Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-10, 15:49
  #157
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
varför förbjuder man inte hundar? Det känns lite primitivt att ha djur som kan bita ihjäl en som springer omkring på gatorna. Inte som med katter precis.

5000-6000 personer blir hundbitna varje år, och nu i år så blev en pojke ihjälbiten av en hund. Jag blir ofta skrämd pga jävla hundar som skäller och hoppar mot mig, och jag är inte den ända. Har sett andra som blivit, känner många som blivit och har själv blivit jagad av hundar ett par gånger.
Hundarna skrämmer också vilda djur i naturen.

De lämnar stora jävla berg med piss och avföring på gatorna som luktar skit. Undra hur många gånger jag trampat i hundskit och förstört skorna. Flera tusen kronor går åt varje år pga folk trampat i hundskit eller förstört kläderna. Inte bara det, utan hundavföring kan smitta småbarn som äter snö.

Och vi borde faktiskt tänka på nyanlända muslimer. Deras religion är emot hundar.

Så varför inte förbjuda Hundar? Det är ju så enkelt att förbjuda fyrverkerier, som skrämmer folk , förstör miljön, skräpar ner och skrämmer andra djur och förstör byggnader. Men precis det gör ju hundar också och flera gånger värre.

jag förväntar mig mycket intelligenta svar från arga hundägare, som absolut inte består utav bara påhopp för att jag har en annan åsikt. Och jag förväntar mig också motargument varför.
make me proud
Tänk tvärtom... varför inte förbjuda kommentarer som ovan?
Att du har en åsikt är inte samma sak som att det gäller alla.
Det finns tvåbenta som gör i stort sett samma saker du listar...ska dom förbjudas?
Småbarn som äter snö?...Är det normal föda för småbarn?
I Sverige är det svensk kultur att sedan en annan invandrad har en annan är ingen anledning att förbjuda något här...finns något som heter acceptera....
Intelligenta svar?
På något väldigt ogenomtänkt....
__________________
Senast redigerad av Pinkies 2023-08-10 kl. 15:52.
Citera
2023-08-10, 16:07
  #158
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Det är 6000 personer för mycket... varför ska vi tillåta farliga djur att gå runt på gatorna? De kan vara inomhus och skita i en liten låda som katter, inte ute på offentliga platser.
Finns många fler "tvåbenta" farliga på gatorna...
Ska dessa tillåtas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback