Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 19:49
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisto
För att sedan ringa polisen själv?
Rykten som sagt, men knappast troligt tänker jag.
Kontroll, makt och våld hör ihop.
Mycket tänkbart att han tagit telefonerna för att sedan när han insett hur allvarligt det var ringa själv.
Citera
2019-01-12, 19:52
  #158
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Kontroll, makt och våld hör ihop.
Mycket tänkbart att han tagit telefonerna för att sedan när han insett hur allvarligt det var ringa själv.
Exakt som Martin J gjorde efter att han slagit ihjäl sitt ex Lotta Rudholm.
Fy fan.
Citera
2019-01-12, 20:55
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Exakt som Martin J gjorde efter att han slagit ihjäl sitt ex Lotta Rudholm.
Fy fan.
Ja, det är nog regel snarare än undantag i såna här situationer.
Det handlar ju om kontroll.
Citera
2019-01-13, 00:31
  #160
Medlem
Och jag tror inte ngn kan jämföra relationerna rudholm/GM med det här paret. Det är stora skillnader oavsett vad folk vill tycka här inne.
I’m out. Rättegången och bevisen får tala.
Citera
2019-01-13, 03:12
  #161
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cisto
Och jag tror inte ngn kan jämföra relationerna rudholm/GM med det här paret. Det är stora skillnader oavsett vad folk vill tycka här inne.
I’m out. Rättegången och bevisen får tala.
Så det säger/skriver du...
Alltid lika intressant när en användare skriver A men ej B.

Dvs
Noll trovärdighet.
Berätta gärna vad du vet?
Citera
2019-01-16, 02:40
  #162
Medlem
Hoplahoola: det låter som du arbetar på plats,
Inte bra om du outar sekretess.
Citera
2019-01-16, 12:03
  #163
Medlem
Det går framåt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...garen-fortegen
__________________
Senast redigerad av GullyFoyle 2019-01-16 kl. 12:20.
Citera
2019-01-16, 16:49
  #164
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Om sambon och hennes mamma båda befann sig i hemmet, och de misshandlades/mördades ungefär samtidigt... Hur tänker han då när han bara erkänner att han skadade en av dem?

Först placerar han alltså sig själv på platsen för brottet, vid aktuell tid, samtidigt som han förnekar att han har mördat sambon.. vem menar han annars skulle ha gjort det? Lär bli knepigt att prata sig ur..
"Nej nej, klart jag aldrig skulle skada Pia! Det var nån snubbe som kom förbi och bara dödade henne! Och jag kunde inte ingripa för jag var ju liksom upptagen med att klå upp hennes 75-åriga mor just då."

Citat:
Våld har enligt åklagaren riktats mot den avlidna kvinnans mamma, i samband med det misstänkta mordet. Både mamman och dottern påträffades i bostaden som polisen larmades till [...]
Mannen förnekar mord, men medger att han skadat mamman till den avlidna kvinnan."
Citera
2019-01-16, 18:47
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Om sambon och hennes mamma båda befann sig i hemmet, och de misshandlades/mördades ungefär samtidigt... Hur tänker han då när han bara erkänner att han skadade en av dem?

Först placerar han alltså sig själv på platsen för brottet, vid aktuell tid, samtidigt som han förnekar att han har mördat sambon.. vem menar han annars skulle ha gjort det? Lär bli knepigt att prata sig ur..
"Nej nej, klart jag aldrig skulle skada Pia! Det var nån snubbe som kom förbi och bara dödade henne! Och jag kunde inte ingripa för jag var ju liksom upptagen med att klå upp hennes 75-åriga mor just då."
Nu är ju det här bara vilda spekulationer från min sida men han kan ha uppgivit t.ex ett scenario där mor och dotter grälar och han går emellan varpå tumult uppstår eller någonting i den vägen.
En annat scenario han skulle ha kunna uppgivit är att Pia misshandlats av okänd man, kallat på sin mor och modern dyker upp och anklagar J för det...
Ja, det finns några möjligheter, även om jag finner hans trovärdighet vara rätt liten så kan han fortfarande ha uppgivit alternativa scenarion som stöder hans påstående om att han är icke skyldig.
Något måste han ju ha sagt, liksom...
Inte ett ljud om varken frisläppande eller fortsatt häktning, det förbryllar lite - där hade det kunnat givits lite mer information.
Citera
2019-01-16, 20:52
  #166
Medlem
Märkligt! SVT skriver - inte HT?!

Utifrån det SVT skriver väcks tankar... Är det BO och hennes mamma som har slagits och MGM är oskyldig, ingripit och ringt. Såg att BO:s äldsta dotter fortfarande har ”plastpappan” som vän på FB... Saker kan vara komplicerade men den som mördar min mamma tar jag bort från min vänlista - jag lovar.

Skönt att BO och MGM:s barn verkar vara i tryggt förvar hos deras moster för övrigt.
__________________
Senast redigerad av GC-2017 2019-01-16 kl. 20:59.
Citera
2019-01-17, 21:48
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GC-2017
Märkligt! SVT skriver - inte HT?!

Utifrån det SVT skriver väcks tankar... Är det BO och hennes mamma som har slagits och MGM är oskyldig, ingripit och ringt. Såg att BO:s äldsta dotter fortfarande har ”plastpappan” som vän på FB... Saker kan vara komplicerade men den som mördar min mamma tar jag bort från min vänlista - jag lovar.

Skönt att BO och MGM:s barn verkar vara i tryggt förvar hos deras moster för övrigt.


Att BO:s dotter kanske inte har tagit bort MGM från Facebook kan ju bero på att hon sörjer sin mamma och inte hänger på Facebook dygnet runt. Hon kanske bara inte har tänkt på att göra det, eller tycker att det är oviktigt i sammanhanget. Tror hennes liv är mer än Facebook bara.
Citera
2019-01-18, 02:38
  #168
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GC-2017
Märkligt! SVT skriver - inte HT?!

Utifrån det SVT skriver väcks tankar... Är det BO och hennes mamma som har slagits och MGM är oskyldig, ingripit och ringt. Såg att BO:s äldsta dotter fortfarande har ”plastpappan” som vän på FB... Saker kan vara komplicerade men den som mördar min mamma tar jag bort från min vänlista - jag lovar.

Skönt att BO och MGM:s barn verkar vara i tryggt förvar hos deras moster för övrigt.

Finns även i HT
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback