Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-26, 01:09
  #1
Avstängd
legssadovskys avatar
kan polisen se att en dator ligger i ett skåp på övervåningen i ett hus, t.ex?
Citera
2018-12-26, 01:09
  #2
Avstängd
legssadovskys avatar
eller rummet i huset?
Citera
2018-12-26, 01:15
  #3
Medlem
elastikmandens avatar
Nähh, inte om den är avstängt.
Citera
2018-12-26, 01:15
  #4
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
eller rummet i huset?
Klart dom kommer hitta din (?) dator, när dom kommer.
Dom har ingen magisk pinne som pekar och leder dom fram, allt dom vill ta dig för isf, finns redan loggat hos leverantören mm mm, så det är oftast bara för att s.å.s försegla åtalet rejält med BEVIS, men är du nojjig för sånt, kan jag antitrösta dig med att det troligen är fucked redan om dom kollat dig
Citera
2018-12-26, 01:17
  #5
Avstängd
legssadovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Klart dom kommer hitta din (?) dator, när dom kommer.
Dom har ingen magisk pinne som pekar och leder dom fram, allt dom vill ta dig för isf, finns redan loggat hos leverantören mm mm, så det är oftast bara för att s.å.s försegla åtalet rejält med BEVIS, men är du nojjig för sånt, kan jag antitrösta dig med att det troligen är fucked redan om dom kollat dig

men det handlar om att jag inte vill att min sökhistorik ska spåras. kan dom göra det utan att ha datorn, alltså?! panik isf

annars har jag ett gömställe som jag är helt bombsäker på att dom inte kommer hitta datorn på
Citera
2018-12-26, 01:18
  #6
Medlem
elastikmandens avatar
Du kan kasta den i en å med farlig ström.
Citera
2018-12-26, 01:20
  #7
Medlem
Kalkon77s avatar
Föst ett inlägg om polisen kan spåra simkort som inte sitter i en telefon och nu ett inlägg om polisen kan se att din dator ligger gömd i ett skåp? Knarkat hårt idag eller?

Har du en iPhone så är den krypterad och polisen kommer inte kunna komma in i den. Sen borde du även kryptera din dator, skulle polisen få tag den så kan dom inte göra så mycket då dom inte kommer in i den eller kan se vad som finns på datorn.
Citera
2018-12-26, 01:31
  #8
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
men det handlar om att jag inte vill att min sökhistorik ska spåras. kan dom göra det utan att ha datorn, alltså?! panik isf

annars har jag ett gömställe som jag är helt bombsäker på att dom inte kommer hitta datorn på

Hahahaha....stackare isf!
Jupp, big panic mannen!
Historiken finns hos leverantören ett par ÅR, just med tanke på att man INTE ska kunna typ radera alla sms i själva luren, för dom stämmer av dina listor/sms med listorna från leverantören med hull och hår!

Har du kollat barn eller våldtäktsfilmer hoppas jag du knasar totalt på allt du kan.

-är du som andra, orolig för makten, röker på o hellre kollar på tv än jobba för löfven, och bara lever, så hoppas jag verkligen det går bra.
Läs på om kryptering!
Citera
2018-12-26, 01:47
  #9
Medlem
Just nu i detta skede sitter det en man eller kvinna någonstans i Sverige inom polismyndigheten och ser exakt vad du gör på din dator samt kollar genom din sökhistorik..

Vad tror du en "hacker" sysslar med? det är inte direkt raketforskning. Dom behöver inte veta vars i huset din dator ligger, fan dom behöver inte ens veta vilket hushåll den finns i..

Det enda dom behöver är att din dator är igång samt uppkopplad mot nätet så sköter du resten med att öppna bakdörrar åt dom, genom en länk till en bild exempelvis. Finns många sätt.
Citera
2018-12-26, 02:57
  #10
Avstängd
legssadovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Hahahaha....stackare isf!
Jupp, big panic mannen!
Historiken finns hos leverantören ett par ÅR, just med tanke på att man INTE ska kunna typ radera alla sms i själva luren, för dom stämmer av dina listor/sms med listorna från leverantören med hull och hår!

Har du kollat barn eller våldtäktsfilmer hoppas jag du knasar totalt på allt du kan.

-är du som andra, orolig för makten, röker på o hellre kollar på tv än jobba för löfven, och bara lever, så hoppas jag verkligen det går bra.
Läs på om kryptering!

men nej den enda historiken jag isåfall är orolig över att dom ska hitta, är ju historiken om att jag vill dölja min historik och frågar om tips kring det
Citera
2018-12-26, 03:06
  #11
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
men nej den enda historiken jag isåfall är orolig över att dom ska hitta, är ju historiken om att jag vill dölja min historik och frågar om tips kring det
Jo, ja, självklart!
Hade aldrig ens tänkt tanken att någon alls på fb skulle vara kriminella, mer än möjligen dom som styckar folk med motorsåg i mgb forumet då.........

Historiken är ju oftast "pinsam" när den kommer fram, men, du kan inte hjälpa om någon varit elak mot dig på nån fest eller nåt o bara helt enkelt sökt på konstiga saker!

Absolut inte ditt fel om nån hackat din dator för att vara jävlig mot just dig. Erkänn aldrig om du inte Vill sitta av ditt straff.

Lägger grisen ner skjutningar och våldtäkter ,och andra PÅGÅENDE brott orkar dom ju inte ens titta på.

Är det inte nåt rejält allvarligt tror jag ärligt inte du behöver vara orolig alls.
Citera
2018-12-26, 08:24
  #12
Medlem
Radera historiken då

https://www.cybertronsoft.com/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback