för normen?

Är det någon som borde skämmas så är det farsan. Och sonen ifall han visste hur pappan var. Något borde han ha märkt.
Citera
2019-01-03, 22:42
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRBLMS
Är det pga din egen osäkerhet eller är det för normen?

Är det någon som borde skämmas så är det farsan. Och sonen ifall han visste hur pappan var. Något borde han ha märkt.
Nä det är faan BO som borde skämmas här. 6 ggr och hon har inte anmält förrän nu??
Citera
2019-01-03, 22:58
  #215
Medlem
PRBLMSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus90
Nä det är faan BO som borde skämmas här. 6 ggr och hon har inte anmält förrän nu??

Ja fan offrets fel att han tryckte in kuken i henne 6 gånger. Det här kan mycket väl röra sig om en systematisk dysfunktionalitet som pågått. Skönt att hon slutligen anmälde.
Citera
2019-01-05, 12:20
  #216
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Är detta sonen? https://www.facebook.com/*polovinko

*=e
Borde det vara.
Pappan finns bland vännerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback