Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 11:23
  #997
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Du som tittare får se en bråkdel av vad som sker på Farmen, anser du då att du kan göra den här typen av bedömning utifrån det lilla du får se? Du verkar inte tänka längre än näsan räcker, som vanligt när det gäller män.

Däremot såg man tydligt att Göran ljög och försökte komma lindrigt undan när han blev ifrågasatt. Han borde vara man nog och stå för vad han sagt och gjort. Men män är generellt fega och trycker gärna ner kvinnor men kan sedan inte ens stå för sina åsikter. Det var jättebra att tjejerna konfronterade Göran. Starkt att dom vågade!

Tycker f.ö att dom enda som har pondus i årets Farmen är tjejerna. Dom yngre killarna beter sig och ser ut som tonårskillar i puberteten. Alexander klarar inte ens av storbonderollen utan att bryta ihop.

"Den smarta".

Ditt mansförakt är tragiskt att beskåda. Har du blivit misshandlad psykiskt och fysiskt av män hela livet eller?

Synd om dig i så fall, men det är ju du som tänker fram till nästippen, damen.
Citera
2019-01-16, 12:06
  #998
Medlem
Göran är töntig och omogen för sin ålder. Oavsett om han (enligt sig själv) gjort fel eller ej borde han kunna svälja stoltheten och be om ursäkt, för gruppens trevnad.
Nu är det visserligen inte bara Göran som är omogen, utan näst intill hela gruppen.

Förstår ej varför det ska vara så svårt att samarbeta, man får helt enkelt en bättre tillvaro på farmen om man sköter uppgifterna och har en bra stämning inom gruppen. Just nu verkar det som att alla har taggarna utåt och bara väntar på tillfällen att få sätta dit folk. Påminner om högstadiet!
Citera
2019-01-16, 12:28
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hon verkar vara en bra vettig tjej skulle jag säga. Håller god min och låter de andra uttrycka sitt barnsliga skitsnackande.

Att hon debatterat mot radikalfeminismen är också ett plus i min bok.

Absolut
Citera
2019-01-16, 12:38
  #1000
Avstängd
wazzobazzos avatar
Fortsätter tro att Göran bara lagt armen framför Masa, som stått och masat sig, och sagt "jag fixar detta!" och då har det blivit en stenhård knuff (och säkert tafs också) i hennes sköra huvud. En etniskt svensk man som inte låter en så pass kompetent iransk kvinna göra jobbet? #metoo #timesup #kvinnokraft #kränkenkopf

Del 9:

__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-01-16 kl. 12:55.
Citera
2019-01-16, 15:27
  #1001
Medlem
Stina kan säga precis vilka oförskämdheter som helst till Göran men själv blir hon kränkt bara någon tittar lite snett på henne, logiskt.

Men Göran är allt rätt kass på att bygga.
__________________
Senast redigerad av gul-apelsin 2019-01-16 kl. 15:35.
Citera
2019-01-16, 16:08
  #1002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Göran är töntig och omogen för sin ålder. Oavsett om han (enligt sig själv) gjort fel eller ej borde han kunna svälja stoltheten och be om ursäkt
han bad om ursäkt, hon sa nej.
Citera
2019-01-16, 16:17
  #1003
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Göran är töntig och omogen för sin ålder. Oavsett om han (enligt sig själv) gjort fel eller ej borde han kunna svälja stoltheten och be om ursäkt, för gruppens trevnad.
Nu är det visserligen inte bara Göran som är omogen, utan näst intill hela gruppen.

Förstår ej varför det ska vara så svårt att samarbeta, man får helt enkelt en bättre tillvaro på farmen om man sköter uppgifterna och har en bra stämning inom gruppen. Just nu verkar det som att alla har taggarna utåt och bara väntar på tillfällen att få sätta dit folk. Påminner om högstadiet!


Vad har du för ryggrad?

OM man anser att inte har gjort fel så vad fan ska man be om ursäkt för?

Det är ju som att erkänna att man HAR gjort fel.

Att däremot bli överbevisad och efter det kunna erkänna sitt fel och be om ursäkt - det är ett moget uppträdande.

Det du föreslår "för allas trevnad" är ett undfallande och ynkligt beteende.

Möjligen att man lyssnar och klart förklarar att man har en annan uppfattning men respekterar motpartens åsikt som man själv anser är lika felaktig som motparten uppfattar att min är. Efter det kan man ha en konstruktiv diskussion.

Be om ursäkt utan att mena det. Ynkligt!
Citera
2019-01-16, 17:07
  #1004
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Inget Törpet idag? (Helena)
Citera
2019-01-16, 18:24
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Vilka nördar
Storbonden har blivit vi. eller om man lyssnar på Tobbe och dom andra så diskuterar dom vilka dom skall välja som förstekämpe

Alex hoppade förmodligen av skolan redan på lågstadiet
Citera
2019-01-16, 19:13
  #1006
Medlem
Jag rekommenderar att kolla på Rasmus reaktionsvideos som finns som på youtube, man får veta mycket man inte visste innan. Enligt Rasmus var Göran likadan mot killarna som han var mot tjejerna, men det är förmodligen något som TV4 försöker dölja.

Stina börjar verkligen visa sitt rätta jag nu. Opålitlig som bara den, och verkar bara bry sig om sig själv tycker jag. Hon och Mahsa är enligt mig helt vidriga människor!
Citera
2019-01-16, 19:25
  #1007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Fortsätter tro att Göran bara lagt armen framför Masa, som stått och masat sig, och sagt "jag fixar detta!" och då har det blivit en stenhård knuff (och säkert tafs också) i hennes sköra huvud. En etniskt svensk man som inte låter en så pass kompetent iransk kvinna göra jobbet? #metoo #timesup #kvinnokraft #kränkenkopf

Del 9:

Jag tror också att Göran har tagit över eftersom han vill bli klar.
Ungefär som man som förälder ibland tar över från barnen och slutför för att tiden inte räcker till.
Hon och hennes försvarare i tråden har kanske en annan definition av vad en knuff är.
Och jag tror att Göran är ärligt förvånad över att bli anklagad för att fysiskt ha knuffat undan Masha från något uppdrag och då måste det ju kännas lite märkligt att be om ursäkt för något man inte upplever sig ha gjort.
Men han bad om ursäkt för att dämpa ner den aggressiva stämningen (gav en ursäkt för lagets skull) trots att han inte hade något att be om ursäkt för.
Nu vet jag att det är hur jag tolkar det och att det finns andra som tolkar det som det motsatta med motiveringen att allt inte är på film eller att det kan ha klippts bort om det nu skulle ha filmats.
Fast det är märkligt att bristen på bevis skulle bevisa att han är skyldig.
.
Citera
2019-01-16, 19:27
  #1008
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Varför inget Törp idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback