Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 12:59
  #1
Medlem
Hej!

Det är så här att jag får inte min Google Home att fungera som jag vill. När man säger "God morgon" eller "berätta om min dag" så ska den avsluta med att läsa upp nyheterna. Men den gör inte det, trots att det är ikryssat att den ska göra det i inställningar.
Sen när jag säger "Läs upp dem senaste nyheterna" så svarar den "Absolut, då skulle jag rekommendera Expressen. Vill du testa?". Detta vill jag ju inte. Så svarar jag nej. Då struntar den i att läsa upp nåt. Jag vill ha Ekot eller Omni Pod. Jag har ju inte ens Expressen ikryssat i mina nyhetskällor... (Ekot ligger först i ordningen)
Det jag kan säga är "Prata med Sveriges Radio", sen där efter så måste jag säga "Ekot".
Så jag har två problem:
Första är, hur får jag den att läsa upp nyheter när jag säger t.ex "God morgon".
Andra är, hur får jag den att läsa upp nyheter från rätt nyhetskälla?

Hoppas ni förstår.
Tack på förhand!
Citera
2018-12-26, 13:47
  #2
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMeckarN
Hej!

Det är så här att jag får inte min Google Home att fungera som jag vill. När man säger "God morgon" eller "berätta om min dag" så ska den avsluta med att läsa upp nyheterna. Men den gör inte det, trots att det är ikryssat att den ska göra det i inställningar.
Sen när jag säger "Läs upp dem senaste nyheterna" så svarar den "Absolut, då skulle jag rekommendera Expressen. Vill du testa?". Detta vill jag ju inte. Så svarar jag nej. Då struntar den i att läsa upp nåt. Jag vill ha Ekot eller Omni Pod. Jag har ju inte ens Expressen ikryssat i mina nyhetskällor... (Ekot ligger först i ordningen)
Det jag kan säga är "Prata med Sveriges Radio", sen där efter så måste jag säga "Ekot".
Så jag har två problem:
Första är, hur får jag den att läsa upp nyheter när jag säger t.ex "God morgon".
Andra är, hur får jag den att läsa upp nyheter från rätt nyhetskälla?

Hoppas ni förstår.
Tack på förhand!
totalt förvirrad trådstart!.
Jag inväntar med skepsis en fortsättning.
Citera
2018-12-26, 18:14
  #3
Medlem
Google Home är noga med grammatiken. Om du säger ”Läs upp de senaste nyheterna” så kommer det att fungera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback