Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 22:21
  #1
Medlem
godboys avatar
Vilken av dessa ska jag välja.

Asus med i3 processor 128 GB SSD 4 GB RAM
https://www.webhallen.com/se/product...-HD-520-Win-10 3990 kr

HP med AMD processor 1 TB HDD 4 GB RAM
https://www.webhallen.com/se/product...deon-R4-Win-10 3999 kr

Jag är lite mer inne på Asus, då jag redan har en liknande fast med 6 GB RAM och 256 SSD i3 processor. Haft den i två år nu och den har fungerat felfritt. Den andra Jag ska köpa Nu ska jag ha lite mer som resedator när jag är borta längre tider så får frugan ha den andra.

Använder datorerna mest för att streama film och skicka till Chromecast eller titta på direkt på datorn, samt surfa. Inget spelande.

Grejen är att jag inte är lika positiv till HP är att jag har en stationär som jag haft en del bekymmer med, samt att jag har HP som bärbar jobbdator som också är lite strulig.

Vidare som jag förstår dig så är det fördel med SSD istället för HDD, f f a på bärbara.

Så vad tycker ni mina kära experter?
Citera
2018-12-27, 23:15
  #2
Medlem
Hp har en lite bättre processor, men jag skulle ändå välja Asus pga en ssd och asus tycker jag generellt har bättre kundsupport. Eftersom Asus har en ssd så blir hela datorn snabbare, t.ex när du ska starta den så startar den nog ett par gånger snabbare och snabbare när du ska surfa.

Om 3-4 år kommer asus vara mycket snabbare än hp, fast med kanske lite för lite utrymme om du laddar ner mycket grejer
Om du vill att datorn ska vara snabb, ta Asus
vill du ha mycket lagring, men inte lika snabb, ta hp
__________________
Senast redigerad av afs123 2018-12-27 kl. 23:18.
Citera
2018-12-27, 23:16
  #3
Medlem
Vill du ha en snabb eller en långsam dator?
Det är nämligen skillnaden mellan dem, att välja den med SSD är för mig ett enkelt val.
//A
Citera
2018-12-27, 23:26
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Hp har en lite bättre processor, men jag skulle ändå välja Asus pga en ssd och asus tycker jag generellt har bättre kundsupport. Eftersom Asus har en ssd så blir hela datorn snabbare, t.ex när du ska starta den så startar den nog ett par gånger snabbare och snabbare när du ska surfa.

Om 3-4 år kommer asus vara mycket snabbare än hp, fast med kanske lite för lite utrymme om du laddar ner mycket grejer
Om du vill att datorn ska vara snabb, ta Asus
vill du ha mycket lagring, men inte lika snabb, ta hp

Citat:
Ursprungligen postat av az0r
Vill du ha en snabb eller en långsam dator?
Det är nämligen skillnaden mellan dem, att välja den med SSD är för mig ett enkelt val.
//A
Ja, tack ska ni ha! Det får nog bli Asus.en I o m att jag redan har en Asus jag är nöjd med, samt SSD. Detta tillsammans med att jag ser HP som lite opålitliga och struliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback