2018-12-23, 22:46
Medlem
Intressant tråd!

Nykter är jag relativt tillbakadragen, orkar inte snacka om väder och vind med t.ex. kollegorna.
I helgen var vi ute med jobbet och jag blev rätt så packad. Pratar på som bara den gjorde jag. Samtalsämnen jag inte skulle orka engagera mig i vid nyktert tillstånd. Och ibland visar jag lite för mycket känslor. Men jag antar att det är normalt.

Jag blir aldrig aggressiv, våldsam eller otrevlig. Däremot får jag bakisångest något så fruktansvärt, trots att jag inte gör något dumt. Jag tror att det är för att jag säger saker som jag inte skulle säga nykter och får ångest över det.Det är inga taskiga grejer mot någon, utan bara nonsens. Funderar på att sluta med alkohol helt och hållet pga det, har jättejobbiga bakisdagar. Men det är off topic. Sorry!
Citera
2018-12-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Från pratsam/energisk (som du säger) till sluddrig men fortfarande energisk. Hade en kompis som var betydligt mycket mindre pratsam än mig som nykter men när han blev full blev han ganska aggressiv och samt helt utan vett och etikett. Vilket alltid jag tyckte var konstigt... Gå ifrån världens snällaste/blygaste till en riktigt jobbig typ efter ett antal öl.

Det kanske var hans verkliga personlighet
Citera
2018-12-24, 05:24
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag måste ställa mig på samma sida som han du svarar, alla blir jobbiga och till och med aggressiva till sist, det som varierar är tid och mängd som krävs. Själv blir jag grinig och elak efter 5-6 dagars drickande. Men det är avslappnat och glatt de första dagarna. Det blir troligen du med, du har bara inte druckit tillräckligt mycket och länge.
Dessutom är det inte alltid nåt man själv uppfattar, du kanske tycker att du är glad, rolig och avslappnad medan du drar skämt om t.ex. att chefens fru är en smällfet kossa, chefen kanske inte upplever det på samma sätt.

Aha, du menar efter flera dagars drickande, då förstår jag.
Citera
2018-12-26, 00:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det är lite olika för gång till gång. Men jag blir oftast lugn och harmonisk, men har visse gånger sneat rejält på fyllan och hamnat i bråk med vänner och familj vilket inte är bland de stoltaste stunderna.
Citera
2018-12-26, 02:59
Medlem
Glad lugn lite trött ibland.
Vissa gånger pigg
Citera
2019-01-05, 03:04
Medlem
är 24 och har supit mig full 5 gånger tror jag.

Första gången var när jag var 18. vi var ett tight gäng på 4 kompisar som hade hängt sedan högstadiet och frysit som satan på våra moppar i 30 minusgrader, tjuvfiskat med nät mitt i natten och lite allt möjligt kul. det var dock bara jag som aldrig druckit. Hade smakat på öl men inget mer.

Så på min18 års dag drog vi ut och grillade som vanligt mitt i djupaste norrland. Fiskade vid den sjö vi varit vid flera gånger och hade allmänt kul. Då alla hade med sig massa öl och lite sprit blev jag övertalad att testa och tänkte va fan.

Jag är ganska liten, 170 lång och 65 kg. Först drack jag typ en halv lättöl och kände inget. Så tänkte " vafan är väl lika bra att fixa lite sprit då". Så jag tog ett litet glas med 40% sprit och drack. Det var väl ett halv glas, kanske 1dl sprit totalt. Efter bara nån minut blev jag liksom varm och tung/snurrig i huvudet och trött. Mina kompisar frågade hur jag mådde för jag liksom satt och hängde och halvblundade och när dom sa nåt så sluddrade jag nåt bara. haha. Tillslut spydde jag.

Och så är det väl ungefär det varit alla gånger jag varit full. När det väl slår in blir jag redlös och trött så in i helvette.

i höstas hade jag gjort mäsk som stått i några dagar. Drack väl typ 3.5dl totalt och vaknade upp på toan kl 3 på natten. Och då var mäsken nog inte så jävla stark heller, kankse 9%.

Att supa bland folk har jag svårt att tänka mig. Skulle förmodligen bli full först av alla och ligga sovandes på nåt ställe resten av tiden.
Citera
2019-01-05, 16:23
Medlem
pouya.s avatar
När jag dricker ordentligt kommer självföraktet, hatet, ensamheten (även vid sällskap) och tomheten som ett brev på posten.

Detta blev ingångsvägen till andra rusmedel för mig.
Citera
2019-01-09, 10:02
Medlem
who-s avatar
Jag blir lugn och harmonisk. Galet bakåtlutad =)
Citera
2019-01-25, 23:25
Avslutad
älskar hela världen, social glad och pratig och vill kramas med allt och alla.. fjortis, skulle man kunna säga.. vilket retar många då jag är 180 lång 100 kilo plus full med tatueringar, skäggig å rakad skalle.
Citera
2019-01-25, 23:41
Medlem
Jag blir nog mest trögtänkt och lite jobbig kanske men aldrig aggressiv.
Nu är det långt mellan gångerna men jag vet att jag missar många signaler på fyllan.
Vid åtminstone 2 tillfällen har jag totalt missat att folk försökt mucka gräl med mig, vid ena tillfället försökte en kolla lappa till mig men jag plockade ner hans hand och undrade vad han ville polarna bara kollade på mig och fick förklara i efterhand vad som hänt.
Dessutom har jag nog missat en hel del brudar i alla fall enligt polarna vid 2 tillfällen gav de inte upp utan hoppade upp i mitt knä och gav mig en stor puss.
Så jag hänger nog inte med men jag har heller aldrig slagits på fyllan.
Citera
2019-02-07, 21:30
Medlem
tjackknugens avatar
Oftast speedad som om jag dragit tjack, vet ej varför. När de flesta hänger med gamnacke är jag i full fart som en tjackad bäver oavsett mängd alkohol, syrran likadan å brorsan.

Men har hänt ibland att jag fått snefylla och gjort saker jag ångrar djupt än idag.
Citera
2025-09-08, 08:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
är 24 och har supit mig full 5 gånger tror jag.

Första gången var när jag var 18. vi var ett tight gäng på 4 kompisar som hade hängt sedan högstadiet och frysit som satan på våra moppar i 30 minusgrader, tjuvfiskat med nät mitt i natten och lite allt möjligt kul. det var dock bara jag som aldrig druckit. Hade smakat på öl men inget mer.

Så på min18 års dag drog vi ut och grillade som vanligt mitt i djupaste norrland. Fiskade vid den sjö vi varit vid flera gånger och hade allmänt kul. Då alla hade med sig massa öl och lite sprit blev jag övertalad att testa och tänkte va fan.

Jag är ganska liten, 170 lång och 65 kg. Först drack jag typ en halv lättöl och kände inget. Så tänkte " vafan är väl lika bra att fixa lite sprit då". Så jag tog ett litet glas med 40% sprit och drack. Det var väl ett halv glas, kanske 1dl sprit totalt. Efter bara nån minut blev jag liksom varm och tung/snurrig i huvudet och trött. Mina kompisar frågade hur jag mådde för jag liksom satt och hängde och halvblundade och när dom sa nåt så sluddrade jag nåt bara. haha. Tillslut spydde jag.

Och så är det väl ungefär det varit alla gånger jag varit full. När det väl slår in blir jag redlös och trött så in i helvette.

i höstas hade jag gjort mäsk som stått i några dagar. Drack väl typ 3.5dl totalt och vaknade upp på toan kl 3 på natten. Och då var mäsken nog inte så jävla stark heller, kankse 9%.

Att supa bland folk har jag svårt att tänka mig. Skulle förmodligen bli full först av alla och ligga sovandes på nåt ställe resten av tiden.

slutade läsa efter det du skrev om lättöl
idiot
nej man känner inte av lättöl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in