Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-25, 12:19
  #1
Medlem
Kanske löjligt fråga, men om man äter då och då choklad och har ganska stor fokus på träningen.

Är det bra för kroppen att då och då få i sig choklad. Jag pratar självklart inte direkt efter träningen och stoppa i sig enbart choklad. Man äter ju självklart en ordentlig måltid.

Men jag tänker som efterrätt eller någonting. Är det bra för kroppen?

En liten bit choklad, inte en hel ask eller så. Tack för svar!
Citera
2018-12-25, 12:28
  #2
Medlem
Lagunerss avatar
Cacao är bra...Allt annat som "choklad" innehåller är dåligt, Socker, emugleringsmedel, konserveringsmedel.
Citera
2018-12-25, 12:35
  #3
Medlem
Spelar ingen roll, du kommer inte märka någon skillnad i träningsresultat av lite choklad.
Citera
2018-12-25, 12:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Spelar ingen roll, du kommer inte märka någon skillnad i träningsresultat av lite choklad.
Jag frågade inte om resultat. Jag frågade om det var bra att då och då äta det.

För rent hälsans skull/för återhämtning.
Citera
2018-12-25, 12:51
  #5
Medlem
Briasccas avatar
Choklad innehåller ju socker som hjärnan går på och det innebär ju att du kan komma till insikter om att hälsa är mer än träning och att du är mer än en kropp. Så det kan nog vara bra att äta fler bitar om dagen.
Citera
2018-12-25, 12:52
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Kanske löjligt fråga, men om man äter då och då choklad och har ganska stor fokus på träningen.

Är det bra för kroppen att då och då få i sig choklad. Jag pratar självklart inte direkt efter träningen och stoppa i sig enbart choklad. Man äter ju självklart en ordentlig måltid.

Men jag tänker som efterrätt eller någonting. Är det bra för kroppen?

En liten bit choklad, inte en hel ask eller så. Tack för svar!

Nej det är inte bra för kroppen.

Om du har riktigt fokus på din träning så har du vill ett kostschema som du följer och då blir det ju ganska mycket annat gott som du får försaka för en chokladbit.

Om du är noggrann med kosten så kommer du inte känna dej sugen på choklad till efterrätt.
Citera
2018-12-25, 13:04
  #7
Medlem
strecketss avatar
En bit mörkchoklad om dagen kan vara bra. Rikt med antioxidanter. Mer än så och andra skitsorter med socker är inte att rekommendera.
Citera
2018-12-25, 13:07
  #8
Medlem
Ät du. Det spelar fan ingen roll.
Citera
2018-12-25, 13:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nej det är inte bra för kroppen.

Om du har riktigt fokus på din träning så har du vill ett kostschema som du följer och då blir det ju ganska mycket annat gott som du får försaka för en chokladbit.

Om du är noggrann med kosten så kommer du inte känna dej sugen på choklad till efterrätt.

Jasså minsann, då kan du ju ta och styrka det med en lämplig studie?
Trams, gillar man choklad så är det inga problem att få med det i ett seriöst upplägg.
Sen har det inga magiska effekter, det gör varken från eller till i en rimlig mängd i en för övrigt balanserad kost.
Citera
2018-12-25, 13:10
  #10
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
Ät du. Det spelar fan ingen roll.

Om du vill äta så optimalt som möjligt, visst spelar det roll.
Citera
2018-12-25, 13:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Om du vill äta så optimalt som möjligt, visst spelar det roll.

En liten bit choklad? Ja, det är väl ytterst marginellt i så fall.
Citera
2018-12-25, 13:23
  #12
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
En liten bit choklad? Ja, det är väl ytterst marginellt i så fall.

Allt beror på hur autistisk man vill vara med sitt upplägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback