Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-30, 13:01
  #37
Medlem
Browndawgs avatar
E-Klass med luftfjädring och 4Matic hade jag valt iallafall. Andrahandsvalet skulle vara 5-serien.

Provkör en MB S400d också.
Citera
2018-12-31, 11:01
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Så galet mycket roligare med Tesla. Att välja mellan Audi och Tesla är väl ungefär som att välja mellan att få äta vad man vill på valfri restaurang eller att bli mulad med hundbajs?

Audi är de bättre märket, har precis fått hem min Q8 och den äger allt Tesla kan bygga ihop.Sen är Tesla inte snygga heller. Tesla kommer försvinna från bil marknaden när BMW Tar klivet in på el-marknaden så börjar de sätta standarden hur en bil ska va
Citera
2018-12-31, 11:20
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superhajen
Hej, har just sålt min Audi A6 Allroad -17 då den var två år gammal och gått 5500 mil. Är nu på jakt efter något nytt men kan inte välja. Kollade på nya Audi A6 men gillade inte dom digitala skärmarna... dom var kladdiga i butiken och jag gillar vanliga reglage bättre, alternativt om det är en stor skärm som i V90 och Tesla inte flera små skärmar. Kollade även på nya 5-serien men inredningen är inte samma klass som Audi...

Känner mig lite vilsen, skulle kunna lägga lite mer och köpa en Tesla model S 75D den kostar precis under 1 miljon men totalkostnaden på 3 år blir ungefär samma som A6 då drivmedlet är så billigt. Känns dock lite osäkert köpa en Tesla, många verkar ha problem med bilarna och jag är lite orolig då dom inte har samma stabilitet som VAG-koncernen.

Ska man satsa på nya A6 eller vad ska man köpa? Är Diesel helt ute, alla hybrider idag är svindyra förutom Passat GTE men den bilen är rätt tråkig. Volvo V90 T8 kostar två 700-800k, nya E-klass hybrid kommer kostar 650-750k för att kunna köra 5 mil på el...
Om nu VAG är stabilitet för dig så lär du älska Tesla.
Citera
2019-01-10, 21:30
  #40
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Då hoppar man över Avantgarde-versionen och AMG-paketet.
Istället väljer man Standard-versionen eller ännu hellre Elegance/Exclusive.
Vill man ha ännu bättre komfort väljer man luftfjädring.
Jo det är väl jag som är bortskämd med att åka Cadillac med luftfjädring och jämför alla andra bilar med den komforten.

Trodde luftfjädring var standard på Mercedes men där ser man.
Citera
2019-01-10, 21:37
  #41
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
E-Klass med luftfjädring och 4Matic hade jag valt iallafall. Andrahandsvalet skulle vara 5-serien.

Provkör en MB S400d också.
Skqa han ha premium så är det ju S-klass eller 7-serien som gäller.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback