Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 16:02
  #121
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
För att de även tar upp tidigare forskning, herregud. Nog nu med dig och din idioti.
Så vad fan sitter du och jönsar om? Jag länkade en studie som de refererade fel, poängterade detta, påpekade att det var fel, du skriver "DET ÄR RÄTT", länkar en annan studie refererat ur artikeln, påtalar senare att båda länkas - mitt exempel fortfarande fel - du menar ... att jag har rätt, trots att jag har fel?

PS. din studie tar upp tidigare forskning, min är originalstudie om jag inte minns fel nu.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2019-01-14 kl. 16:05.
Citera
2019-01-14, 19:54
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Tanken med tråden är ju att se vad för fakta och erfarenheter folk har. Alltså trots allt inte en så ”märklig” fråga som du ville kalla det.

Det är en relevant och bra fråga du ställer.

Min personliga erfarenhet säger mig att man ska passa sig och att den punkten där det negativa överväger det positiva är närmare än man tror. Jag tror att det till och med är så att många passerat den utan att vara medvetna om det.

Jag tror att någon gång i månaden är det bästa. Gör man det varje helg gör man det för ofta enligt mig. Man ska inte dricka varje helg heller för den delen.
Citera
2019-01-14, 19:57
  #123
Medlem
Jag vill göra ett tillägg på ovan inlägg. Om man haft ett beroende eller vet med sig att man har en osund dragkraft till saker som är beroendeframkallande då bör man verkligen inte göra det oftare än en gång i månaden.
Citera
2019-01-14, 20:28
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Att det inte har nämnvärd effekt på ens liv är nonsens. Här kan du läsa på litet om cannabis effekter på hjärnan.

https://www.massroots.com/news/effec...abis-on-brain/



Socker är en allvarlig hälsorisk och cannabis väcker dessvärre sötsuget hos många.


Svenska narkotikapolitik grundar, som sagt, i marxism-leninism och stalinism. Bejerot var medlem i Sveriges kommunistiska parti och Clarté, en revolutionär kommunistisk organisation som vid tiden bevakades av säkerhetspolisen. Narkotikapolitiken ses bäst i ljuset av detta som del av en bredare strategi för att störta samhället i en kommunistisk revolution. Ur det perspektivet blir det logiskt.
Jaja, positiva effekter som din artikel nämner kanske finns.
Under mina 10 år av rökande varje dag så var det inget jag reflekterade över, slutade dock röka för ungefär ett år sedan och har inga "bestående men" och känner mig inte heller bättre än när jag började. Så jag talar endast utav egen erfarenhet när jag säger att det inte påverkar nämnvärt.
Började inte skjuta heroin tack vare det och blev inte någon point dexter utav det.


Ja, sveriges nolltolerans är lika stor vanföreställning som fungerande kommunism.
Inte konstigt att snekäft bejerot gillade skiten.

Även om det vore ohälsosamt så tycker jag att var man ska få göra vad fan dom vill med sin egna kropp.
Jag ställer mig inte emot varken sig kaffe eller cigg, snus, alkohol eller socker för den delen.
Problemet är ju att det finns folk som karaktäriserar cannabis för något det inte är.
Det är ingen mirakel kur och det är inte som att free-base'a meth.

Pappa staten kan väl sköta statsapparaten, men inte ens det klarar dom.
__________________
Senast redigerad av Quinkeldorf 2019-01-14 kl. 20:32.
Citera
2019-01-14, 20:33
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Du får väl va lite realistisk. Det är ju klart CB påverkar en fysiskt såväl som psykiskt.

Rökte i en sträcka på 10 år varje dag, har inga "fysiska" men utav det.
Vad du nu menar med det, typ kol eller ?
Och jag mår bra psykiskt, tror inte att jag är en apelsin som alla sosse kärringar i skolan vurmade över.
Blir inte mer realistiskt än ens egna erfarenhet.

Hade jävligt kul när man borde haft tråkigt dock, den kan jag ge dig.
Sedan varierar väl saker från person till person, men jag har uteslutande sett folk gå under, karaktärsmässigt och med sin livstil på saker som benso, tjack, kola.

Vet nog ingen som förstört allt med endast cannabis.

Har väl några traumatiska men, typ som att bli hotad och skälld på av poliser och utsatt för rånförsök av kriminella blattar. Men det kan jag ju inte skylla på cannabisen. Det är ju rådande lags fel.

Så jag vet inte vad du pratar om för påverkan egentligen, du får gärna utveckla om du nu känner att du faktiskt har fysiska och psykiska men utav röka.
"jag blir nojjig när jag röker" räknas inte.
__________________
Senast redigerad av Quinkeldorf 2019-01-14 kl. 20:40.
Citera
2019-01-15, 17:03
  #126
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinkeldorf
Jaja, positiva effekter som din artikel nämner kanske finns.
Under mina 10 år av rökande varje dag så var det inget jag reflekterade över, slutade dock röka för ungefär ett år sedan och har inga "bestående men" och känner mig inte heller bättre än när jag började. Så jag talar endast utav egen erfarenhet när jag säger att det inte påverkar nämnvärt.
<klipp>
Problemet är ju att det finns folk som karaktäriserar cannabis för något det inte är.
Tycker att du så att säga går i din egen fälla här. Nej det är inte så att det "kanske" finns positiva effekter av Cannabis. Jag har främst tagit fasta på dess egenskap att skydda hjärnan från gifter och uppbyggnad av plack, vilket bland annat leder till demens. Du har helt enkelt fel när du säger att "det inte påverkar nämnvärt". Att Cannabis kan minska risken för att drabbas av demenssjukdomar är nämnvärt.
Citera
2020-06-11, 19:34
  #127
Avstängd
Bruka Cannabis utan att missbruka

Snabbfråga..

Hur ofta kan man "hälsosamt" mecka en fet?
Rökt joints innan men tänkt röka rent nu i glaspipa.

Nu vet jag att många inte kommer att hålla med mig, men enligt min uppfattning blir missbrukare av Cannabis slöare mentalt. Det blir den där surfare i Kalifornien-jargongen, "Yeah man", långsammare prat och de typiska konspirationsteorierna.
Man kanske blir frigjord då, enligt er men vill inte bli helt frigjord och lata rundor, inte än åtminstone.
Har ett arbeta som kräver mycket koncentration.

Hade gärna rökt 2-3 ggr i veckan då jag är lite deppig nu i Corona-lockdownen.
Är det hälsosamt för min hjärna?
Jag blir ingen surferboy?
Citera
2020-06-11, 19:41
  #128
Medlem
Yeah man! Kör på. Det är individuellt innan man blir en surfare. Känner du mot förmodan att du blir slö i huvudet så är det bara att minska dosen så att säga
Citera
2020-06-11, 19:49
  #129
Medlem
Det är väl väldigt individuellt..

Har inte upplevt dessa saker du pratar om mer än möjligen under berusning när toleransen varit låg och man suttit och rökt 5-6 joints på en timme eller två med någon polare.
Citera
2020-06-11, 19:51
  #130
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Snabbfråga..

Hur ofta kan man "hälsosamt" mecka en fet?
Rökt joints innan men tänkt röka rent nu i glaspipa.

Nu vet jag att många inte kommer att hålla med mig, men enligt min uppfattning blir missbrukare av Cannabis slöare mentalt. Det blir den där surfare i Kalifornien-jargongen, "Yeah man", långsammare prat och de typiska konspirationsteorierna.
Man kanske blir frigjord då, enligt er men vill inte bli helt frigjord och lata rundor, inte än åtminstone.
Har ett arbeta som kräver mycket koncentration.

Hade gärna rökt 2-3 ggr i veckan då jag är lite deppig nu i Corona-lockdownen.
Är det hälsosamt för min hjärna?
Jag blir ingen surferboy?
Att du ens funderar runt detta säger en del om ditt liv.Looser.
__________________
Senast redigerad av Pajasmicra 2020-06-11 kl. 19:55.
Citera
2020-06-12, 00:46
  #131
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Att du ens funderar runt detta säger en del om ditt liv.Looser.

Va?
Citera
2020-06-12, 01:04
  #132
Medlem
Bestbesafes avatar
Tre av mina egna bästa vänner rökte på dagligen utan att jag visste om det.

5år tillbaka i tiden fick jag avbryta lojal och bra vänskap med många vänner.

Polis hade span på de.
Jag själv fattade aldrig .

Jag själv är väldigt BOSSIG och CHEFIG person. Ingen orkar umgås med mig.
Känt och haft bra kontakt med människor i 10¨års tid minst genom alla olika företag jag
driver.
Privat var det få som orkade.
Alla älskar mig som chef idag.


Men om vi går tillbaka till första delen i livet så upplevde jag det såhär :

I slutet blev vännerna färre och färre.
De åkte in på långa Knark grejjer eller dog plötsligt.

Det gick inte se . Vem som gjorde vad.

Jag har pratat ofta om att knark är skit och skit skiiit bara.
De höll med.
Men de knarkade I samma soffa jag satt i som jag ägde , utan att jag fick veta.

De sista avbröt jag själv med direkt när det kom fram .

Svikare.
Losers

Det är uselt. Dom Svek mig. Deras egna vänner och Familj.
Dom är losers idag helt och hållet.

Om de skött korten rätt skulle dom haft fint hus idag och två fina bilar minst.

Knarkare går inte lita på
__________________
Senast redigerad av Bestbesafe 2020-06-12 kl. 01:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback