Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-23, 18:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Same Direction Underskattad pärla. Rejält enkel, men rejält svängig.
Kul att du nämner Lately också. Den snackas det inte alltför ofta om när det gäller INXS. Fast jag gillar nog den snarlika Who Pays The Price ännu mer. Munspelet passar så bra!

Appelleras av basgången och drivet i Same Direction - häftig puls. Bra kombination med återhållsam text och sång. Lately hamnade väl i skuggan av X:s singlar - Suicide Blonde är såklart en kandidat till topplistan, liksom Know the Difference men placerar väl sig som bubblare. En annan låt är Do Wot you Do från soundtracket till Pretty in Pink... Who Pays the Price också mycket bra, kanske just på grund av munspelet...
Citera
2019-01-23, 18:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Var det inte honom Patrik Sjöberg hamnade i bråk med på 90- talet och sedan kommenterade: " Hade mina polare varit med sade INXS varit ett instrumentalband numera"

Ja, det stämmer, tror det var på Spy Bar. Den ene sade till den andre att "dämpa sig" medan han fick svaret: "I am a rock star, do not tell me what to do!"...
Citera
2019-01-23, 18:49
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Ja, det stämmer, tror det var på Spy Bar. Den ene sade till den andre att "dämpa sig" medan han fick svaret: "I am a rock star, do not tell me what to do!"...

Just ja. Dubbelkollade i Sjöbergs bok och det var väl nån kvinna i sällskapet som körde upp ett ölglas i ansiktet på Sjöberg. Sedan gick hon ut i tidningen och sa att det blev tumult för att Sjöbergs polare var med Varvid Sjöberg kom med den dräpande kommentaren!!
Citera
2019-01-23, 18:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Just ja. Dubbelkollade i Sjöbergs bok och det var väl nån kvinna i sällskapet som körde upp ett ölglas i ansiktet på Sjöberg. Sedan gick hon ut i tidningen och sa att det blev tumult för att Sjöbergs polare var med Varvid Sjöberg kom med den dräpande kommentaren!!

Bra anekdot: ). Vill erinra mig om att Hutchence umgicks med en svensk sångerska, uppe från Norrbotten. Identiteten finns i andra trådar här på FB... Kan möjligtvis varit med i sällskapet när detta hände...
__________________
Senast redigerad av mystic_handyman 2019-01-23 kl. 18:59.
Citera
2020-01-22, 20:34
  #17
Medlem
Happy birthday Michael!!
Citera
2021-01-23, 20:23
  #18
Medlem
Happy belated birthday, Michael!
Citera
2021-11-28, 22:58
  #19
Medlem
Knappt en vecka försent men 24 år sedan han dog...
Citera
2022-12-02, 00:12
  #20
Medlem
... 25 år sedan...
Citera
2023-11-25, 20:09
  #21
Medlem
22 november... Ja det var många år sedan. Hoppas nya generationen kan uppskatta inxs och deras musik.
Citera
2023-11-30, 17:47
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Bra anekdot: ). Vill erinra mig om att Hutchence umgicks med en svensk sångerska, uppe från Norrbotten. Identiteten finns i andra trådar här på FB... Kan möjligtvis varit med i sällskapet när detta hände...

Camela Leierth har jag för mig att det var.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback