• 4
  • 5
2018-12-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Men hallå, du säger att han jobbar ca 500 timmar i månaden och får 13 papp. Det är en timlön på ca 26 spänn.

Fanskapet kan ju panta burkar och tjäna bättre.

Han lär ju inte leva mycket längre med dessa arbetstider, så då är ju problemet ur världen iofs.

Jag blir oerhört förbannad när jag tänker på hur många timmar av sitt liv han lägger på det jobbet utan att få ut något! Jag blir nästintill galen!! Tänk om man hade lagt så många timmar på ett vettigt jobb. och som du säger 26 kr i timmen........ FÖRBANNAT. en timlön på hade gett: 130x500 = 65 000!!!! Det är helt sjukt!
Citera
2018-12-26, 23:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theboss141
Jag lovar och svär att detta är sant. Jag är lika chockad... Han har senaste 2 åren jobbat 7 dagar i veckan 10-16 timmar om dagen. Det är därför jag vänder mig hit då jag inte anser detta vara logiskt överhuvudtaget.
Har han visat på drogproblem? Låter som snack med det där om 10-16 timmar om dagen 7 dgr i veckan åt nån annan.

Finns inte en frisk människa som gör det åt företaget, det är nämligen inte ens lagligt. Finns det familjeband eller vad är grejen? AV lär i alla fall anlita en advokat åt honom om han inte ljuger för dig. Det är nämligen jätteolagligt för företaget. Det är bästa tipset, men ... han ljög ju!

Tips i alla fall:
Konsult jobb om han inte är tre månader från pension.
Ge honom pengar.
Senast redigerad av GoUoD 2018-12-26 kl. 23:52.
Citera
2018-12-26, 23:56
Medlem
Bisarr låg lön..

Att hitta ett nytt jobb är ju vad han bör satsa på. Det lär ju inte hller vara så svårt att hitta något inom typ bemanning, industri, hemtjänst osv när han har så pass mycket arbetserfarenhet. Han lär ju liksom få in mer pengar på lite random timvikariat inom hemtjänst, gruppboenden, bemanningsföretag osv än vad han får nu.
Citera
2018-12-27, 00:31
Medlem
Citat:
problemet är: vart man hittar bostäder i storstaden?!!
Då får man kanske flytta... Man lever som man lär, bor som man kan leva.. Men visst vill man pröjsa 8-13 000 i hyra i storstäder så får man leva billigt.
Citera
2018-12-27, 02:01
Medlem
Trolleritrollera.... men ok....
Olagligt jobba så mycket för så lite lön (som andra redan skrivit)
Olagligt köra bil så långa pass, farligt farligt

Ge honom inga pengar, de kommer aldrig räcka hur mycket du än ger!
Skuldsanering, annat vettigt jobb (många bra tips här i tråden)
Sluta röka, röka är dyrt och orsakar (det vet ni) cancer, kol, astma, you name it!

Du är snäll men hans problem är hans, inte ditt. Bjud på middag ibland och uppmuntran. Han vet nog egentligen alldeles själv att han borde söka annat jobb. Åker han aldrig fast i trafik kontroller?
Citera
2018-12-27, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har han visat på drogproblem? Låter som snack med det där om 10-16 timmar om dagen 7 dgr i veckan åt nån annan.

Finns inte en frisk människa som gör det åt företaget, det är nämligen inte ens lagligt. Finns det familjeband eller vad är grejen? AV lär i alla fall anlita en advokat åt honom om han inte ljuger för dig. Det är nämligen jätteolagligt för företaget. Det är bästa tipset, men ... han ljög ju!

Tips i alla fall:
Konsult jobb om han inte är tre månader från pension.
Ge honom pengar.
men sluta, dom skiter i om det är olagligt, det är svartjobb, antingen vill han jobba svart eller så får han inget vitt jobb av dom? kan han byta till vitt så skulle det löna sig även om fogden skulle ta.
Citera
2018-12-27, 09:42
Medlem
Eftersom lönen är så extremt dålig tycker jag det bästa du kan göra att ge honom något "skitjobb" men som ändå kan betala nästan dubbelt så mycket. Lycka till!
Citera
2018-12-27, 09:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
men sluta, dom skiter i om det är olagligt, det är svartjobb, antingen vill han jobba svart eller så får han inget vitt jobb av dom? kan han byta till vitt så skulle det löna sig även om fogden skulle ta.
Dem har möjlighet att frysa tillgångar om det är svartjobb så snacka skit.

Dessutom så finns det inte att TS har en så retarderad far så han hållit kvar på 26kr/timmen. Så vida det inte faktiskt är att plocka+panta burkar.
Citera
2018-12-27, 09:56
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Dem har möjlighet att frysa tillgångar om det är svartjobb så snacka skit.

Dessutom så finns det inte att TS har en så retarderad far så han hållit kvar på 26kr/timmen. Så vida det inte faktiskt är att plocka+panta burkar. Ligger en hund begraven hos TS kedjerökande farsa
Dessutom så osar det död katt kring att pappan köpt fram rätten till eget bolag (AB) som TS beskriver, men ändå sitter pappsingen med skulder upp i röven.
Citera
2018-12-27, 20:34
Medlem
Citat:
Har tänkt på det!! Har du förslag på jobb där arbetsgivaren behöver någon som är 50+?

Ålder spelar ingen roll om man är duktig och kunnig. En vän var 61år när han fick jobb, nu efter ca 3-4 år ska han ta pension. Statligt och kommunalt skulle jag söka.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in