Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 08:48
  #1
Medlem
Fittfluffs avatar
Hej, måste köpa en ny mobil men är väldigt oinsatt så vet inte alls vad jag ska köpa. Hade en IPhone 8 förut som funkade bra tills jag tappade bort den/blev bestulen på den och sen dess har jag haft en IPhone 5S. Min 5S är dock väldigt trasig nu och har en batteritid på knappt 4 timmar så måste bara ha en ny.

Jag vill ha så mycket som möjligt för pengarna på det enda villkoret att telefonen är hyfsat liten. iPhone 8 i vanlig storlek (obs inte Plus) är absolut max vad jag kan ha vad gäller storlek. Blir det större än så kan jag inte längre smsa med en hand mm vilket jag kommer finna enormt irriterande. Har ganska små händer.

Annars är det viktigt med snabbhet, bra kamera och att den inte blir utdaterad fort. Utseende skiter jag fullständigt i.

Vad säger ni?
Citera
2018-12-23, 10:32
  #2
Medlem
Köp en billig. Smartphones börjar alla bli likadana idag.

typ denna:

https://www.elgiganten.se/product/mo...artphone-svart
Citera
2018-12-23, 11:56
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Vad säger ni?
Ett par alternativ kan vara Sony XPERIA XZ2 Compact eller Sony Xperia XZ1 Compact som har mindre mått än iPhone 8 men bra prestanda och ny version av Android.
Citera
2018-12-23, 13:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralphwiggum88
Köp en billig. Smartphones börjar alla bli likadana idag.

typ denna:

https://www.elgiganten.se/product/mo...artphone-svart
Dåligt batteri, 3000 mAh.
__________________
Senast redigerad av stroke99 2018-12-23 kl. 14:01.
Citera
2018-12-23, 14:05
  #5
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Hej, måste köpa en ny mobil men är väldigt oinsatt så vet inte alls vad jag ska köpa. Hade en IPhone 8 förut som funkade bra tills jag tappade bort den/blev bestulen på den och sen dess har jag haft en IPhone 5S. Min 5S är dock väldigt trasig nu och har en batteritid på knappt 4 timmar så måste bara ha en ny.

Jag vill ha så mycket som möjligt för pengarna på det enda villkoret att telefonen är hyfsat liten. iPhone 8 i vanlig storlek (obs inte Plus) är absolut max vad jag kan ha vad gäller storlek. Blir det större än så kan jag inte längre smsa med en hand mm vilket jag kommer finna enormt irriterande. Har ganska små händer.

Annars är det viktigt med snabbhet, bra kamera och att den inte blir utdaterad fort. Utseende skiter jag fullständigt i.

Vad säger ni?
Köpte själv en Samsung A3, efter att ha haft en Iphone 6. Det var lite jobbigt att byta, men förhållandet mellan pris och prestanda passar mig bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback