Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-21, 15:39
  #1
Medlem
Jackxasss avatar
Nån som sett den?

https://www.imdb.com/title/tt8632862/

Gillar hans dokumentärer och denna var bra förutom att man vet att han är väldigt vinklad men vissa saker var bara så sjuka haha

Som att Gwen Stefani från No Doubt är huvudorsaken till att Donald Trump är president nu

Vad tyckte ni själva om den?
Citera
2018-12-21, 16:02
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackxass
Nån som sett den?

https://www.imdb.com/title/tt8632862/

Gillar hans dokumentärer och denna var bra förutom att man vet att han är väldigt vinklad men vissa saker var bara så sjuka haha

Som att Gwen Stefani från No Doubt är huvudorsaken till att Donald Trump är president nu

Vad tyckte ni själva om den?

Hans hat mot Trump är ohälsosamt.
Citera
2018-12-21, 16:23
  #3
Medlem
Sweet.Carolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hans hat mot Trump är ohälsosamt.
Det roliga är ju att han tidigare var helt emot Clinton men något hände ( guess what ) och så har han producerat orange-man-bad material sen dess.

En överviktig, vidrig pajas är vad M Moore är. Inget annat.
Citera
2018-12-21, 16:33
  #4
Medlem
Jackxasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet.Caroline
Det roliga är ju att han tidigare var helt emot Clinton men något hände ( guess what ) och så har han producerat orange-man-bad material sen dess.

En överviktig, vidrig pajas är vad M Moore är. Inget annat.

Well nu framgår det ju att han var stor Berine Sanders supporter och gilla inte Hillary men om man var tvungen att välja så.

Sen verkar han hata ALLA politiker nu vilken sida dom än är på. Var otroligt mycket hat mot båda sidor :P

Att Obama pissa på hans hemstad Flint fick ju han att gå bananas.
__________________
Senast redigerad av Jackxass 2018-12-21 kl. 16:36.
Citera
2018-12-21, 20:47
  #5
Medlem
Europes avatar
Jag har inte sett den, men när jag har sett ett par andra har jag undrat över vad poängen har varit med dem. De innehåller för mycket fejk för att vara riktiga dockumentärer, men är för tråkiga för att vara sevärda mockumentärer.
Citera
2018-12-22, 01:07
  #6
Medlem
D_V_Ss avatar
Nej, M.M. är kungen av underhållande dokumentärer. Sluta hata, era noobs.
Citera
2018-12-22, 15:50
  #7
Medlem
morkfromorks avatar
Det finns några youtube videos som på 10min visar samma som filmen. Filmen har också några sidospår som är lite suspekta som vattnet i Flint.
Citera
2018-12-24, 18:51
  #8
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackxass

Sen verkar han hata ALLA politiker nu vilken sida dom än är på. Var otroligt mycket hat mot båda sidor :P


Ja, i den här rullen fick alla en släng av sleven. Moore har väl helt enkelt blivit äldre och ännu bittrare.
Citera
2018-12-25, 15:52
  #9
Medlem
KlasseArbogas avatar
Såg den igår, den var riktigt bra. Stor kritik mot hela etablissemanget. Ogillade två saker: i början framställer han teorin om att Trumps valkampanj var fake för att han ville ha lika hög lön som Gwen Stefani på NBC som fakta, detta är enbart en personlig teori han har men han la fram det helt fel. Det andra är att när han skulle berätta om Trump som person så valde han att fokusera för mycket på hans creepy antydanden om att vilja knulla Ivanka. Visst, det är jävla vidrigt men han kunde ersatt det med att framföra att Trump är en allmänt dum person och lagt in alla hans korkade uttalanden, det hade gett en mycket bättre bild tror jag

Överlag ger jag den 8/10, och det är en ordentlig step-up från hans Where to invade next som jag skulle ge 2/10
Citera
2018-12-25, 16:01
  #10
Avstängd
Haverisms avatar
Den fete bolsjevikens filmer är inget annat än cirkelrunk för de redan frälsta. Hans senaste partsinlaga, vars enda syfte är att hata mot Donald Trump och utmåla presidenten som en pervers mini-Hitler, har talande nog bara 6,1 i betyg på erkänt vänsterliberala IMDB. Det säger en hel del. Allt, faktiskt. Den hycklande blåvalen har sin publik bland diverse marxister och hipsterskägg men ut till vanligt folk når han inte längre. Han är en överstepräst inom sin egen lilla sekt men det är också allt.

Och nej, jag tänker naturligtvis inte titta på charlatanens senaste pekoral. Jag nöjer mig med att konstatera att hans kommunistiska målgrupp finansierar hans välbärgade livsstil i det bevakade grindsamhälle där han valt att bo för att undkomma det samhälle han förespråkar, samt den flådiga privatskola där han har sina barn. Jag måste erkänna att detta roar mig en aning.

Något som även roar mig är att filmen verkar ha floppat ekonomiskt. Med tanke på ämnet och på hur polariserat USA är så hoppades fläskberget säkert att hans "dokumentär" skulle göra betydligt bättre ifrån sig än vad som blev fallet. 3,1 miljoner dollar under öppningshelgen och 6,3 miljoner total inspelat i USA är bedrövligt. Man kan lite skämtsamt säga att späcksäcken försökte sparka på en död häst men att liket sprack och skvätte äckel över hans chipsflottiga mjukisbyxor.
__________________
Senast redigerad av Haverism 2018-12-25 kl. 16:08.
Citera
2018-12-25, 21:36
  #11
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Den fete bolsjevikens filmer är inget annat än cirkelrunk för de redan frälsta. Hans senaste partsinlaga, vars enda syfte är att hata mot Donald Trump och utmåla presidenten som en pervers mini-Hitler, har talande nog bara 6,1 i betyg på erkänt vänsterliberala IMDB. Det säger en hel del. Allt, faktiskt. Den hycklande blåvalen har sin publik bland diverse marxister och hipsterskägg men ut till vanligt folk når han inte längre. Han är en överstepräst inom sin egen lilla sekt men det är också allt.

Och nej, jag tänker naturligtvis inte titta på charlatanens senaste pekoral. Jag nöjer mig med att konstatera att hans kommunistiska målgrupp finansierar hans välbärgade livsstil i det bevakade grindsamhälle där han valt att bo för att undkomma det samhälle han förespråkar, samt den flådiga privatskola där han har sina barn. Jag måste erkänna att detta roar mig en aning.

Något som även roar mig är att filmen verkar ha floppat ekonomiskt. Med tanke på ämnet och på hur polariserat USA är så hoppades fläskberget säkert att hans "dokumentär" skulle göra betydligt bättre ifrån sig än vad som blev fallet. 3,1 miljoner dollar under öppningshelgen och 6,3 miljoner total inspelat i USA är bedrövligt. Man kan lite skämtsamt säga att späcksäcken försökte sparka på en död häst men att liket sprack och skvätte äckel över hans chipsflottiga mjukisbyxor.

Säkerligen hoppades de på bättre, men det är ingen katastrof direkt. Dokumentärer går aldrig särskilt bra, den stora hiten "Bowling for Columbine" spelade bara in $21M (i USA).

I övrigt är jag som hipstermarxist ganska kluven till Michael Moore, han har absolut förmåga att göra underhållande och väldigt manipulativa dokumentärer, men han har en tendens att anpassa "verkligheten" till vad som gör sig bäst på film väldigt mycket.

I det här fallet dock lär man inte behöva överdriva något för att få en film som ser otrolig ut. Men jag har svårt att tänka mig att Michael Moore får tillgång till maktens korridorer i någon utsträckning, så jag vet inte vad det är han bidrar med egentligen, jag vet inte vad den här filmen innehåller mer än hans personliga åsikt om Trump och den tror jag inte man behöver en film för att begripa. Och jag tror inte landet gör det heller, alla vet nog var de står vid det här laget, det lär bara vara de som redan avskyr Trump som ser den här filmen och då är den meningslös som propagandaverktyg.

Nej det var bättre när han gjorde film om Kubas sjukvård, det är åtminstone ett område som den tilltänkta publiken inte kan mycket om.
Citera
2019-01-16, 16:02
  #12
Medlem
Flashyflash72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Det andra är att när han skulle berätta om Trump som person så valde han att fokusera för mycket på hans creepy antydanden om att vilja knulla Ivanka. Visst, det är jävla vidrigt men han kunde ersatt det med att framföra att Trump är en allmänt dum person och lagt in alla hans korkade uttalanden, det hade gett en mycket bättre bild tror jag
Han är en artist och förstår naturligtvis mycket väl hur man ska dra in publiken på bästa vis för maximal effekt. Att känna avsmak är en mycket potent känsla, och det är i princip också vad man känner efter filmens slut: lika stora delar misströstan som avsky. Ivanka passagen krattade därmed managen framgångsrikt; den lade liksom grunden för allt vad dokumentären skulle komma att handla om.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
I det här fallet dock lär man inte behöva överdriva något för att få en film som ser otrolig ut. Men jag har svårt att tänka mig att Michael Moore får tillgång till maktens korridorer i någon utsträckning, så jag vet inte vad det är han bidrar med egentligen, jag vet inte vad den här filmen innehåller mer än hans personliga åsikt om Trump och den tror jag inte man behöver en film för att begripa. Och jag tror inte landet gör det heller, alla vet nog var de står vid det här laget, det lär bara vara de som redan avskyr Trump som ser den här filmen och då är den meningslös som propagandaverktyg.
Well, man tar emot hjälpen vartifrån den än kommer. Om propagandan häri resonerar såpass väl att det skulle ge utslag på någon demokratibarometer någonstans är svårt att sia om (sannolikt gör den det). En person, hur korkad hen än är, känner igen orättvisa när den uppenbaras. För även om Moore gör sig skyldig till överdrifter, så måste man beundra sättet han exponerar makthavarna på, genom att sälla sig till de svaga i samhället och lyfta fram deras röster.

Jag tycker däremot att han gör ett stort misstag när han inte gräver djupare i Bernie Sanders skandalen. Visst, hela Flint-vatten-kapitlet är bra, men det är ingenting jämfört med när Bernie pressades till att gå emot sina väljare och supporta Hillary. Bernie hade antagligen vunnit mot Trump, men etablissemanget (de kapitalisthägrande topp demokraterna) vägrade släppa igenom honom. Varför vet ingen, och vi kommer säkert aldrig få veta. Man kan rimligtvis gissa sig fram till vilka orsaker, de luftas titt som tätt, men de kommer liksom inte riktigt fram i ljuset. Det hade som jag ser det varit otroligt behövligt för folket att se anledningen bakom beslutet. Inte bara för att skingra osäkerheten som omgärdar det hela, utan framförallt för att få folket att känna tilltro för den demokratiska processen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback