Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 16:34
  #1
Medlem
Pitschkas avatar
Hej!

Är lite sugen på en Huawei P smart och planerar att stoppa i ett sim för bara surf samt
ett sim för tal/sms. Olika operatörer, Hallon/3 för surf samt Comviq för tal/sms.

Frågor:

- Kommer det att funka att ringa och surfa samtidigt?
- Måste jag (av)aktivera något kort i inställningar när jag vill göra det ena eller andra?
- Om problem med denna lur, någon bättre Huaweilur där det funkar smidigare?

Tacksam för svar!
Citera
2018-12-27, 16:44
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hej!

Är lite sugen på en Huawei P smart och planerar att stoppa i ett sim för bara surf samt
ett sim för tal/sms. Olika operatörer, Hallon/3 för surf samt Comviq för tal/sms.

Frågor:

- Kommer det att funka att ringa och surfa samtidigt?
- Måste jag (av)aktivera något kort i inställningar när jag vill göra det ena eller andra?
- Om problem med denna lur, någon bättre Huaweilur där det funkar smidigare?

Tacksam för svar!
ja
nej
alla nya H-lurar klara två simkort utan problem.
Citera
2018-12-27, 18:28
  #3
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
ja
nej
alla nya H-lurar klara två simkort utan problem.

Tack för snabbt svar!
Citera
2018-12-27, 19:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hej!

Är lite sugen på en Huawei P smart och planerar att stoppa i ett sim för bara surf samt
ett sim för tal/sms. Olika operatörer, Hallon/3 för surf samt Comviq för tal/sms.

Frågor:

- Kommer det att funka att ringa och surfa samtidigt?
- Måste jag (av)aktivera något kort i inställningar när jag vill göra det ena eller andra?
- Om problem med denna lur, någon bättre Huaweilur där det funkar smidigare?

Tacksam för svar!

Kan inte säga med 100 procent säkerhet på just den telefonen, men på samtliga av mina enheter med dubbla SIM platser så har det gått att välja vilken som ska användas för data.

Om du inte behöver ett SD kort i telefonen så är det bara att köra på den telefonen. Jag såg en användare på Youtube som lyckades sätta in två SIM kort plus ett Micro SD kort på samma gång. Det krävdes lite pyssel, men det lyckades ganska bra.
Citera
2018-12-28, 15:48
  #5
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Kan inte säga med 100 procent säkerhet på just den telefonen, men på samtliga av mina enheter med dubbla SIM platser så har det gått att välja vilken som ska användas för data.

Om du inte behöver ett SD kort i telefonen så är det bara att köra på den telefonen. Jag såg en användare på Youtube som lyckades sätta in två SIM kort plus ett Micro SD kort på samma gång. Det krävdes lite pyssel, men det lyckades ganska bra.

Ok, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback