Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-24, 21:36
  #229
Medlem
Hon borde dömts för våldtäkt och omedelbart häktats, stackarn kräks ju efteråt.
Citera
2018-12-24, 22:50
  #230
Medlem
Så en 45-årig persons försvar för att ha sex med en 16-åring, som man tar hand om, är att 16-åringen verkade erfaren och själv tog initiativ?

Socialdemokraternas Cajsa Gustafsson verkar vara en riktig stjärna. En bra representation av svenska politiker.

Man kan undra varför Cajsa Gustafsson endast fick 6 månader. En man hade kallats pedofil och fått 1-2 år. Jag ställer mig frågande till varför Cajsa Gustafsson, lokalpolitiker från Socialdemokraterna fick så lite.

Varför hörs det knappt något om detta i media? Kan det ha å göra med Cajsa Gustafssons jobb inom Socialdemokraterna på lokalnivå?
Citera
2018-12-25, 07:05
  #231
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrhuvud
Så en 45-årig persons försvar för att ha sex med en 16-åring, som man tar hand om, är att 16-åringen verkade erfaren och själv tog initiativ?

Socialdemokraternas Cajsa Gustafsson verkar vara en riktig stjärna. En bra representation av svenska politiker.

Man kan undra varför Cajsa Gustafsson endast fick 6 månader. En man hade kallats pedofil och fått 1-2 år. Jag ställer mig frågande till varför Cajsa Gustafsson, lokalpolitiker från Socialdemokraterna fick så lite.

Varför hörs det knappt något om detta i media? Kan det ha å göra med Cajsa Gustafssons jobb inom Socialdemokraterna på lokalnivå?
Hade missat att hen var såsse. Det tyder ju iochförsig på dålig karaktär och omdömme, men det hindrar ju inte att det ju är orealistiskt att hen skulle tvingat sig på henom på något sätt. Är nog ett försök från manen att pressa ut pengar. Jag tror fortfarande att hen är oskyldig.
Citera
2018-12-25, 08:04
  #232
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Kloka ord. Saken är den att kvinnor inte våldtar. Med alla sannolikhet är det den vite mannen som är förövaren, och det här är ett justitiemord.
Nä, så menade jag såklart inte.
Men hon är ändå vuxen och får ta konsekvenserna. Det irriterar mig ändå storligen att den asylsökande agerar parasit genom att med flit inleda något bara för att sen kunna dra ekonomisk vinning utav det.

Kvinnan är förlorare, förlorar i stort sett allt. Staten är förlorare ekonomiskt genom det finfina skadeståndet de kommer få betala.

Vårt lagliga system är också förlorare.

Enda vinnaren här är asylsökaren. Cash money birches money
Citera
2018-12-25, 10:37
  #233
Medlem
Får Afghanpojken minskat bidrag, nu när han får 80.000kr i skadestånd?

Jag antar att han lever till 100% på bidrag.
Citera
2018-12-25, 11:38
  #234
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxzr-B-Fake
Får Afghanpojken minskat bidrag, nu när han får 80.000kr i skadestånd?

Jag antar att han lever till 100% på bidrag.

Bra fråga, de gör avdrag på försörjningsstöd ersättning när man får vinster i lotto eller poker. De tvingar med till dig sälja din bil och ta buss om du ska ha försörjningsstöd.
Citera
2018-12-25, 12:49
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Kinerer är östasiater och afghaner vita. Vad är det med dig - är du förståndshandikappad?

Nu är väl inte hudfärgen det mest avgörande i det aktuella fallet. jag tycker bevisen för att kvinnan skulle gjort got olämplig framstår som rätt svaga. Saken är ju den att mannen rimligen måste varit med på noterna.

Du verkar själv vara lite efterbliven. Nu har S-kvinnas partikamrater i riksdagen varit med och bestämt att det är förbjudet att ha samlagen med någon under 15 år oberoende om barnet var med på det eller ej, d.v.s. våldtäkt mot barn 6 kap. 4 § 1st. BrB. Detta gäller också om en myndig person har samlag med en person under 18 år om den underåriga står under någon form av vårdnad under den myndige, 6 kap. 4 § 2 st.

Så du tycker sossekärringar ska stå över lagen?

Det finns ett antal män som blivit dömda till våldtäkt mot barn fast barnet varit med på samlaget.
Citera
2018-12-25, 14:02
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 22juni41
Bra fråga, de gör avdrag på försörjningsstöd ersättning när man får vinster i lotto eller poker. De tvingar med till dig sälja din bil och ta buss om du ska ha försörjningsstöd.
Jag googlade min egen fråga och hittade följande dokument från Alingsås kommun.
Riktlinjer för handläggning av ekonomiskt bistånd - Alingsås kommun

I det här fallet skall skadeståndet tydligen räknas som inkomst och därmed reducera försörjningsstödet. Jag hoppas innerligt att så sker! Så bidragssystemet kan spara någon krona för en gångs skull!

Men Afghanpojken tar väl ut hela summan på en gång, så kontot är tomt den dagen det skall göras en ny bedömning av försörjningsstödet...
Citera
2018-12-25, 14:08
  #237
Medlem
nidbilds avatar
Cajsa ville att afghanen skulle spruta säd i fittan på henne
Citera
2018-12-25, 14:30
  #238
Medlem
sandyhells avatar
Det är ju för tusan hon som blivit våldtagen av honom! Tänker speciellt på tillfällena då han hade analsex med henne mot hennes vilja, samt när han deepthroatade henne så att hon nästan blev medvetslös. Efter att ha läst FUP ligger mina sympatier hos kvinnan. Killen är ett stort svin som går och bölar och ljuger för att det finns pengar att tjäna på det. Hon borde överklagat!
Citera
2018-12-25, 16:05
  #239
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Detta måste vara det roligaste jag någonsin har läst i en FUP. Ett kärleksbrev från afghansvinet!


vad i helvete står det?
Citera
2018-12-25, 16:43
  #240
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hudfärgen är inte det mest avgörande, nej. Även om hazarer, i dina ögon, har samma hudfärg som svenska män, så beter sig inte svenska män som hazarer. Så enkelt är det.
Alla män är i princip tallibaner - särskilt vita män. Det var faktiskt Gudrun Shyman som formulerade det. Sant att hen lutat till vänster i den ekonomiska politiken.

Fortfarande förvånad att inte fler ser hur svagt åtalet mot den stackars kvinnan verkligen var!
__________________
Senast redigerad av genushexan 2018-12-25 kl. 16:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback