Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 12:51
  #1
Medlem
Hej!

Har blivit tilldelad fyrverkeriansvaret på nyår med en budget på 1500:-.
Kan egentligen ingenting, det senaste jag köpte va smällare när man va typ 15.

Jag skulle helt enkelt behöva lite tips på vad jag kan köpa för denna summa för att få mest "bang for the buck". Vill gärna ha minst en tårta tänker jag.
Vill gärna ha lite olika alternativ då jag måste köpa i butik.

Tacksam för svar!
Citera
2018-12-28, 13:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Hej!

Har blivit tilldelad fyrverkeriansvaret på nyår med en budget på 1500:-.
Kan egentligen ingenting, det senaste jag köpte va smällare när man va typ 15.

Jag skulle helt enkelt behöva lite tips på vad jag kan köpa för denna summa för att få mest "bang for the buck". Vill gärna ha minst en tårta tänker jag.
Vill gärna ha lite olika alternativ då jag måste köpa i butik.

Tacksam för svar!
Raketer är ganska dyra, inte direkt bang for the buck, men jag skulle köpt ett par eftersom det är sista året.
Thunder king är ganska bang for buck, eller andra billiga airbombs.
tårtor är generellt ganska prisvärda.

om du vill ha prisvärda grejor, köp inte från Svea. De är ganska dyra.
Men köp inget billigt skit från nå skitmärke. hanssons, fyrverkerimästarna och linders brukar vara bra.
svea är såklart också bra men dyra.
__________________
Senast redigerad av afs123 2018-12-28 kl. 13:09.
Citera
2018-12-28, 13:07
  #3
Medlem
Några raketer? Jag brukar kombinera 2 billigare tårtor för woweffekt, blir som ett strobe-party.
Citera
2018-12-28, 14:04
  #4
Medlem
Legionariis avatar
Beror väl på vad som är tänkt, ska det skjutas hela kvällen? Bara under 12-slaget? Blir det mycket folk och mer party, så man vill avsluta det snabbt?

Annars finns det ju t.ex. fyrverkerisatser, brukar vara 1 - 3 tårtor, några fontäner, mindre airbombs etc. Afrodite har jag hört många rekommendera, http://www.sveafireworks.se/fyrverke...?namn=afrodite

Men beror på vilka återförsäljare du har tillgång till. Girl Power, Be Happy, Salute 3x ifrån Extreme Fireworks är också bra, t.ex.

Vi är fler som läser denna tråd (FB) Vad har ni/ska ni köp(t/a) för fyrverkeri i år då? och som kan ge tips
__________________
Senast redigerad av Legionarii 2018-12-28 kl. 14:39.
Citera
2018-12-30, 06:41
  #5
Medlem
GalFisks avatar
Tips för själva showen:
Kolla vinden och planera nedfalllsområdet. Obs att pinnraketer vänder mot vinden. Eftersom det väntas blåst har jag själv valt bort pinnarna i år.
Ha en pålitlig tändare, alt tändrör eller glödsticka. Tänk på att tändargas tappar trycket vid minusgrader.
Skjut alltid de minsta pjäserna först, trappa sen upp. En smatterbomb är cool som första grej, men mesig efter en raket.
Variera mellan olika typer av pjäser. En fontän eller raket mellan två tårtor till exempel.
Ha så gott om plats att om en pjäs får något fel, kan du skjuta andra utan att riskera skada om den felade pjäsen plötsligt drar igång.
Edit: se till att tårtan du avslutar med har en riktig final.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback