Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-25, 00:55
  #1
Medlem
Ett spännande projekt varje filmtittare drömt om? Man väljer själv hur filmen ska fortsätta genom att välja mellan olika scener.

Lite oklart när den kommer men den kan släppas nu i mellandagarna (Netflix) enligt rykten (28 dec som senaste säsongen förra året).

Citat:
“A young programmer makes a fantasy novel into a game. Soon, reality and virtual world are mixed and start to create confusion.”*
https://www.indiewire.com/2018/12/bl...ge-1202030410/

Citera
2018-12-25, 02:04
  #2
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingalunda-
Ett spännande projekt varje filmtittare drömt om? Man väljer själv hur filmen ska fortsätta genom att välja mellan olika scener.

Lite oklart när den kommer men den kan släppas nu i mellandagarna (Netflix) enligt rykten (28 dec som senaste säsongen förra året).


https://www.indiewire.com/2018/12/bl...ge-1202030410/

Idén är jättegammal och tekniken har funnits i vart fall sedan de första DVD-spelarna kom. Dock har den aldrig vunnit någon större popularitet trots att några försök på området har gjorts. Tidigare försök har inte blivit så bra, trots valmöjligheter så blir handlingen väldigt linjär eftersom för varje val så skulle en ny handling utspela sig, de flesta löser det genom att tittaren i slutändan ändå bara hamnar mellan 2-3 olika slut, dvs att de val man gör inte påverkar slutet och att "trädet" med olika val ändå inte ger så olika utfall utan det handlar mer om att försöka förmedla tittaren känslan av att kunna påverka.
Citera
2018-12-28, 23:09
  #3
Medlem
Har börjat kika nu, och gillar det än så länge. Har dock ett problem vilket är att jag har svårt att fokusera på filmer/serier under längre tid, så brukar kolla blocket eller liknande och lyssna på filmen. Mitt problem är nu att jag missar att välja väg, så den väljer åt mig, och när jag upptäcker detta vet jag inte hur jag ska ångra, och börja på steget innan. Så jag blir tvungen att börja om helt och snabbspola i genom allting. Så ifall någon vet en hotkey för att hoppa tillbaka ett steg skulle det verkligen uppskattas!
Citera
2018-12-29, 18:03
  #4
Medlem
morkfromorks avatar
+ för soundtrack och Jeff Minter
Citera
2018-12-29, 22:27
  #5
Medlem
Paradisums avatar
Intressant idé men otroligt överskattad film. Föll inte oss i smaken alls. Värd att se men hade väntat oss en bättre handling.
Citera
2018-12-29, 23:29
  #6
Medlem
Mia-Rovys avatar
Haha, så jävla meta. Den var helt perfekt utförd. All kritik kan ju hänvisas till själva storyn. I fucking loved it. Detta är fan konst, på någon slags mental nivå
Citera
2018-12-30, 12:04
  #7
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Har börjat kika nu, och gillar det än så länge. Har dock ett problem vilket är att jag har svårt att fokusera på filmer/serier under längre tid, så brukar kolla blocket eller liknande och lyssna på filmen. Mitt problem är nu att jag missar att välja väg, så den väljer åt mig, och när jag upptäcker detta vet jag inte hur jag ska ångra, och börja på steget innan. Så jag blir tvungen att börja om helt och snabbspola i genom allting. Så ifall någon vet en hotkey för att hoppa tillbaka ett steg skulle det verkligen uppskattas!
Detta är inte illa ment men det låter lite som du borde läsa en bok. Om du inte gör det så prova det. låna en tunn bok på 150 sidor avsätt 2-3 timmar för att läsa hela boken utan att sluta. Om du märker att det inte går så vet du var skon klämmer sen.
Citera
2018-12-31, 01:57
  #8
Medlem
frasselitos avatar
Jättenajs idé.

Fett bra soundtrack.

Men kass film och det kändes som man inte riktigt faktiskt fick välja då det vart iterationer eller så blev det ändå inte som man valde.
Citera
2018-12-31, 02:57
  #9
Medlem
Klart potential i denna. Storyn var väl sådär men gillade genomgången på slutet.


Spoiler:
Citera
2019-01-02, 21:36
  #10
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jättenajs idé.

Fett bra soundtrack.

Men kass film och det kändes som man inte riktigt faktiskt fick välja då det vart iterationer eller så blev det ändå inte som man valde.
Citera
2019-01-03, 23:14
  #11
Medlem
Jannebigplays avatar
Filmen är bra skruvad måste jag säga. Tyckte om den även om jag blev sur efter ett tag.

Citera
2019-01-03, 23:33
  #12
Medlem
GreenYoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
Klart potential i denna. Storyn var väl sådär men gillade genomgången på slutet.


Spoiler:

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback