Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 10:44
  #1
Medlem
FuGeeLalas avatar
I lite mer än 10 års tid och under hela mitt vuxna liv har jag missbrukat det mesta man kan missbruka. Främst berusningsmedel som benzo, opiater och cannabis men egentligen vad som helst. Vore nog lättare att berätta vad jag inte missbrukat än tvärtom.

Hittat ett jobb jag trivs väldigt bra med och har kommit till många insikter.
Hur som helst så lyckades jag bryta alla dåliga vanor i samma veva som jag började jobba. Men utan sysselsättning under dagarna dras tankarna mot drogerna igen.
Vanliga helger går bra, men nu under julen och andra långledigheter gör sig rastlösheten påmind med alla frestelser den inbringar.

Träna, promenader och liknande är bra men det kan man inte göra 24/7 heller.
Att hitta intressen som tar upp ens fritid är lättare sagt än gjort när man har knarkat så mycket att man kan bli doktorand i Pundarkunskap.

Så min fråga till er är; Hur hanterar ni denna enorma rastlöshet?

God jul!
Citera
2018-12-26, 10:47
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Fördjupa dig i schack (om du intresserad förstås att göra det).
Citera
2018-12-26, 10:57
  #3
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Sov
Läs. Gärna ett par böcker paralellt.
Gå på möten ( NA , AA )
Lär dig meditera
Gå en Yogakurs
Skaffa hund
Skaffa NYA vänner
Fördjupa dig i nåt du bestämt dig för , kan vara vad som helst , men av intresse.
Upptäck nya cafeer
👍
Citera
2018-12-26, 11:21
  #4
Medlem
antiprofeminists avatar
Jag vet att man inte får säga så, men TS har inte uttryckt att han inte vill höra det andra inte vill att TS ska höra.

Du kan ju alltid börja med droger igen? Det har ju bevisats att livet är meningslöst och att enda syftet är att överleva ett tag tills man dör, har man tur får generna sprida sig vidare. Allt annat är bara påhitt för att få dig att gå upp varje morgon och bidra till att bygga pyramiden.

Att sluta med droger, som ger miljontals gånger bättre upplevelser än de största pyramiderna kan ge, för att sedan ägna sig åt pyramidbygge är bland det dummaste jag har hört.
Citera
2018-12-26, 11:34
  #5
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Fördjupa dig i schack (om du intresserad förstås att göra det).

Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Sov
Läs. Gärna ett par böcker paralellt.
Gå på möten ( NA , AA )
Lär dig meditera
Gå en Yogakurs
Skaffa hund
Skaffa NYA vänner
Fördjupa dig i nåt du bestämt dig för , kan vara vad som helst , men av intresse.
Upptäck nya cafeer
👍
Tack för tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Jag vet att man inte får säga så, men TS har inte uttryckt att han inte vill höra det andra inte vill att TS ska höra.

Du kan ju alltid börja med droger igen? Det har ju bevisats att livet är meningslöst och att enda syftet är att överleva ett tag tills man dör, har man tur får generna sprida sig vidare. Allt annat är bara påhitt för att få dig att gå upp varje morgon och bidra till att bygga pyramiden.

Att sluta med droger, som ger miljontals gånger bättre upplevelser än de största pyramiderna kan ge, för att sedan ägna sig åt pyramidbygge är bland det dummaste jag har hört.
Hehe. Each to their own. Den inställningen har jag också haft en gång i tiden, när jag inte brydde mig om ifall jag levde eller dog.
Ingen sits jag vill hamna i igen. Tack ändå.
Citera
2018-12-26, 12:11
  #6
Medlem
CoupDeGraces avatar
Jag började warhammer och andra former av liknande brädspel, men så är jag å andra sidan en riktig nörd. Men med det medföljde nyktert umgänge, något att sysselsätta händerna med och massa potentiella vänner i större delen av västvärlden.
Men jag förstår problemet så väl, under lång tid så var jag väldigt isolerad, på gränsen till galenskap. Hur vältränad jag än blev så försvann inte tomheten förrän min tjänst for teh emprah började.
Citera
2018-12-26, 12:13
  #7
Medlem
Wayaheads avatar
Läs böcker och lär dig yoga, mycket bra sätt att slappna av.
Citera
2018-12-26, 13:47
  #8
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Snöa in dig på film/serier och böcker/serietidningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback