Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 14:03
  #1
Medlem
Kör idag en raspberry pi med retropie. Har dock läst en del om andra retrosystem som kommit.

Någon som testat Recalbox, Lakka eller andra retrosystem jämfört med retropie? Vad är er åsikt med dem jämfört med retropie? Värt att byta/testa annat på sin pi?
Citera
2018-12-23, 15:50
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Kan enbart prata ur "Lakka" perspektiv och med en AMD A10 6800K. Men jag gillade Lakka starkt pga av dess interface (PS3, XMB) och kändes till en början väldigt "naturligt".

Min Lakka (trots uppdatering) kan inte ladda ner thumbnails (av någon anledning, internet har den då den kan ladda ner andra uppdateringar utan problem). Det blir lite för mycket på något sätt rent GUI och hanterbart för XMB känns det som om man har ett par tusen MAME roms osv...

Var inte så heller så "automagisk" som jag ville ha, jag kanske tänkte/trodde något annat dock. Men egentligen ville jag ha typ att jag bara slänger in i princip valfria roms och den helt enkelt valde den bästa emulatorn för att köra det (via att analysera dem dvs skilja mellan en Amiga disk, C64, Mame osv) och sedan sortera dem med thumbnails typ. Men icke, det var en massa pill och sorteringsmöjligheter var inte så stora som jag tänkte/tyckte (men kanske inte satt mig in i allt ännu iofs).

Sedan hade jag problem med mina kontroller på Lakka, många MAME roms fick man helt enkelt konfigurera för hand om och om igen...

Jaja det är min Lakka erfarenhet (den har grymma möjligheter utan tvekan, men saknar lite support just nu känns det som... eller så får man pilla en del själv).

Jag antar att Lakka för Pie är likadan (men kanske har bättre default inställningar möjligen, men något mindre emulations möjligheter än x86 varianten).

Jag funderar på att pröva Recalbox faktiskt... återkommer när jag gjort det så kanske jag kan beskriva skillnaderna...
Citera
2019-09-27, 16:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Kör idag en raspberry pi med retropie. Har dock läst en del om andra retrosystem som kommit.

Någon som testat Recalbox, Lakka eller andra retrosystem jämfört med retropie? Vad är er åsikt med dem jämfört med retropie? Värt att byta/testa annat på sin pi?

Testade recalbox och var mycket enklare att installera
Citera
2019-09-27, 16:02
  #4
Medlem
Romar var lika enkelt på båda
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback