Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-22, 11:24
  #1
Medlem
2big4yous avatar
I morse försvann bilden på TV'n,( Philips ca. 3år)helt svart men man hör ljudet.
Går inte att slå igång något TV spel, samma sak med Netflix och youtube srream, bara ljud.
Har kopplat bort all utrustning och dragit ur strömmen samt slagit på och av den ca. 20 ggr
Men bara ljud.
Någon som sitter inne på något tips?
Citera
2018-12-22, 11:30
  #2
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
I morse försvann bilden på TV'n,( Philips ca. 3år)helt svart men man hör ljudet.
Går inte att slå igång något TV spel, samma sak med Netflix och youtube srream, bara ljud.
Har kopplat bort all utrustning och dragit ur strömmen samt slagit på och av den ca. 20 ggr
Men bara ljud.
Någon som sitter inne på något tips?

Använd den fortsättningsvis som ljudanläggning?
Citera
2018-12-22, 11:36
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
I morse försvann bilden på TV'n,( Philips ca. 3år)helt svart men man hör ljudet.
Går inte att slå igång något TV spel, samma sak med Netflix och youtube srream, bara ljud.
Har kopplat bort all utrustning och dragit ur strömmen samt slagit på och av den ca. 20 ggr
Men bara ljud.
Någon som sitter inne på något tips?
Har samma problem med en Samsung-tv. Ljudet funkar men ingen bild.
I mitt fall är det belysningen i apparaten som gått sönder. Kolla om du kan se någon bild om du lyser på den med en ficklampa.
Citera
2018-12-22, 12:00
  #4
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har samma problem med en Samsung-tv. Ljudet funkar men ingen bild.
I mitt fall är det belysningen i apparaten som gått sönder. Kolla om du kan se någon bild om du lyser på den med en ficklampa.
Testade med ficklampa och då ser jag bilden.
Har nog i så fall samma fel som du har, är det ny TV som gäller?
Citera
2018-12-22, 12:03
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Testade med ficklampa och då ser jag bilden.
Har nog i så fall samma fel som du har, är det ny TV som gäller?
Misstänkte det. Ett jävla sätt för apparaterna att gå sönder på. Min TV var inte ens fem år när det hände. Sjukt kass kvalitet.
Som jag förstått det, ja, enda alternativet är att köpa en ny TV, det skulle inte vara värt det att försöka fixa.
Citera
2018-12-22, 12:47
  #6
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Misstänkte det. Ett jävla sätt för apparaterna att gå sönder på. Min TV var inte ens fem år när det hände. Sjukt kass kvalitet.
Som jag förstått det, ja, enda alternativet är att köpa en ny TV, det skulle inte vara värt det att försöka fixa.
Ja, hittade kvittot och den är 2 år och 8 månader, känns rejält pissigt.
Hittade någon TV guru på YouTube som bytte belysningen men kunde konstatera omgående att det var överkurs för min del.
Citera
2018-12-22, 12:56
  #7
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Köp en Sony, dessa håller i evigt.Jag har haft min i 6 år nu, inget som hellst strul
Citera
2018-12-22, 12:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja, hittade kvittot och den är 2 år och 8 månader, känns rejält pissigt.
Hittade någon TV guru på YouTube som bytte belysningen men kunde konstatera omgående att det var överkurs för min del.

Googla och kolla om nån verkstad vill och kan? Att byta ut elektronik för nån som lagar tv-apparater är ju för dom inte svårare än vad det är för dig att utföra ditt jobb, dvs hyfsat enkelt och snabbt gjort.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-12-22 kl. 13:21.
Citera
2018-12-22, 13:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja, hittade kvittot och den är 2 år och 8 månader, känns rejält pissigt.
Hittade någon TV guru på YouTube som bytte belysningen men kunde konstatera omgående att det var överkurs för min del.
Reklamera! Vänta inte, gå in på säljarens hemsida och skapa ett ärende i dag. Ofta finns ett formulär online som du fyller i på några minuter. I andra hand mejla kundtjänst.

Du har 3 års reklamationsrätt. Tillverkaren/säljaren har ansvar för produkten under denna tid, med vissa förbehåll, du får inte ha sabbat tv:n själv. Men har den bara stått still eller hängt på en vägg och använts normalt så har du ju inte misskött den. Det kostar inget att ta det första steget och få det anmält i alla fall.
Citera
2018-12-22, 14:43
  #10
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Köp en Sony, dessa håller i evigt.Jag har haft min i 6 år nu, inget som hellst strul
Ja, vet att Sony gör bra grejor men jag måste säga att det känns som lotteri när det gäller TV.
Köpte en Plasma tidigt när dom kom,kostade runt 20.000:-, skärmen pajade efter ett år, fick en ny och förhandlade till mig en 50tums Philips i samma prislapp, efter ett halvår kom det en puff när jag slog TV'n en dag och så var den svart.
Tog över en LG från ett dödsbo som funkar än idag och den är över 10år.
Citera
2018-12-22, 19:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Misstänkte det. Ett jävla sätt för apparaterna att gå sönder på. Min TV var inte ens fem år när det hände. Sjukt kass kvalitet.
Som jag förstått det, ja, enda alternativet är att köpa en ny TV, det skulle inte vara värt det att försöka fixa.

Folk verkar inte vilja betala för kvalitet idag?
Det skall vara billigt, då får man vad man betalar för.
Tillverkarna har medvetet köpt in undermåliga komponenter som bara håller några år, sedan är elkomponenterna slut i teven.
Reparera eller köpa nytt, det är frågan?

Det är många gånger dyrt att reparera eller så finns inte reparatörer i varje stad?
Många egenföretagare har slagits ut då det inte längre lönar sig att reparera en trasig grej.
Reparatören skall ta ut en skälig kostnad för felsökning samt rep-kostnad för delar och arbete.
Folk vill ofta inte betala detta, då köper dom hellre nytt.
I slutändan om alla kunder inte vill reparera sina trasiga grejer utan köper nytt så lönar det sig inte för egenföretagaren att fortsätta verksamheten.

Allt det här med att köpa nytt rimmar illa med Miljöpartiets miljötänk som gått alldeles för långt till att bli fanatisk miljöfaschism!
Ska man få klimatångest över detta?
__________________
Senast redigerad av pinguinen 2018-12-22 kl. 19:13.
Citera
2018-12-22, 20:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja, vet att Sony gör bra grejor men jag måste säga att det känns som lotteri när det gäller TV.
Köpte en Plasma tidigt när dom kom,kostade runt 20.000:-, skärmen pajade efter ett år, fick en ny och förhandlade till mig en 50tums Philips i samma prislapp, efter ett halvår kom det en puff när jag slog TV'n en dag och så var den svart.
Tog över en LG från ett dödsbo som funkar än idag och den är över 10år.
Philips är verkligen inget kvalitetsmärke.
Angående plasma har jag en Pioneer som är inne på 12:e året nu. Aldrig haft problem och den presterar som när den var ny. Går flera timmar om dagen.
Polarna som envisas med Samsung LCD får dock byta vartannat år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback