Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-25, 21:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tvål och vatten.
Spruta inte direkt på, då om det rinner ner i skarven längst ner, riskerar det att komma in i skärmens känsliga elektronik, jo jag är säker på detta.

Just därför ska man inte alls spruta på skärmen, utan försiktigt fukta en trasa och vrida ur ordentligt så att det inte riskerar att börja rinna vatten ur trasan när man torkar.
Citera
2018-12-26, 12:03
  #14
Medlem
Verbal.Kints avatar
Jo, jag har provat med vatten flera gånger nu men spåren efter trasan är fan fortfarande kvar. När man tittar på tvn är det som att det man tittar på är suddigt filmat, sjukt irriterande.
Citera
2018-12-26, 12:08
  #15
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Jo, jag har provat med vatten flera gånger nu men spåren efter trasan är fan fortfarande kvar. När man tittar på tvn är det som att det man tittar på är suddigt filmat, sjukt irriterande.

Prova med lite mild fönsterputs, typ Ajax, på en s.k. 'mirakeltrasa' (fiberduk).
Citera
2018-12-26, 13:42
  #16
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Hur f*n bär man sig åt egentligen för att rengöra en skärmen på en LCD-tv? Överallt står det olika som motsäger varandra och nu har jag provat med både speciell skärmrengöring jag redan hade hemma och med vanligt vatten på mikrofiberduk men det är fortfarande lika illa. Istället för kladd som var på tvn från början är där nu istället torkspår efter att jag har försökt rengöra pisset.

Vissa skriver att man ska spraya direkt på tvn, vissa skriver att det ska man absolut inte göra. Vissa skriver att man ska använda sig utav enbart vatten och vissa att man ska använda annat. Vad f*n är det som gäller egentligen? Och vilket är bästa sättet?

https://www.dustin.se/product/501078...--glasskarmtft

Använder i jobbet, funkar riktigt bra, men de flesta liknande medel med ammoniak funkar bra.
Blir det kladdigt är det bara att fortsätta rengöra med en ny trasa tills det slutar kladda.
Är det det kvar ränder när det torkat putsar man bort dessa med en mikrofiberduk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback