• 3
  • 4
2019-01-06, 20:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Hur handlar man online eller i utlandet med ett kort som inte är bundet till Visa eller MasterCard? Vilka kort tänker du på?

Det gör man inte.

Gamla bankomatkorten menar han säkert, dessa finns tyvärr inte kvar längre. Alla skall betala för att inneha kort tycker storbankerna.
Citera
2019-01-06, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det gör man inte.

Gamla bankomatkorten menar han säkert, dessa finns tyvärr inte kvar längre. Alla skall betala för att inneha kort tycker storbankerna.

OK tackar för svar jag har VISA hos Handelsbanken UTAN kreditmöjlighet kostar inget säger rådgivaren. Sen sparar jag upp i Nordnet utan köpskurtage och utan depotgebyr.
Senast redigerad av bajssmakarskitbra 2019-01-06 kl. 20:58.
Citera
2019-01-06, 20:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
OK tackar för svar jag har VISA hos Handelsbanken UTAN kreditmöjlighet kostar inget säger rådgivaren.

Intressant, bytte precis själv till SHB och fick årsavgiften borttagen första året på mastercard debit, frågade efter VISA men det påstod de att de inte har längre.
Citera
2019-01-06, 21:03
Bannlyst
Citat:
Intressant, bytte precis själv till SHB och fick årsavgiften borttagen första året på mastercard debit, frågade efter VISA men det påstod de att de inte har längre.

Jag ser det är så i Sverige :
https://www.handelsbanken.se/sv/priv...och-kreditkort

I DK finns ViSA fortfarende:
https://www.handelsbanken.dk/da/priv...etalinger/kort

Bor själv i mörka Jylland kanske jag får betala senare har också just bytt bank till Handelsbanken.
Citera
2019-01-07, 23:47
Medlem
Har ett Mastercard hos Ica för mat och ett på Danskebank för allt annat. Vill ha så få kort som möjligt.
Citera
2019-01-08, 07:41
Medlem
Citat:
Lustigt, jag har precis motsatt upplevelse - handelsbanken är riktigt seriösa enligt min uppfattning, däremot tror jag de riktar sig mot företag och privatkunder "med ordnad ekonomi" i första hand, dvs de som bara vill ha ett lönekonto och betala räkningar är förmodligen inte riktigt deras idealkund?

Hur menar du här, står "ordnad ekonomi" på något sätt i motsats till att ha lönekonto och betala räkningar?
Eller menar du att de föredrar kunder med stort kapital framför de som "bara" betalar räkningar från sitt lönekonto, har bolån, billån, vadsomhelst-lån och ett patetiskt sparande på några hundralappar i månaden?
Senast redigerad av Rritt 2019-01-08 kl. 07:49.
Citera
2019-01-08, 17:29
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Eller menar du att de föredrar kunder med stort kapital framför de som "bara" betalar räkningar från sitt lönekonto, har bolån, billån, vadsomhelst-lån och ett patetiskt sparande på några hundralappar i månaden?

Precis, det var det jag menade - de skulle aldrig erkänna det men det är ändå lite känslan man får när man går in på ett av deras kontor, det positiva med det är att mig veterligen var SHB den enda storbanken som inte behövde söka hjälp hos bankstödsnämnden på 90-talet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in