Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-28, 12:04
  #1
Medlem
hnsman1s avatar
Hej! Tänkte bara höra om det är någon annan än jag just nu som har totalt sabbat hela livet och även familjens liv. Är beroende nu av sub för 5 gången irad efter behandlingshem och avgiftningar. Har lurat folk på pengar vilket jag mår skit över! Nu fick morsan och syrran reda på att jag missbrukar igen och lurat pengar av folk! Ska in på avgiftning igen nu och verkligen fixa detta för orkar inte mer nu asså. Mår så jävla dåligt, kan ni ge lite tips på hur man kan få familjen och må lite bättre iallafall? Har sagt att jag ska in på avgiftning igen men det tror dem ju inte på såklart. Ingen tror på mig längre och det får jag ju självklart skylla mig själv för, men snälla, jag ber er, berätta om ni haft det samma eller om ni kan ge lite tips!
Tack
Citera
2018-12-28, 12:05
  #2
Medlem
hnsman1s avatar
Mod får gärna ändra om jag lagt detta ämne fel!
Citera
2018-12-28, 12:07
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-12-28, 12:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hej! Tänkte bara höra om det är någon annan än jag just nu som har totalt sabbat hela livet och även familjens liv. Är beroende nu av sub för 5 gången irad efter behandlingshem och avgiftningar. Har lurat folk på pengar vilket jag mår skit över! Nu fick morsan och syrran reda på att jag missbrukar igen och lurat pengar av folk! Ska in på avgiftning igen nu och verkligen fixa detta för orkar inte mer nu asså. Mår så jävla dåligt, kan ni ge lite tips på hur man kan få familjen och må lite bättre iallafall? Har sagt att jag ska in på avgiftning igen men det tror dem ju inte på såklart. Ingen tror på mig längre och det får jag ju självklart skylla mig själv för, men snälla, jag ber er, berätta om ni haft det samma eller om ni kan ge lite tips!
Tack
Du kanske måste fundera på varför du använder opioider. Att du ställt till det för din omgivning bör kanske inte vara den primära anledningen till att sluta, även om det talar för det.

Dina närstående är nog mest intresserade av att du blir clean av rätt anledning och inte så mycket pga den ångest du känner för tillfället.

När du har en plan för hur du tror dig kunna klara vardagen utan opioider är du mogen för en avgiftning.

Den kortsiktigta ångesten för att man ställt till det räcker sällan i det långa loppet som motivation för att hålla sig ren.

Hoppas du får till det.
Citera
2018-12-28, 12:59
  #5
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Du kanske måste fundera på varför du använder opioider. Att du ställt till det för din omgivning bör kanske inte vara den primära anledningen till att sluta, även om det talar för det.

Dina närstående är nog mest intresserade av att du blir clean av rätt anledning och inte så mycket pga den ångest du känner för tillfället.

När du har en plan för hur du tror dig kunna klara vardagen utan opioider är du mogen för en avgiftning.

Den kortsiktigta ångesten för att man ställt till det räcker sällan i det långa loppet som motivation för att hålla sig ren.

Hoppas du får till det.
Stort tack ❤️
Citera
2018-12-28, 14:24
  #6
Moderator
evilhoneys avatar
Dåligt samvete leder sällan till hållbar nykterhet, du kanske borde fundera på om och varför du vill lägga ner.
Närståendes besvikelse kan man inte laga genom ord utan endast genom att faktiskt göra det man ska. Ja, du har fuckat upp och inget du säger just nu kommer hjälpa.

Du säger att du ska in på avgiftning men vad har du tänkt efter det? Behandling eller bara vita knogar? Det skulle nog vara bra med en plan så du vet vad du ska göra.

Det spelar faktiskt ingen roll hur många behandlingar du genomgår, varje gång kommer du få med dig något nytt och en vacker dag klickar det. Om du vill, det vill säga. När du har kommit så långt så tror jag att din familjs förtroende kommer tillbaka också.
Stort lycka till!
Citera
2018-12-28, 16:22
  #7
Medlem
Det låter inte som att du vill ha ett liv utan att bli hög. Då kommer ingen behandling i världen hjälpa dig. Du måste vara villig att Aldrig mer ta den där första drogen.
Citera
2018-12-30, 03:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Det låter inte som att du vill ha ett liv utan att bli hög. Då kommer ingen behandling i världen hjälpa dig. Du måste vara villig att Aldrig mer ta den där första drogen.
Det låter snarare som att du inte vill hjälpa TS genom att vara hjälpsam, du kanske är den personen som får en person att ta ett återfall, har du tänkt på det? Kanske du är snarare, den, typen av människa.

Du är den som förstör för andra!

Bra jobbat!

Citera
2018-12-30, 03:58
  #9
Medlem
Låter som du ska söka program. Om sub funkar, ditt liv funkar på sub, så varför inte. Du ska skaffa utbildning och jobb nu antar jag. Sluta sedan. Bättre än skaffa blandberoende.
Vet att få f a opitorskar avråder från program tills du " har nått botten" Skit 12 steg. Jag har trappat ut sub efter behandling utan särskilt mkt abs.
Citera
2018-12-30, 15:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarhenrik
Det låter snarare som att du inte vill hjälpa TS genom att vara hjälpsam, du kanske är den personen som får en person att ta ett återfall, har du tänkt på det? Kanske du är snarare, den, typen av människa.

Du är den som förstör för andra!

Bra jobbat!


Hmm... ja kanske är det så. Kan inte påstå att det berör mig. Snyftande får du stå för.
Citera
2018-12-31, 21:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hej! Tänkte bara höra om det är någon annan än 1jag just nu som har totalt sabbat hela livet och även familjens liv. Är beroende nu av sub för 5 gången irad efter behandlingshem och avgiftningar. Har lurat folk på pengar vilket jag mår skit över! Nu fick morsan och syrran reda på att jag missbrukar igen och lurat pengar av folk! Ska in på avgiftning igen nu och verkligen fixa detta för orkar inte mer nu asså. Mår så jävla dåligt, kan ni ge lite tips på hur man 2kan få familjen och må lite bättre iallafall? 3Har sagt att jag ska in på avgiftning igen men det tror dem ju inte på såklart. 4Ingen tror på mig längre och det får jag ju självklart skylla mig själv för, men snälla, jag ber er, berätta 5om ni haft det samma eller om ni kan ge lite tips!
Tack
  1. Detta är ett konstaterande, men det du egentligen pratar om är en känsla. Du kan inte veta om du har sabbat familjens liv, kanske snarare, handlar om hur man ser på det? Kanske är det så att du tror du sabbat deras liv, och detta känns som att det är sanningen?
  2. Som sagt, hur vet du att din familj mår dåligt? Du kanske inbillar dig att de mår sämre än vad de i själva verket gör?
  3. Det känns så? Inte att det är så.. Du upplever att ingen tror på dig men tänk om du har fel? Kanske är det snarare att du lägger skulden på dem för att DU inte tror på DIG SJÄLV?
  4. Som sagt, rättfärdigande av skuldbeläggning som du lägger på en bild som DU har av andra, inte som andra ÄR.
  5. Jag har haft samma. Det är bara att hålla ut, gör det du tror på. Jag rekommenderar dig att vara undercover. Om du ska missbruka, gör det i alla fall inte så du riskerar att bli upptäckt, och om du nu avslöjar dig själv genom att erkänna (jag misstänker droger påverkar dig isf till att erkänna?) så sluta upp och ta droger som gör att du gör beslut som medför en känsla av att ingen tror på dig. Även om det är en lögn, avslöja inte dig själv. Det jag var rädd för och fortfarande är är MINA vanföreställningar om vad andra har för föreställningar om mig i andra person. Men det är jag jag jag, hela tiden jag som TROR saker som jag inte egentligen vet om är sanna! Men jag ANTAR att de är det. Kalla det en skada som inträffat under och pg.a. verksamheten .. jag har inga problem med missbruket! Jag har problem med hur andra ser på det! Och tyvärr är jag övertygad om att de ser på mig precis som jag tror att de gör, pg.a. de har sedan länge behandlat mig på ett sätt som jag ej kan rättfärdiga. Men hellre tar jag skulden och lägger den på mitt samvete för hur andra gör fel än att erkänna för mig själv att de faktiskt är taskiga mot mig och att jag förtjänar mer än så!

Sedan tar jag mig själv med en nypa salt.. Eller snarare bullshit Jag vettefan om jag tror på det jag själv hävdar. Låter ju som en glorifiering av mig själv som offer men samtidigt som helgon.. Men vafan.. Jag är inte perfekt sen kanske andra tycker de är bättre än mig.. Typiskt och komiskt att folk tittar på som de är bättre än en när de gör exakt samma sak som man själv gör när man tittar på andra eller hur det nu än blir.

Fatta hur vilsen man kan bli om man börjar ifrågasätta saker.

Men om du kan sätta dig in i vad jag menar snarare än att tolka min beskrivning som pekar mot vad jag menar, så kanske du förstår mig. Annars kommer du nog ej fatta utan snarare döma mitt dömande istället för att att vara öppen till ett annat sätt att se det på.

Så ta mig med en nypa salt Och rekommenderar behandling! Men ej 12-steg. Kör på DBT/KBT eller något mer vetenskapligt. Ger en mer känsla av korrekthet och tillit än saker som känns som en lögn och bullshit rakt igenom (aa)
Citera
2019-01-01, 00:41
  #12
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hej! Tänkte bara höra om det är någon annan än jag just nu som har totalt sabbat hela livet och även familjens liv. Är beroende nu av sub för 5 gången irad efter behandlingshem och avgiftningar. Har lurat folk på pengar vilket jag mår skit över! Nu fick morsan och syrran reda på att jag missbrukar igen och lurat pengar av folk! Ska in på avgiftning igen nu och verkligen fixa detta för orkar inte mer nu asså. Mår så jävla dåligt, kan ni ge lite tips på hur man kan få familjen och må lite bättre iallafall? Har sagt att jag ska in på avgiftning igen men det tror dem ju inte på såklart. Ingen tror på mig längre och det får jag ju självklart skylla mig själv för, men snälla, jag ber er, berätta om ni haft det samma eller om ni kan ge lite tips!
Tack

Agera mer och snacka mindre. Gå och avgifta dig själv grabben sedan kan du traska tillbaka till din familj helt clean.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback