Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-26, 18:35
  #13
Medlem
MissValeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Strålande. Då ska det inte vara något problem för din del. Då är det bara personen som står för lägenheten som kan bli vräkt och få problem framöver.

Precis
Citera
2018-12-26, 19:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissValerie
Precis

Väldigt trevlig attityd

Begriper du inte att den person som hyr lägenheten kan hamna i stora svårigheter om det upptäcks att det förekommer prostitution i lägenheten? OK om personen går in i detta med öppna ögon och själv kan väga risk mot eventuell inkomst. Den som hyr lägenheten skulle knappast uppskatta att bli misstänkt och ev åtalad för koppleri, även om det kanske inte skulle resultera i en fällande dom.

Men visst, utnyttja godtrogna medmänniskor och låt dem ta konsekvenserna av ditt horeri. Du måste vara stolt över dig själv.
Citera
2018-12-26, 21:01
  #15
Medlem
MissValeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Väldigt trevlig attityd

Begriper du inte att den person som hyr lägenheten kan hamna i stora svårigheter om det upptäcks att det förekommer prostitution i lägenheten? OK om personen går in i detta med öppna ögon och själv kan väga risk mot eventuell inkomst. Den som hyr lägenheten skulle knappast uppskatta att bli misstänkt och ev åtalad för koppleri, även om det kanske inte skulle resultera i en fällande dom.

Men visst, utnyttja godtrogna medmänniskor och låt dem ta konsekvenserna av ditt horeri. Du måste vara stolt över dig själv.

Ja jag är väldigt stolt över mig själv
Citera
2018-12-26, 21:37
  #16
Medlem
Leibachs avatar
Hypotetiskt, men om man köper en bostadsrätt kan man bli av med borätten om man bedriver sexförsäljning i den. Dvs du kan bli ”vräkt” och av med hela insatsen. Som i storstäderna kan vara mycket pengar såklart.
Citera
2018-12-27, 06:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Hypotetiskt, men om man köper en bostadsrätt kan man bli av med borätten om man bedriver sexförsäljning i den. Dvs du kan bli ”vräkt” och av med hela insatsen. Som i storstäderna kan vara mycket pengar såklart.

Visst kan en bostadsrätt förverkas och därefter tvångsförsäljas. Ägaren får dock de pengar som försäljningen ger.
Citera
2018-12-27, 09:50
  #18
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Visst kan en bostadsrätt förverkas och därefter tvångsförsäljas. Ägaren får dock de pengar som försäljningen ger.

Ok, är det så? Men man riskerar nog att bli av med pengar jämfört med att sälja den själv.
Citera
2018-12-27, 22:37
  #19
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissValerie
Precis

Personen är inte medveten om vad lägenheten ska användas för så att hen skulle bli dömd är ingen risk.
Läste för något år sedan att polisen i Göteborg roade sig med att berätta för hyresvärdar vilka thaimassageställen som sålde sex. Tanken var att om inte hyresvärden agerade, alltså på lämpligt sätt stoppade aktiviteten, så riskerade de åtal för koppleri, vilket ingen vettig hyresvärd är road av. Då det inte handlade om bostäder i de fallen så var det tydligen enklast för hyresvärden att slänga ut de påstådda sexsäljarna (man kan väl skylla på att lokalen inte används som avtalat?). Så ska du ha en lokal för ditt sexsäljande bör du antingen äga den på riktigt (typ en villa) eller inte alls vara beroende av den som bostad.
Citera
2018-12-28, 09:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Läste för något år sedan att polisen i Göteborg roade sig med att berätta för hyresvärdar vilka thaimassageställen som sålde sex. Tanken var att om inte hyresvärden agerade, alltså på lämpligt sätt stoppade aktiviteten, så riskerade de åtal för koppleri, vilket ingen vettig hyresvärd är road av. Då det inte handlade om bostäder i de fallen så var det tydligen enklast för hyresvärden att slänga ut de påstådda sexsäljarna (man kan väl skylla på att lokalen inte används som avtalat?). Så ska du ha en lokal för ditt sexsäljande bör du antingen äga den på riktigt (typ en villa) eller inte alls vara beroende av den som bostad.

Jag har också läst att polisen i Göteborg hade kommit på det du beskriver som en god idé, men av det som jag läste framgick det inte om man hade gått från idé till framgångsrik handling. Det är ju inte direkt brist på thaimassageställen och en del har funnits på samma adress i många år.

En lokalhyresgäst har nämligen normalt (med vissa undantag) ett "indirekt besittningsskydd" så det är inte bara att slänga ut en hyresgäst för att det påstås pågå sexsäljande. Det måste finnas hållbar bevisning eftersom även en lokalhyresgäst kan föra en uppsägning till prövning i hyresnämnden.

Jag antar att det i så fall inte heller räcker med att bevisa att det har skett enstaka gång för jag tänker att om jag vore ägare av ett thaimassageställe skulle jag med viss framgång kunna hävda att det skett bakom min rygg mot reglerna och att massösen ifråga har fått sluta. Om man läser de (få) koppleridomar som finns så är det tydligt att polisen har ansett sig tvungna att samla ganska omfattande bevisning med flertal besök på inrättningen i fråga.
Citera
2018-12-28, 09:33
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissValerie
Precis

Personen är inte medveten om vad lägenheten ska användas för så att hen skulle bli dömd är ingen risk.
Använd lägenheten för tantra massage. Det är ju lagligt å dessutom kan man då annonsera problemfritt. Sen så sätter du så höga priser att de du int önskar som kunder, int besvärar dig. Exempelvis så kan du debitera 18.700 kronor timmen för tantra massage.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback