Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 01:55
  #13
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag tar ca 0.1 - 0.2 varje eftermiddag / kväll. Brukar ta ett par rejäla drag vid klockan 5, och sedan resten vid klockan 9.

Använder vape i stället för att röka, vilket gör att man får mer valuta för gräset.

Det påverkar mitt liv. Cannabis gör att jag kan vara mig själv, eller åtminstone den människan jag vill vara. Jag blir glad och till freds med tillvaron, uppskattar livet och glömmer allt hat jag bär inom mig.

Så jag vänder på frågan. Hur skulle mitt liv påverkas utan gräset?


Du kan alltså inte uppskatta livet utan att vara påverkad utav gräs? Loser stämpel.
Citera
2018-12-28, 01:58
  #14
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Dels är det individuellt, och så beror det på vad du gör när du röker. Själv röker jag bara innan träning eller innan jag skall träffa folk, så det blir 6-7 dagar i veckan, och det går fint. Jag tror dock att jag hade upplevt det annorlunda om jag rökt hemma i soffan varje dag.
Så det påverkar inte alls dig, dina förmågor o egenskaper (tänka snabbt/smart, ordförråd, tal, minne, kondition) etc?
Citera
2018-12-28, 02:01
  #15
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
I ditt individuella fall bör du hålla dig till 0g permanent. Jag själv rökte så som du beskrev och börjar man smått igen, hamnar man där igen. Det finns ett tomrum inom dig som du försöker undvika och fylla med diverse distraktioner. Du måste våga stirra in i avgrunden. Utmana dig själva att leva drogfri i ett år och se sedan hur ditt lever ter sig och börja knarka igen om du vill det.
Så hur ofta är det du tänker man ska kunna röka, aldrig? Påverkar den en verkligen så mycket, o just levern?
Citera
2018-12-28, 02:05
  #16
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag tar ca 0.1 - 0.2 varje eftermiddag / kväll. Brukar ta ett par rejäla drag vid klockan 5, och sedan resten vid klockan 9.

Använder vape i stället för att röka, vilket gör att man får mer valuta för gräset.

Det påverkar mitt liv. Cannabis gör att jag kan vara mig själv, eller åtminstone den människan jag vill vara. Jag blir glad och till freds med tillvaron, uppskattar livet och glömmer allt hat jag bär inom mig.

Så jag vänder på frågan. Hur skulle mitt liv påverkas utan gräset?
Jag har vape också, det blir ju samma sak ändå efter ett tag när man gör det så frekvent. Är verkligen fördelarna så mkt större än nackdelarna?
Citera
2018-12-28, 02:32
  #17
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Så det påverkar inte alls dig, dina förmågor o egenskaper (tänka snabbt/smart, ordförråd, tal, minne, kondition) etc?

På ett positivt sätt, ja. Jag tänker och talar lite för snabbt och för mycket i normala fall och kan ha svårt att fokusera, kan lätt "zooma ut" om jag tycker motparten är tråkig eller snackar oviktigheter, därför röker jag oftast innan jag har nåt viktigt möte till exempel, för att kunna fokusera. Jag har inte skaffat NPF-diagnos men misstänker starkt att jag har det, men känner inte att jag behöver utredas och medicineras, det funkar bra hittills.
Jag kommer ihåg det jag behöver komma ihåg, har inte upplevt att jag skulle ha några minnesproblem, men det kan också vara en fråga om nån slags plasticitet i minnesfunktionerna, jag har trots allt rökt i nästan 25 år. (42 nästa år). Jag vet ju inte heller hur mitt minne varit om jag inte rökt. Jag drack rätt mycket också under 10-15 år, så det inverkar också.
Det samma gäller kondition, jag vet inte vilken maraton-tid jag haft om jag aldrig rökt, men jag ligger nog konditionsmässigt bättre till än de flesta i min ålder. Försöker komma upp i 20000 steg om dagen utöver styrketräningen, förutom cannabis är det också nåt som hjälper mig sova och behålla fokus.

Ursäkta ett spretigt inlägg, jag har inte rökt
Citera
2018-12-28, 02:46
  #18
Medlem
Eh man kan röka det som man röker rökt bacon då har det ingen påverkan alls men alla skulle undra va fan du håller på med!
Citera
2018-12-28, 04:04
  #19
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Jag har vape också, det blir ju samma sak ändå efter ett tag när man gör det så frekvent. Är verkligen fördelarna så mkt större än nackdelarna?
Personligen känner jag inte av någon av nackdelarna du talar om. Den enda "nackdelen" för mig är att jag "behöver" gräset för att må 100% bra. Det är egentligen inget beroende, utan ett aktivt val som jag själv gör. Kan lägga ner mitt bruk vilken dag som helst, men varför skulle jag? Cannabis gör ju att allt blir så mycket bättre.

Ibland tar jag ett uppehåll en vecka eller tre. Gör det bara för att nollställa toleransen eller för att jag befinner mig i situationer där gräset inte passar in.
Citera
2018-12-28, 04:57
  #20
Medlem
Röker dagligen tränar 6/7gånger i veckan och har ett yrke jag måste räkna extremt mycket matte.
Om jag inte tränar innan jobbet är jag dock seg under första halvan av dagen.
Rekommenderar inte att göra det då i princip alla jag träffat som röker dagligen slutar träna, sjukskriver sig oftare, och blir apatiska dvs dem gör inget förutom att kolla tv och röka gräs.
Många kollegor dricker några öl efter jobbet varje dag vilket inte funkar för mig.
Alla har inte heller råd att tappa lite intelligens.
Kör en månad varje år jag tar en break.
Citera
2018-12-28, 05:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalf
Stoppa pressarna!! Det är tydligen olagligt gott folk!!!
Du blir upphetsad av att det är olagligt, det faktum att du blir dummare berör dig inte. Intressant.
Citera
2018-12-28, 15:08
  #22
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Personligen känner jag inte av någon av nackdelarna du talar om. Den enda "nackdelen" för mig är att jag "behöver" gräset för att må 100% bra. Det är egentligen inget beroende, utan ett aktivt val som jag själv gör. Kan lägga ner mitt bruk vilken dag som helst, men varför skulle jag? Cannabis gör ju att allt blir så mycket bättre.

Ibland tar jag ett uppehåll en vecka eller tre. Gör det bara för att nollställa toleransen eller för att jag befinner mig i situationer där gräset inte passar in.

Var inte orolig. Dom kommer nog...😉☹️
Röker du tillräcklig ofta och länge så självklart kommer det följa med nackdelar.
Självklart.
Citera
2018-12-28, 15:11
  #23
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Förlåt mig storhosharn men när man rökt dagligt länge känns absen extra jobbiga under tuffa tider, man har vant sig att vara bäng 24/7, röka för att gå upp, äta osv

Ta inte illa upp. Jag tänkte mer att om jag röker hela tiden så blir jag liksom inte bäng.
Tvärtom nästan - det är/blir mitt normal tillstånd.
Citera
2018-12-28, 16:15
  #24
Medlem
Jag röker dagligen runt 1,5-2,5gram om dagen sköter mitt jobb röker ja efter å alltid gjort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback