Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-26, 21:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaboss3n
Tror musik för många är för att få ut sin kreativitet, få ner gott eller ont på papper eller få känna att skapa något. Att sikta på att bli kändis utan talang tar nog bort det roliga i skapandet. Det ska inte bli en stress eller pers. Behåll lugnet och skapa det du själv är nöjd med eller som ger tillfredställelse.

Så är det, jag känner jag har blivit mycket lugnare och stabilare som person sen jag har fått ner mina tankar och känslor på detta kreativa sätt.
Gör man musik och släpper den så vill man att så många som möjligt tar del av en själ som man lagt ner i sitt skapande.
Citera
2018-12-26, 21:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
För man vill leva genom musik typ, låter lite flummigt kanske. Man lär sig vem man är. Tror egentligen hela kändisgrejjen kan stå ivägen eftersom den blandar in personen i skapandet, vilket sätter käppar i hjulet för att det ska bli äkta och komma från hjärtat.

Gör det verkligen det? Från början handlar det väl om att vara del av en kultur, en kultur som är rätt död och kanske aldrig riktigt funnits i Sverige.

Det handlar om "religiösa upplevelser" https://www.youtube.com/watch?v=TI5Qng8kQPM

Quasimoto är nice, hade inte hört denna innan.

Kändisskap har nog förstört många begåvade.

Har inget svar om det är att vara en del av kulturen, så som topplistan på svensk hip hop ser ut idag vill inte jag va en del av. Hip hop som är dancehall och endast gjord för att streama in STIM-cashen.
Citera
2018-12-28, 12:16
  #15
Medlem
Hej igen!

Har släppt en ny låt.

Det är inte likt nåt jag gjort innan, det är lite mer rockaktigt och det är mer personligt.

Influenser till denna låt är
Lil Peep
Brennan Savage

Samt han som gjorde beatet,
Yung Mirko från TV FEH

Konstruktiv kritik är a och o för min utveckling.

Och följ mig gärna på Instagram och Soundcloud.

Länken till låten;

https://soundcloud.com/murgishh/va-a...rod-yung-mirko

Ha en trevlig helg!
Citera
2019-03-02, 12:49
  #16
Medlem
Då var det dags för mig igen.

Har fått hem min efterlängtade mick med tillbehör så har kunnat köra allt själv.

Beatet skulle jag säga är rock blandat med trap, ja ni märker själva när ni klickar på länken!

https://soundcloud.com/murgishh/bara-for-galna-lol

Konstruktiv kritik är mycket välkommet.

Ha en trevlig helg!
Citera
2019-03-10, 13:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MxRGx
Då var det dags för mig igen.

Har fått hem min efterlängtade mick med tillbehör så har kunnat köra allt själv.

Beatet skulle jag säga är rock blandat med trap, ja ni märker själva när ni klickar på länken!

https://soundcloud.com/murgishh/bara-for-galna-lol

Konstruktiv kritik är mycket välkommet.

Ha en trevlig helg!
Hej! Det första jag slås av är att beatet känns något för tyst, men annars är beatet helt okej (någorlunda dystert för min smak bara, men det är bara tycke och smak).

När det kommer till rappen gillar jag ditt flow, du har bra taktkänsla och bra tempo i munlädret! Däremot skulle jag vilja höra mer kraft i din röst, speciellt med den texten du lägger. När du rappar om att du är galen och passionerad så låter det bättre om din röst är mer galen och passionerad också. Testa lite tekniker för att stärka bålen och hitta magstödet och se om det hjälper.

Men allt som allt så tycker jag du är på god väg. Bara fortsätt kämpa, öva och kör din grej!
Citera
2020-02-03, 12:06
  #18
Medlem
Hej alla, nästan ett år sen mitt förra inlägg.

Jag har fortsatt att öva och skriva, tagit till tipsen jag fått från er här och framförallt förlorat min vilja att vara bäst.
Jag kör min egen grej helt enkelt och det mår jag mycket bättre av idag.

Med det sagt så jag vill jag berätta att jag har sökt till Redbulls Nästa Nivå 2020 med 2 st låtar.
Ena låten har ni hört och den andra släppte jag för ungefär 2 månader sen.
Länkar finner ni under!

"Bara För Galna"
https://youtu.be/BzcYGXZgQAg

"Du Vet Redan"
https://youtu.be/xYp-BHNI3DM

Andra låten på andra refrängen jag tappar rösten lite men verserna är rätt OK ändå.
Glöm inte följa mig på Instagram, länk i första inlägget.
Tack!

EDIT: Videos är inspelade live, glömde nämna det.
__________________
Senast redigerad av MxRGx 2020-02-03 kl. 12:08.
Citera
2020-02-04, 09:51
  #19
Medlem
Nu är omröstningen öppen för allmänheten, så rösta på mig om du tror jag är redo för Nästa Nivå.
Jag vet att jag är!

https://www.redbull.com/se-en/projec...91802296813287
Citera
2021-09-28, 21:25
  #20
Medlem
Wtf läste jag precis
Citera
2021-09-29, 01:58
  #21
Medlem
Att läsa vad man skrivit när man var yngre är väl alltid lite av en tankeställare. Hade halvt glömt bort tråden men har inte glömt bort musiken. Jag verkar varit medveten om att jag hade mil kvar att gå i mina shoes. Har hela tiden tävlat mot mig själv och slutat jämföra mig med andra, alla kan inte va jag och vill inte va de alls.

Alla har rätt till sin konst även om det jämställt med klotter på toan på nån söderkrog. Ingen kan riktigt avgöra vad som är bra musik, bara vad som låter nice. Och speciellt senaste året har det blivit mer och mer nice ljud.
Blev isolerad i 4 månader och väldigt limiterad tillgång till musik gjorde att jag försökte minnas mina egna och andra verser jag lärt mig. Upptäckte snabbt att jag mindes sånger mest (melodi I guess) och det var även starkaste sättet att uttrycka sig i ett sådant läge.
Skrev där inne men har inte använt nåt av det. Iallafall inte raptexter. Sångflows (är det melodier eller?) har varit nära till hands.

Varför skriver jag detta då? Har ingen aning. Fortsätter vara den jag själv vill va. Inspirerad av Frondas "Brev till mig själv"
Så du är rädd för vad människor tycker, men det är ju bara du som tror att du vet vad dom tycker
Kontrollera din hjärna stäng av det dära nu, om dom nu tycker, happ, Fortsätt att vara DU!


Jag älskar musik mer än när jag skrev det första inlägget. Har lärt mig av att se bakåt och inse vart jag ska fram. Jämför bara mina egna anteckningar och gungar med ifall nån annan fått till nåt fett.
Är alla unika kan man inte jämföras, man gör bara sitt bästa med alfabetet i tanken.
Mitt mål är inte att alla ska veta mitt namn och vad jag gör på min fritid, har hellre som mål att folk lyssnar in vad jag skrivit. Folk har tappat sig själva och gör musik för att tjäna pengar, de kopierar av varandras ord och ibland hela meningar med samma, samma teman. Småbarn diggar artister de sen blir skjutna av!
Detta gruppykologi-experiment på svensk hiphop skulle Freud älska att studera. Måste återigen citera en av Frondas (Patrull - Horisonten) rader:
[i]Är du den enda äkta i samhället blir du fejk/ Fattar du, låt den raden sjunka in i dig/I]

Aldrig varit en som passat in och det är svårt att bryta gamla vanor.
Lägger upp texter nån dag i veckan, nuförtiden är det onsdagar för förut var det lördagar, get it?
Har samma namn jag blev tilldelad innan musiken, Duckduckgo.com är din vän, var så jag hittade tillbaka hit.

Bjuder på en 4a, måste uppmuntra likasinnade att lägga ut mer OC. Bye. No edit!

Inte tagit mig ur men jag kan va påväg/
Djävulen dansar med alla som är/
Nära att landa, det allting som krävs/
Folks kroppar och själar går mer än isär/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback