Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 20:38
  #1
Medlem
Har noterat att bilder försvinner från Galleri. Försvinner en här och en där från olika mappar som jag skapat. Vet inte varför, men jag vet med 100% säkerhet att jag inte raderat dom. Har problem med wifi för tillfället (saknar wifi) och vet inte om detta påverkar. Noterar att när jag går in under Cloud under Användare och Konton så står att Cloud-säkerhetskopiering inte fungerar för att wifin inte fungerar. Wifin la av för 6 dagar sedan.

Försvinner bilder från mobilen efter en viss tid? Inte kan väl den bara radera dom? Jag börjar känna mig väldigt orolig faktiskt. Haft mobilen i 2 månader. Finns dom i Cloud eller? Inte använt Cloud förut så osäker på hur det fungerar. Men står senaste säkerhetskopiering gjordes för 9 dagar sedan. Vågar inte prova att återställa då jag först måste säkra det jag har i mobilen nu och så länge jag inget wifi har så går det inte och jag får det först 8 januari igen. Ingen annan att låna av heller, tyvärr. Känner ingen här i denna stan. Och vill helst fråga först innan jag gör nåt som ställer till det ännu värre för mig.

Hoppas nån kan hjälpa mig och förklara vad som hänt. Tack på förhand.
Citera
2018-12-31, 12:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooma
Jag har samma problem... Nu saknar jag dessutom alla video filer efter att ha trasslat och försökt med återställning = ( blir alldeles tokig
Hoppas någon sitter på någon lösning
Har du wifi på din mobil just nu? Jag funderar om det är det som har hänt, typ att molnet lagrar gamla filer och utan wifi så syns dom inte.

Jag hoppas nån har svaret.
Citera
2019-01-02, 23:49
  #3
Medlem
På min mobil är det så att bilderna tas bort från galleriet efter några månader. Bilderna tas inte bort från mobilen utan det är länkarna till bilderna som försvinner. Bilderna finns kvar och man kan få fram dem genom att koppla mobilen till datorn med en USB-kabel, och sedan välja något lämpligt program som man laddat ner till datorn för att se bilderna och kopiera dem till datorn. Det finns en massa datorprogram på Internet som man kan använda för att se innehållet i mobilen.
Citera
2019-01-09, 15:35
  #4
Medlem
Har wifi igen och plötsligt är alla bilder tillbaka. Märkligt. Men ändå glad dom inte är borta för alltid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback