Citat:
Ursprungligen postat av
Dimpen
Gick ifrån dem för 10 år sedan då de har urusel service och är nonchalanta, arroganta och osmidiga. Nekar lån (fick i annan bank), nekade bankfack (fick i annan bank), högre avgifter, svårare att få kontakt med - ja jag kan rabbla negativiterer i timmar.
Dock så tror jag faktiskt att företag/-are gillar Handelsbanken och att de då är riktigt bra som bank.
Lustigt, jag har precis motsatt upplevelse - handelsbanken är riktigt seriösa enligt min uppfattning, däremot tror jag de riktar sig mot företag och privatkunder "med ordnad ekonomi" i första hand, dvs de som bara vill ha ett lönekonto och betala räkningar är förmodligen inte riktigt deras idealkund?
SEB som jag lämnade efter mer än 15 år upplever jag som extremt trötta och ointresserade, deras tekniska system kan jag dock inte klaga på så vill man ha en stabil bank bara är de ett bra val.
Egentligen är alla bankbyten bra, svenskar är förbaskat tröga när det gäller just det så oavsett vilken bank man byter till rekommenderar jag byte för att få igång konkurrensen!