Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-30, 12:10
  #13
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, för Loctite på plast fungerar så jävla bra. Det fräter inte alls sönder det. Eller menar du "superlim" av märket Loctite?

Visst är det så, det är små flaskor eller tuber, men alla loctite produkter är så bra till allting, men till TS så då rekommenderar jag speciellt Superlim loctite all plastic.
Citera
2018-12-30, 12:15
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst är det så, det är små flaskor eller tuber, men alla loctite produkter är så bra till allting, men till TS så då rekommenderar jag speciellt Superlim loctite all plastic.
Nej, alla Loctite-produkter passar verkligen inte till allt. Deras vanliga gänglåsning fungerar som sagt inte på plast. Limmen däremot gör ju det. Du kan inte säga "Loctite" utan att specificera vilken av deras produkter.
Citera
2018-12-30, 12:19
  #15
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, alla Loctite-produkter passar verkligen inte till allt. Deras vanliga gänglåsning fungerar som sagt inte på plast. Limmen däremot gör ju det. Du kan inte säga "Loctite" utan att specificera vilken av deras produkter.

Loctite 435 har jag hemma, den använder jag till allt och jag har aldrig haft problem med något, men det skummaste är ju att det sitter fast som ett berg sen hehe.
Citera
2018-12-30, 12:21
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Loctite 435 har jag hemma, den använder jag till allt och jag har aldrig haft problem med något, men det skummaste är ju att det sitter fast som ett berg sen hehe.
Ja, det är som sagt ett lim och det fungerar. Men till exempel Loctite 243 fungerar inte på plast.
Citera
2018-12-30, 12:52
  #17
Medlem
Går det inte att tejpa ihop bitarna på undersidan med t.ex silvertejp?

Limmar du ihop bitarna går den inte att montera ner utan att bryta sönder delarna när du kan banan eller dottern behöver golvet för att leka med nåt annat. Men annars så rekommenderas lim från Loctite.
Citera
2018-12-30, 17:32
  #18
Medlem
Soterns avatar
Mina glasögonbågar gick sönder. Det gick inte med Loctite. Plasterna förenades inte, men det fäste på papper. Så jag lurade den jäveln genom att klistra på papper på ena brottytan och klistrade sedan på andra bågytan på det pappret och då fick jag ihop dem. Jag använde alltså papper som mellanvägg så att säga.
Citera
2018-12-31, 06:46
  #19
Avstängd
Pinkivs avatar
Dom flesta limen som föreslagits här är bra. Men glöm inte att avfetta ytorna som ska limmas ihop, och kanske använda fint sandpapper eller smärgelduk för att rugga upp ytorna som ska sammanfogas.

Det är som vid målning. Grundarbetet betyder allt för att få ett bra slutresultat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback