Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 19:35
  #1
Medlem
Har en Dell Vostro, ca två år gammal. Nästan alla Dell har 7,4 mm kontakt för laddaren men just den här har 4,5 mm. Jag har tappat bort laddaren och har inte lust att köpa ny när jag har flera stycken med 7,4 mm liggande. Köpte en adapter 7,4 till 4,5 mm för en femtilapp. Problemet är att det går fram ström till datorn, säger att den är ansluten och skärmen lyser upp som den ska, men batteriet laddar inte. Läste nånstans om att man skulle ta ur batteriet och stänga av typ över natten så jag provade det, inget resultat.

Nån som har några andra idéer?
Citera
2018-12-23, 19:50
  #2
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusk750
Har en Dell Vostro, ca två år gammal. Nästan alla Dell har 7,4 mm kontakt för laddaren men just den här har 4,5 mm. Jag har tappat bort laddaren och har inte lust att köpa ny när jag har flera stycken med 7,4 mm liggande. Köpte en adapter 7,4 till 4,5 mm för en femtilapp. Problemet är att det går fram ström till datorn, säger att den är ansluten och skärmen lyser upp som den ska, men batteriet laddar inte. Läste nånstans om att man skulle ta ur batteriet och stänga av typ över natten så jag provade det, inget resultat.

Nån som har några andra idéer?

Kan vara så att batteriets säkerhetssystem upptäcker att laddaren inte är korrekt. Då laddas inte batteriet av säkerhetsskäl.
Citera
2018-12-24, 14:37
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kan vara så att batteriets säkerhetssystem upptäcker att laddaren inte är korrekt. Då laddas inte batteriet av säkerhetsskäl.
Ja, det sitter chip i Dell och HP laddare, då kan datorn funka men kanske vägrar ladda batteriet.
Enkelt att testa genom att låna en annan genuin laddare.
Citera
2018-12-25, 00:29
  #4
Medlem
Låter rimligt, tyvärr. När datorn bootar så får jag upp ett meddelande om att det inte är korrekt laddare. Har inte tillgång till någon genuin laddare att testa med men har provat med flera olika Dell-laddare med 7,4 mm anslutning. Antar att man inte kommer förbi det här som vanlig dödlig användare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback