Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 16:18
  #13
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Fiska upp en winerkorv från korvspadet kunde man göra i Senator loungen under många år både på FRA o MUC. Hur det är idag har jag mindra koll på.

Helt Ok att äta en eller två korvar när klockan närmade sig sen kväll och det fanns tid kvar till flyget skulle gå. Fanns också annat små plock och ofta en soppa som alternativ.

Jo, det finns kvar. Liksom Haribos små björnar. Sedan vet jag inte om det är en wienerkorv eller annan typ.

De gamla hoda tiderna då man kunde äta mycket och god mat i de europeiska loungerna är dock förbi. Gardemoen är väl värst, men alla nordiska SAS-lounger är ju skräp. Inte ens gröten på morgonen kan de lyckas med. Har de korv m bröd så är det ju ett uppsving! Mat får man ju idag egentligen bara i Asien. SGs i Singapore eller ännu hellre Cathay i HK är fortfarande bra. BA också bra för långflygningarna, men vet inte hur de är i T1?
Citera
2019-05-12, 16:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Reser ganska mycket så jag besöker denna lounge ganska ofta. Alltid samma trista mat, nån form av pastaröra och bröd. Men ibland så serverar dom även korv med bröd.
Jag upprepar, korv med bröd.
Sure jag tror inte att nån förväntar sig lyxkäk direkt men korv med bröd trodde jag att man endast serverade på barnkalas, lokala korvmojen eller IKEA.
På Arlanda loungen stöter man på folk från hela världen, främst affärsresande. Är korv med bröd nånting som vi vill bjuda dessa besökare på?

Vad anser ni om att det serveras korv med bröd på Arlanda SAS lounge, är det snålt? Eller är det rimligt?

Sas som alltid i ett nötskal
Citera
2019-05-15, 01:45
  #15
Medlem
RZLAs avatar
Det låter väl lite tråkigt och bonnigt.
Citera
2019-05-19, 18:28
  #16
Medlem
Sqeptisks avatar
Var visserligen ett tag sedan Sqeptisk härjade i flygplatsloungerna runt om i världen men loungestandarden var då rätt kass i europa i allmänhet och skandinavien i synnerhet. Dom bästa återfanns då i mellanöstern och sydostasien och där serverades definitivt betydligt bättre tilltugg än "korv med bröd"
Citera
2019-05-28, 19:27
  #17
Medlem
Bbobis avatar
Sålänge det finns slotts stark senap, ketchup och kanske tom räksallad (men man kan ju inte få allt) så låter det underbart.

Saknar Svenskt korv med bröd. Något som är svårt att sluta älska och lätta att ta med sig i handen.
Citera
2019-05-30, 18:05
  #18
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jo, det finns kvar. Liksom Haribos små björnar. Sedan vet jag inte om det är en wienerkorv eller annan typ.

De gamla hoda tiderna då man kunde äta mycket och god mat i de europeiska loungerna är dock förbi. Gardemoen är väl värst, men alla nordiska SAS-lounger är ju skräp. Inte ens gröten på morgonen kan de lyckas med. Har de korv m bröd så är det ju ett uppsving! Mat får man ju idag egentligen bara i Asien. SGs i Singapore eller ännu hellre Cathay i HK är fortfarande bra. BA också bra för långflygningarna, men vet inte hur de är i T1?
Bland dem jag testat är nog den bästa europeiska loungen (business) vad gäller "mycket och god" mat sannolikt Turkish i Istanbul. Loungen på Ataturk var utformad lite som en bazar där de hade olika stånd med rätter ur det turkiska köket (gözleme, kebab, kofta, dolma och allt vad det nu heter). Det var grymt gott. Jag har inte testat nya flygplatsen men jag tror knappast att den är sämre. Jag har även noterat att Turkish brukar ha ordentligt med turkisk mat även på de flygplatser utanför Turkiet där de har egna lounger (trots att dessa lounger självfallet är väldigt små).

Du nämner Heathrow och där borde väl ändå Virgin Atlantics Clubhouse vara bästa business loungen (vad gäller mat och typ det mesta annat)?

Jag är dock ingen finsmakare och skulle varken välja Turkish eller Virgin enkom på grund av att jag vill ha bra mat i loungerna. Korv med bröd fungerar.
Citera
2019-05-31, 07:47
  #19
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Bland dem jag testat är nog den bästa europeiska loungen (business) vad gäller "mycket och god" mat sannolikt Turkish i Istanbul. Loungen på Ataturk var utformad lite som en bazar där de hade olika stånd med rätter ur det turkiska köket (gözleme, kebab, kofta, dolma och allt vad det nu heter). Det var grymt gott. Jag har inte testat nya flygplatsen men jag tror knappast att den är sämre. Jag har även noterat att Turkish brukar ha ordentligt med turkisk mat även på de flygplatser utanför Turkiet där de har egna lounger (trots att dessa lounger självfallet är väldigt små).

Du nämner Heathrow och där borde väl ändå Virgin Atlantics Clubhouse vara bästa business loungen (vad gäller mat och typ det mesta annat)?

Jag är dock ingen finsmakare och skulle varken välja Turkish eller Virgin enkom på grund av att jag vill ha bra mat i loungerna. Korv med bröd fungerar.

Loungen i Istanbul (Turkish/StarAlliance) är mycket bra vad gäller såväl mat som duschar, underhållning mm. Matstationer med olika teman, mycket utrymme och bra personal.
Nu var det ett litet tag sedan jag flög långdistans från LHR, men BAs lounger (1st och business) i T5 brukade vara mycket bra.

Väljer inte heller flygbolag baserat på maten i loungen, men ibland vill man gärna kunna äta före flyget för att kunna sova igenom resan. Den möjligheten ges sällan på europeiska flygplatser. Inga problem med korv & bröd, tvärtom skulle det vara ett lyft mot den "mat" som oftast erbjuds.
Citera
2019-07-04, 16:57
  #20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Reser ganska mycket så jag besöker denna lounge ganska ofta. Alltid samma trista mat, nån form av pastaröra och bröd. Men ibland så serverar dom även korv med bröd.
Jag upprepar, korv med bröd.
Sure jag tror inte att nån förväntar sig lyxkäk direkt men korv med bröd trodde jag att man endast serverade på barnkalas, lokala korvmojen eller IKEA.
På Arlanda loungen stöter man på folk från hela världen, främst affärsresande. Är korv med bröd nånting som vi vill bjuda dessa besökare på?

Vad anser ni om att det serveras korv med bröd på Arlanda SAS lounge, är det snålt? Eller är det rimligt?

Jag är där ganska ofta och har aldrig fått korv med bröd.

Jag är en stor vän av just korv med bröd. Och tycker att det är perfekt att trycka i sig med några öl på stående fot.

Är det grillat eller kota man får?
Citera
2019-07-04, 17:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Reser ganska mycket så jag besöker denna lounge ganska ofta. Alltid samma trista mat, nån form av pastaröra och bröd. Men ibland så serverar dom även korv med bröd.
Jag upprepar, korv med bröd.
Sure jag tror inte att nån förväntar sig lyxkäk direkt men korv med bröd trodde jag att man endast serverade på barnkalas, lokala korvmojen eller IKEA.
På Arlanda loungen stöter man på folk från hela världen, främst affärsresande. Är korv med bröd nånting som vi vill bjuda dessa besökare på?

Vad anser ni om att det serveras korv med bröd på Arlanda SAS lounge, är det snålt? Eller är det rimligt?

jag antar att man inte får sina jobb på sas loungen via meriter så att man ska snabbt kunna fösa ihop den lilla disk man har, diska snabbt och gå av skiftet, ingen som bryr sig om resenärer eller vad det signallerar mot andra för man har inte fått jobbet på meriter och har själv inga mål eller motivation. tänka får någon annan göra. Sverige har blivit en uppsamlingsplats för de mest retarderade och man ger dem all möjliga slags jobb som de saknar normalintelligens till medan det går horder med vita svenskar utan jobb.

Hade kanske varit smartare att bara lägga ned skiten än att folk ska snacka skit om ett skithål med en massa retards och deras låga intelligens.
Citera
2019-07-30, 14:56
  #22
Medlem
Mullrets avatar
Skicka de ansvariga till Heathrow. Sallader, indiskt och massor med frukt. Magisk Chicken Tikka Masala. Soppor. Ja, ett rent nöje sitta och vänta på flyget där.
Citera
2019-10-31, 13:20
  #23
Medlem
george.sthlms avatar
Arlanda SAS inrikes T4 lounge har väl haft korv med bröd som stående rätt i minst 3-4 år ?
Hela loungen luktar korvkiosk.
Förmodligen Skandinaviens sämsta lounge.
Citera
2019-11-05, 09:17
  #24
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Arlanda SAS inrikes T4 lounge har väl haft korv med bröd som stående rätt i minst 3-4 år ?
Hela loungen luktar korvkiosk.
Förmodligen Skandinaviens sämsta lounge.

Men de har Norrlands Guld på fat
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3004490

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback