Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-29, 02:32
  #37
Medlem
Boosheids avatar
När jag var 14 år så skaffade farsan våran första mikrovågsugn och eftersom att jag är 35 år gammal nu så är den 21 år gammal.

När farsan flyttade ihop med sin nya sambo och jag flyttade till eget så fick jag ärva mikron. Den fungerade lika bra nu för tio minuter sedan när jag mikrade en panpizza som den gjorde för 21 år sedan. T.o.m. lampan fungerar i mikron, och då kan jag påstå att den är näst intill dagligt använd då jag är en mikromatsmänniska som inte orkar laga mat.

Det är en LG MS-1905C på 750W
Citera
2018-12-31, 15:28
  #38
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har samma mikrovågsugn nu som ~1985. En Cylinda FM405. Den fungerar alldeles utmärk förutom att den mekaniska summern har blivit lite svag i ljudet.

Den har under långa perioder, flera tiotals år använts flera gånger dagligen.

Det som tar livet av en mikrovågsugn är dålig kylning av magnetronen. Min har en kylfläkt i ljudnivån och blåset som APU:n på en JAS-39, så den fungerar fortfarande. Lite bullrig kanske...

Märkeffekten är 1300W men den effektiva effekten har sjunkit något kanske. cirka 750W effektiv effekt när man mäter på en kanna vatten.

Man kan kritisera frånvaron av en roterande plattform, men den saken kan man kompensera manuellt.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-12-31 kl. 15:36.
Citera
2019-01-05, 16:53
  #39
Medlem
Knivur-273s avatar
Ta isär din gamla mikrovågsugn och lek med spänningsaggregatet, eller ta vinkelslipen och slipa på den keramiska isolatorn.

Nej gör inte det haha. Det befrämjar icke god hälsa alls.
Citera
2019-01-23, 20:46
  #40
Medlem
pantywankers avatar
Har haft en som faktiskt gick sönder.
Fläkten la av och ansamlingen av fukt inuti gjorde att den rostade sönder totalt.
Det blev hål inuti så tallriken inte kunde snurra.
Detta var en lite mer avancerad mikro med varmluft.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback