Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-25, 21:59
  #13
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Eftersom du av princip inte svarar på frågor i PM frågar jag dig här, då: har du själv erfarenhet, alternativt känner någon med erfarenhet, av den sortens specialbeställningar av 2G-SIM du talar om? (Så att jag har något att hoppas på.)

Ja, vi får göra det ibland till gammal M2M-utrustning. Det kostar några hundralappar extra oftast. ”Vanliga” SIM är ju kostnadsfria.
Citera
2018-12-25, 22:03
  #14
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, vi får göra det ibland till gammal M2M-utrustning. Det kostar några hundralappar extra oftast. ”Vanliga” SIM är ju kostnadsfria.

Tack!

Vill du ge mig något tips på hur jag skall formulera mig i telefon så att Telenor förstår vad jag menar? Hur skall jag beskriva vad för slags special-SIM jag behöver?
Citera
2018-12-25, 22:18
  #15
Medlem
Legerdemains avatar
Räcker det med 2G-SIM?
Citera
2018-12-26, 01:34
  #16
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, vi får göra det ibland till gammal M2M-utrustning. Det kostar några hundralappar extra oftast. ”Vanliga” SIM är ju kostnadsfria.

https://forum.telia.se/forums/topic/6512-gsm-simkort/

Enligt Telia var lagret dock slut redan 2012...

Citera
2018-12-26, 08:37
  #17
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
https://forum.telia.se/forums/topic/6512-gsm-simkort/

Enligt Telia var lagret dock slut redan 2012...


Va tråkigt, jag misstänkte detta.Det var ju därför som jag var tvungen att skaffa mig ett 3G kort till min Nokia N73, denna mobil är ju guldvärd fortfarande, köpt 2006, jag har ju en smartphone också, men ingen slår Nokia N73 ändå som en jobbtelefon i fickan, liten och smidigt funkar jämnt m.m

Citat:
Det är dessvärre inte möjligt att beställa 2G-simkort längre. Vårt lager har tagit slut och det finns ingen leverantörer som tillverkar 2G-kort längre.


Men kontakta kundtjänst i någon operatör och kämpa om ärendet.

God Jul!
Citera
2018-12-27, 11:37
  #18
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, vi får göra det ibland till gammal M2M-utrustning. Det kostar några hundralappar extra oftast. ”Vanliga” SIM är ju kostnadsfria.

Hej igen,

Nu har jag talat med både Telenor och Telias kundtjänst.

Ingen av dem som jag talade med kände överhuvudtaget till att det skulle finnas något lager med överblivna 2G-kort.

Hur gör man? Jag uppfattade det som att du relativt nära i tid hade fått hjälp med att plocka fram 2G-kort, så du får gärna specificera hur du gjorde.

Citera
2018-12-27, 11:43
  #19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Hej igen,

Nu har jag talat med både Telenor och Telias kundtjänst.

Ingen av dem som jag talade med kände överhuvudtaget till att det skulle finnas något lager med överblivna 2G-kort.

Hur gör man? Jag uppfattade det som att du relativt nära i tid hade fått hjälp med att plocka fram 2G-kort, så du får gärna specificera hur du gjorde.


Well, vi är M2M-kund, med cirka 25 000 abonnemang. Jag gissar att skillnaden ligger där då. Men vi har inga problem att få fram sådana kort. Vi arbetar såklart med att konvertera vår utrustning till LTE. Men ibland behöver befintlig utrustning nya kort.
Citera
2018-12-27, 11:58
  #20
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Well, vi är M2M-kund, med cirka 25 000 abonnemang. Jag gissar att skillnaden ligger där då. Men vi har inga problem att få fram sådana kort. Vi arbetar såklart med att konvertera vår utrustning till LTE. Men ibland behöver befintlig utrustning nya kort.

Det verkar som att det är tvärstopp för min del. Jag börjar bli en smula desperat...

Kan jag vända mig till ditt företag?
Citera
2018-12-27, 12:07
  #21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain

Kan jag vända mig till ditt företag?

Nej. (Dessutom skulle jag aldrig avslöja var jag faktisk arbetar, på Flashback)
Citera
2018-12-27, 12:08
  #22
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. (Dessutom skulle jag aldrig avslöja var jag faktisk arbetar, på Flashback)

Är det därför som jag inte kan vända mig till er? Eller är det för att ni inte tillhandahåller någon hjälp på det här området?
Citera
2018-12-27, 12:59
  #23
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Är det därför som jag inte kan vända mig till er? Eller är det för att ni inte tillhandahåller någon hjälp på det här området?

Vi är inte någon teleoperatör, nej. Inte heller är vi någon som har intresse av att random person skall kunna använda en stenåldersenhet.
Citera
2019-01-20, 19:06
  #24
Medlem
Legerdemains avatar
För någon vecka sedan köpte jag ett alldeles nytt Comviq-kort.

Det visade sig att det fungerade i både Nokia 3110 och den ännu äldre 1611-modellen (i vilken man måste använda ett SIM-kort stort som ett kreditkort).

Jag köpte mitt kort hos en lokal återförsäljare, men det stod att det gick ut i år, så jag förutsätter att alla Comviq-kort skall fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback