Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 02:08
  #1
Medlem
Hej, har två black pearl audiopro högtalare (stativ) som jag tänkte komplettera med två små högtalare bak vid soffan. Har kollat på bose acoustimass (små högtalare). Vad tror ni om den kombinationen?

Detta för att skapa en biokänsla då jag nu bara har två högtalare bredvid tv:n.

Tror ni det kan bli bra eller skär ljudet sig när man blandar olika tillverkare?
Citera
2018-12-23, 07:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datan.
Hej, har två black pearl audiopro högtalare (stativ) som jag tänkte komplettera med två små högtalare bak vid soffan. Har kollat på bose acoustimass (små högtalare). Vad tror ni om den kombinationen?

Detta för att skapa en biokänsla då jag nu bara har två högtalare bredvid tv:n.

Tror ni det kan bli bra eller skär ljudet sig när man blandar olika tillverkare?

Har du en riktig förstärkare eller liknande som klarar flerkanals stereoljud med framkanaler och bakkanaler etc? Eller hade du tänkt dig att bara koppla in två till högtalare till din stereo förstärkare (2-kanals) och köra alla fyra samtidigt?

Det senare är ingen bra idé alls, om det är så du tänkt. Förstärkaren bli överbelastad och det blir inte mycket till bilkänslan heller om du kör samma kanaler både frame och bakom lyssningspositionen. För om nån på TV-bilden knackar på nåt så ska väl upplevelsen av varifrån ljudet kommer vara just framifrån och inte både bakifrån eller mest bakifrån då du sannolikt kommer att sitta närmare de bakre högtalarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback