• 31 169 online
  • 1 164 392 medlemmar
  • 60 132 273 inlägg
2006-02-19, 19:02
Avstängd
adisbladiss avatar
www.hitman.us
2006-02-19, 19:15
insomnias avatar
Puffra..

Hahahahaha, jag skrattar på mig.
2006-02-19, 19:42
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adisbladis
www.hitman.us

det där var en riktigt dum sida asså:P sjukt heta t-shirts dock
2006-02-19, 19:59
Banned
Pick-Nicks avatar
pojkar och flickor! nu får ni bli lite seriösa... min ålder har inget med det här att göra. ni försöker bara förstöra för mig... kan någon kasta tråden tack? hade gärna själv varit admin på flashback, men då jag jobbar med data och har fullt upp annars så hinner jag inte.
2006-02-19, 20:04
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pick-Nick
pojkar och flickor! nu får ni bli lite seriösa... min ålder har inget med det här att göra. ni försöker bara förstöra för mig... kan någon kasta tråden tack? hade gärna själv varit admin på flashback, men då jag jobbar med data och har fullt upp annars så hinner jag inte.

Så om du inte hade jobbat med "data" hade du varit admin på Flashback?
2006-02-19, 20:11
Banned
Pick-Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Så om du inte hade jobbat med "data" hade du varit admin på Flashback?

men seriöst vad är det för fel på er?! jag ställde frågor om puffror och farmödrar, och vad skriver folk?! INGET OM PUFFROR OCH FARMÖDRAR! lägg ner!
2006-02-19, 20:15
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
jag vill röja undan min farmor och måste därför fixa fram en puffra. måste jag då berätta för säljaren att det är farmor jag ska sikta på när jag fått hem puffran?

Nej, säljaren kommer inte att fråga dig vad du kommer att använda pistolen till, det kommer däremot polisen, se förklaring nedan!

Citat:
hur lång tid tar det att få tillstånd för puffran, och vad behöver jag mer tänka på?

Du måste som tidigare nämnts vara aktiv tävlingsskytt i minst sex månader och ha klarat av vissa grundkrav för att det skall vara aktuellt att polisen beviljar dig licens. Det är din klubb samt handläggaren på polisen om bedömmer om du har behov av vapnet och om licens beviljas. En pistol i .22lr är kanske inte det bästa mordvapnet, men tyngre vapen tar det ofta längre tid att få licens för.

Annars kan du ägna en tid framöver med att plugga till jägarexamen om du kan tänka dig att använda ett hagelgevär eller något annat jaktvapen för ditt fiktiva mord. Ett begagnat jaktvapen kostar heller inte så mycket, så det är kanske ett bättre alternativ om man tar med den större eldkraften i beräkningen.

Citat:
jag jobbar med data, och har ingen som helst kriminell bakgrund, därför är detta bara ett uppbyggt dilemma som sagt var. jag tänker alltså inte sikta på någon eller skaffa fram en puffra.
/nicklas

Va bra att du inte tänker mörda folk.

Dock måste jag seriöst erkänna att det är svårt att ta dig på allvar...
2006-02-19, 20:17
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
det jag vill veta skrev jag i mitt första inlägg. sedan undrar jag hur man skall förpacka en äldre människa?

och som sagt var, jag tänker absolut inte, och kommer aldrig att göra något sådant makabert.

Byggplast först, sedan en matta runt det. Förvaras med fördel i en takbox på väg till begravningsplatsen. Om jag får höra att ett mord begått på det sätt jag beskrivit kommer jag att leta reda på dig och döda dig. (Eller i alla fall säga till dig på skarpen.)
2006-02-19, 20:18
Medlem
schtekers avatar
Måste killen linda in det i ett dilemma?

Kan man inte skriva som det är, "jag är en kille på 12 jordsnurr som leker james bond framför spegeln med soft air gun. Jag vill bli lite coolare och göra precis samma sak fast med en riktig pistol. Vilka affärer finns pistoler på? Ica? 7/11? Bakom disken på doncan?"

Om du nu får tag på en pistol borde du skjuta dig själv innan du skjuter din farmor.
2006-02-19, 20:20
Banned
Pick-Nicks avatar
tack för svaren! de värmde verkligen...
2006-02-19, 20:21
Medlem
låtsaskompiss avatar
Citat:
men seriöst vad är det för fel på er?! jag ställde frågor om puffror och farmödrar, och vad skriver folk?! INGET OM PUFFROR OCH FARMÖDRAR! lägg ner!

Det finns ett sätt som man kanske inte skall sprida på nätet...

Men på en ö upp mot Bohuslän så finns det ett bortglömt bergrum. Där ligger det en del vapen och amo. från kriget. Garanterat ingen som ställer frågor.

Ställ dig utanför H&M i Skärhamn med en vikt Dalademokraten under höger arm, så kommer du att bli kontaktad av en man som går under namnet Pierre.
2006-02-19, 20:21
Banned
Pick-Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteker
Måste killen linda in det i ett dilemma?

Kan man inte skriva som det är, "jag är en kille på 12 jordsnurr som leker james bond framför spegeln med soft air gun. Jag vill bli lite coolare och göra precis samma sak fast med en riktig pistol. Vilka affärer finns pistoler på? Ica? 7/11? Bakom disken på doncan?"

Om du nu får tag på en pistol borde du skjuta dig själv innan du skjuter din farmor.

vad har du för problem? jag är 32 och det skulle aldrig falla mig in att skjuta min farmor...