Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-11, 07:25
  #25
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Nu blev väl inte tråden så organiserad som jag tänkte, men vi kör väl bara på!

Hur går det för er?

Har själv inte druckit en droppe sedan jag skapade tråden, börjar faktiskt må förjävla bra. Fortfarande lite tung i huvudet, har lite små balansproblem när jag är ute och går osv, men det känns bra. Fy fan vad man ville dricka den första veckan, trots att man vet vad skiten gör med en så försökte hjärnan lura i en att dricka "nu har du inte druckit på 3 dagar, nu förtjänar du en kall bärs". Men jag höll emot för jag vet om jag tagit den där kalla bärsen så hade jag druckit flera liter tills jag blackat out och gjort något dumt/varit otrevlig som fan mot tjejen, och velat ta mitt liv dagen efter pga bakfyllan.

Kämpa på mina vänner! Det blir faktiskt lite och lite bättre för varje dag som går!
__________________
Senast redigerad av PenisOchPung 2019-01-11 kl. 07:34.
Citera
2019-01-17, 10:22
  #26
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
För mig går det bra. Inte druckit sedan nyårsafton. Kopierar mitt inlägg från 'Nu tänker vi bli nyktra tråden'.

Det var två år sedan jag var nykter en längre tid. Och det var då som jag fann styrkan att hålla mig nykter i ett halvår.
Sen dog min mor och det tärde på mig, så jag började återigen, med starköl i oproportionerligt stora mängder. Och tjack.
Sedan blev jag knivhuggen och miste nästan livet, sen blev min bror skjuten något år senare. Men överlevde han med.

Det förvärrade mitt drog och alkoholmissbruk än mer. Och nu under hösten/vintern har det varit gråa moln på en becksvart himmel, utan en enda glimrande stjärna.
Jag hade ingen motivation till någonting. Jag undrade, vad fan jag höll på med och fick nog på nyårsdagen.

Jag sa till min flickvän: "Jag orkar inte med det här mer. Jag lägger in mig på avgiftning. Jag kommer sluta med alkoholen. Det räcker nu."

Så ja, här ligger man på en ganska trevlig avdelning. Idag är det ok.
Men jag vill finna min styrka och få ro att hitta tuffingen i mig.
För jag vet att jag är en hård jävel, egentligen.
Men nu är jag på knäna och ber Gud om hjälp.

Gott nytt år i efterskott!

Jag faila. Det blev en motgång sista dagen på avgiftningen. Så jag satte mig på första bästa pub och söp skallen av mig. Tagit tjack, alkohol och Benz, sen förra torsdagen. Men jag ska inte ge upp jag lägger in mig igen.

Men jag har failat vad tråden avhandlar. Skitsamma jag kommer fortsätta skriva här.
Citera
2019-02-28, 12:21
  #27
Medlem
LGDs avatar
Fan det går bra nu. Har varit nykter i en månad. Är dock bostadslös och arbetslös, så det är väl mindre roligt. Men jag kämpar på!
Citera
2019-04-05, 21:27
  #28
Medlem
snivlems avatar
tänkt på att sluta helt och hållet med alkohol och nu känns det bara helt rätt... ingen somhelst förlust i att kicka det skräpet.

det hämmar en så mycket mer än man anar. man blir inte klartänkt någonsin om man dricker varje fre-lör tex som de allra flesta gör.

mitt tips är att är att komma igång ordentligt med löpning och styrketräning några gånger i veckan.

jag försökte ta ett års uppehåll för för ca 2 år sen ... men när jag väl satt där på min födelsedag på en restaurang med menyn i handen så struntade jag i det och tog en öl. 8månader bortkastade. och efter det har jag druckit mer och dessutom allt oftare själv. Flyktsoda va ordet !

ska inte fly mer nu...och bara så skönt att släppa tanken på alkohol. finns nämligen inget positivt med det överhuvudtaget..förut såg jag det som positivt att man fick ett avbrott från verkliga livet, men det är ju nåt oerhört negativt att fly ifrån.

det är inte ens gott, man har bara blivit duktig på att intala sig det för att ha en dålig ursäkt att dricka. det är effekten folk är ute efter...allt snack om att mat blir bättre osv ÄR bullshit.

ska bli kul att ha lite folk att prata med och peppa här i tråden.
Citera
2019-04-06, 16:59
  #29
Medlem
snivlems avatar
hade hoppats på lite mer liv i den här tråden.

nu har jag inte druckit sen i måndags iallafall...lördag idag!

tog mig ut på en löprunda förut...mår fint som fasen nu efteråt och maten står på spisen, klart vilken sekund somhelst.

blir alltid sådär skönt sömnig efter träning...så ska bli skönt att bädda ner sig med en bok ganska tidigt!

läser ni inte så borde ni börja !!
Citera
2019-04-07, 08:08
  #30
Medlem
Waldschrats avatar
Har slutat med alkohol totalt sedan februari. Saknar det inte ett dugg.

Motivation: Kärat ner mig ordentligt i en tjej. Är också ett beroende, jävlar vad mycket energi man får. Allt blir lättare: avstå från skräpmat, alkohol, börja träna på allvar, ta tag i livet, bli kreativ, kamikazestäda hemma.

Även om det inte bli något förhållande så är det oerhört positivt för mig. Så mitt råd är, om ingenting annat fungerar: gå med på diverse dejtingsidor och börja leta efter nån tjej som du kan tänker dig vara ihop med, börja prata med henne och se om det leder till något.

Hot on the heels of love, eller nåt...

https://www.youtube.com/watch?v=LpTR0RpMlPU
Citera
2019-04-07, 08:11
  #31
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
tänkt på att sluta helt och hållet med alkohol och nu känns det bara helt rätt... ingen somhelst förlust i att kicka det skräpet.

det hämmar en så mycket mer än man anar. man blir inte klartänkt någonsin om man dricker varje fre-lör tex som de allra flesta gör.

mitt tips är att är att komma igång ordentligt med löpning och styrketräning några gånger i veckan.

jag försökte ta ett års uppehåll för för ca 2 år sen ... men när jag väl satt där på min födelsedag på en restaurang med menyn i handen så struntade jag i det och tog en öl. 8månader bortkastade. och efter det har jag druckit mer och dessutom allt oftare själv. Flyktsoda va ordet !

ska inte fly mer nu...och bara så skönt att släppa tanken på alkohol. finns nämligen inget positivt med det överhuvudtaget..förut såg jag det som positivt att man fick ett avbrott från verkliga livet, men det är ju nåt oerhört negativt att fly ifrån.

det är inte ens gott, man har bara blivit duktig på att intala sig det för att ha en dålig ursäkt att dricka. det är effekten folk är ute efter...allt snack om att mat blir bättre osv ÄR bullshit.

ska bli kul att ha lite folk att prata med och peppa här i tråden.

Det där fungerar inte för mig...det där med inre och yttre motivation... har ingen som helst inre motivation så det behövs en massa yttre för att komma igång.

Något jag också har gjort är att bryta kontakten helt och hållet med så kallade "vänner" där alkohol alltid ingår så fort man umgås.
Citera
2019-04-07, 08:16
  #32
Medlem
carminaburanas avatar
Det är märkligt, jag HR noll problem med spriten, dricker max en martini och några glas bubbel på fredagskvällen, men skräpmat och godis kan jag inte hejda mig från. Samma beroende, olika droger. Jag har gått upp nära 30 kilo på 6 månader.
Citera
2019-04-07, 11:17
  #33
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Det där fungerar inte för mig...det där med inre och yttre motivation... har ingen som helst inre motivation så det behövs en massa yttre för att komma igång.

Något jag också har gjort är att bryta kontakten helt och hållet med så kallade "vänner" där alkohol alltid ingår så fort man umgås.

jag vet inte riktigt vad du menar...med yttre och inre motivation men..

jag har bestämt mig för att det inte finns nåt positivt med alkohol !! förut inbillade jag mig att det var gott, vilket inte stämmer utan man inbillar sig det för att ursäkta drickandet!

jag tyckte också att det va positivt att kunna fly vardagen och liksom checka ut ur samhället för resten av dagen och typ nästa dag också iochmed bakfylla som gör en halvt efterbliven och oerhört slapp.

längtar man så efter ett avbrott och paus i livet då har man saker att ta tag i !! det har jag.

jag har med denna inställning / hjärntvätt av mig själv alltså bara massor att vinna på att helt enkelt glömma att alkohol existerar... bara att inte ens behöva tänka på skräpet är en stor befrielse !!

hjärnan/egot försöker med sina fultrick såklart men det får man vara beredd på att slå bort direkt bara
Citera
2019-04-07, 11:18
  #34
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är märkligt, jag HR noll problem med spriten, dricker max en martini och några glas bubbel på fredagskvällen, men skräpmat och godis kan jag inte hejda mig från. Samma beroende, olika droger. Jag har gått upp nära 30 kilo på 6 månader.

nästan alla alkisar går loss på godis och socker när det är dags för torken eller vit period....
Citera
2019-04-07, 11:20
  #35
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Har slutat med alkohol totalt sedan februari. Saknar det inte ett dugg.

Motivation: Kärat ner mig ordentligt i en tjej. Är också ett beroende, jävlar vad mycket energi man får. Allt blir lättare: avstå från skräpmat, alkohol, börja träna på allvar, ta tag i livet, bli kreativ, kamikazestäda hemma.

Även om det inte bli något förhållande så är det oerhört positivt för mig. Så mitt råd är, om ingenting annat fungerar: gå med på diverse dejtingsidor och börja leta efter nån tjej som du kan tänker dig vara ihop med, börja prata med henne och se om det leder till något.

Hot on the heels of love, eller nåt...

https://www.youtube.com/watch?v=LpTR0RpMlPU


jävligt bra... haha kamikazestäda .... det ska jag börja använda det uttrycket .

trevligt med lite throbbing gristle !!
Citera
2019-04-11, 11:00
  #36
Medlem
snivlems avatar
10 dagar utan alkohol idag då !!

skönt !!

gött att slippa tänka på skräpet.


nån mer här som läst Allen Carr´s bok - Easy way to control alcohol ?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback