Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-26, 10:18
  #13
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> IT-säkerhet: allmänt
/Moderator
Citera
2019-01-04, 08:24
  #14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
men det handlar om att jag inte vill att min sökhistorik ska spåras. kan dom göra det utan att ha datorn, alltså?! panik isf

Google sparar sökhistorik så ja, polisen kan begära ut sökhistorik från dem. Fast det kräver förstås att polisen på något sätt kan precisera vilken användarhistorik det gäller. Det kan de göra genom exempelvis IP-nummer, eller genom att säga något annat som de tror eller vet att användarkontot hos Google har sökt på.
Citera
2019-01-04, 08:26
  #15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
men nej den enda historiken jag isåfall är orolig över att dom ska hitta, är ju historiken om att jag vill dölja min historik och frågar om tips kring det

Att du googlat på hur du ska dölja din historik är bara indicier, dvs saker som gör att du verkar skum och som kanske gör att polisen vill undersöka dig närmare. Det är däremot inte tillräckliga bevis för att du ska dömas i domstol.
Citera
2019-01-04, 08:30
  #16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Hahahaha....stackare isf!
Jupp, big panic mannen!
Historiken finns hos leverantören ett par ÅR, just med tanke på att man INTE ska kunna typ radera alla sms i själva luren, för dom stämmer av dina listor/sms med listorna från leverantören med hull och hår!

Har du kollat barn eller våldtäktsfilmer hoppas jag du knasar totalt på allt du kan.

-är du som andra, orolig för makten, röker på o hellre kollar på tv än jobba för löfven, och bara lever, så hoppas jag verkligen det går bra.
Läs på om kryptering!

Nej, SÖKhistorik sparas inte hos operatören. Däremot sparas vilka webbsidor man besökt. Operatören sparar alltså inte det du skriver i exempelvis en Facebook-chatt. Däremot kan informationen om att du varit på Facebook göra att polisen kontaktar Facebook för att försöka få dem att lämna ut information. Inte alla sajter hjälper polisen, vissa sparar inte ens gammal trafik och kan därför inte hjälpa polisen även om de hade velat. Många VPN-leverantörer kör utan loggar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback