Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 23:58
  #1
Medlem
Hej!
Som rubriken lyder tycker jag att det hade varit en bra idé att flashback har en discordserver. Jag tänker mest på de människor som sitter och letar efter människor att skriva med. Man kan vara helt anonym och bara snacka med människor när det passar en
Citera
2018-12-29, 03:48
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2018-12-30, 10:24
  #3
Medlem
Bra idé där, hade varit riktigt nice.
Citera
2018-12-30, 14:28
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Hej!
Som rubriken lyder tycker jag att det hade varit en bra idé att flashback har en discordserver. Jag tänker mest på de människor som sitter och letar efter människor att skriva med. Man kan vara helt anonym och bara snacka med människor när det passar en

Nej tack! Flashback är ett diskussionsforum för alla.
Citera
2018-12-30, 16:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej tack! Flashback är ett diskussionsforum för alla.
Ja men för de kan man ju ändå ha en discordserver för de som använder discord. Är ju inget krav att gå med i den men de som vill kan ju gå med.
Citera
2018-12-30, 20:59
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Ja men för de kan man ju ändå ha en discordserver för de som använder discord. Är ju inget krav att gå med i den men de som vill kan ju gå med.

Sätt upp en egen då och lägg det inte på någon som inte har anledning att göra det.

Både PM-funktionen och chattråden i LB är redan features utöver vad forumets tanke är.
Citera
2018-12-30, 22:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sätt upp en egen då och lägg det inte på någon som inte har anledning att göra det.

Både PM-funktionen och chattråden i LB är redan features utöver vad forumets tanke är.
Det hade jag gjort om jag hade den kunskapen.
Citera
2018-12-31, 10:40
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Då Disord är en programvara som Flashback inte kontrollerar så kan de inte garantera medlemmarnas anonymitet etc där.
Därför kommer du aldrig se någon officiell Flashback discord server.

Edit: För många år sedan så hade Flashback faktiskt en IRC server som tyvärr stängdes ner: (FB) Flashback IRC läggs ner
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-12-31 kl. 10:43.
Citera
2022-05-12, 21:05
  #9
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej tack! Flashback är ett diskussionsforum för alla.
Nepp. Man stryps i konversationer på Flashback då konversationer börjar med en sak och slutar i något helt annat.

Man utvecklas via samtal och det stryps här, man får enbart hålla sig till ämnet pga att det ska kunna läsas av någon med problemet som söker på det och moderatorerna är stenhårda. Så en discordserver låter lämpligt.
Citera
2023-02-24, 18:44
  #10
Medlem
Nukommerhons avatar
Finns det en server?
Citera
2023-02-24, 19:23
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nukommerhon
Finns det en server?

Nej. Tråden är ett forumförslag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback