Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-20, 01:06
  #13
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Alla i kungafamiljen har vanliga telefonabonnemang, vet jag från en säker källa som arbetat hos teleoperatören. Dock är det ju vi skattebetalare som pyntar räkningarna. Så visst kan man få en stund med fru Salvia om det vill sig.
"Vi skattebetalare" betalar räkningarna på grund av att Jean Baptiste stod upp emot Napoleon och fick en västindisk ö (Guadeloupe) av britterna som han sålde tillbaka och betalade den svenska statsskulden mot att hans arvvingar skulle erhålla räntan av betalningen. HMK äger inget av de svenska slott (slottsstaten) som Gustav (I) drog in till kronan utan de är svenska folkets egendon och ansvar. Efter 1975 (1973 års regeringsform) får inte hovet räntan på dessa pengar o form av apanage.

"Vi skattebetalare" är för evigt skyldiga Jean Baptiste Bernadotte som för över gav oss tvåhundra år av fred och en ekonomisk utveckling som inte hade varit möjlig utan lösande av statsskulden.
Citera
2018-12-20, 01:21
  #14
Medlem
utforskarens avatar
Klart Kungen & c/o har telefoner, och klart att man kan ringa till dem. Antar jag.

Men jag skulle också tro att konungen ganska sällan har tid/möjlighet att prata i telefon. Han har för det mesta ett ganska tight schema med "studiebesök", möten, representation osv. Och det vore ju lite ofint att dra fram telefonen under ett möte med företrädare för andra länder och näringslivet, under tal, fina middagar eller när man är ute och lyssnar på nån fältbiolog som berättar om nåt skit i skogen, tillsammans med nån mellanstadieklass och en handfull fotografer och reportrar.

Mellan mötena, när han sitter i nån bil eller i nåt flygplan, så kan man tänka sig att han har ett och annat inbokat telefonsamtal att uppehålla sig med, som någon slags sekreterare har schemalagt åt honom. Därefter har han kanske fullt upp med att läsa och förbereda sig inför nästa besök/möte.

Kort sagt; Det är nog väldigt ofta väldigt olägligt för kungen att svara i telefon, så det kan nog vara svårt att tajma in ett samtal till honom, även om man skulle ha numret, och om han nu skulle besvara samtal från okända nummer.
Citera
2018-12-20, 23:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Han har en mobil, jag vet det och det är bara ett dussintal som känner till nr.

Om jag råkar slå det numret kommer jag fram då och kan snacka lite med knugen då är frågan.
Citera
2018-12-21, 00:23
  #16
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Om jag råkar slå det numret kommer jag fram då och kan snacka lite med knugen då är frågan.
Min gissning är att han skulle svara med ett väldigt anonymt "hallå ?" eftersom han inte känner igen den som ringer och hur skulle du veta vem du talar med ? skulle du säga "oj jag har ringt fel, men är du möjligtvist kungen ?"
Citera
2018-12-21, 02:23
  #17
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Klart Kungen & c/o har telefoner, och klart att man kan ringa till dem. Antar jag.

Men jag skulle också tro att konungen ganska sällan har tid/möjlighet att prata i telefon. Han har för det mesta ett ganska tight schema med "studiebesök", möten, representation osv. Och det vore ju lite ofint att dra fram telefonen under ett möte med företrädare för andra länder och näringslivet, under tal, fina middagar eller när man är ute och lyssnar på nån fältbiolog som berättar om nåt skit i skogen, tillsammans med nån mellanstadieklass och en handfull fotografer och reportrar.

Mellan mötena, när han sitter i nån bil eller i nåt flygplan, så kan man tänka sig att han har ett och annat inbokat telefonsamtal att uppehålla sig med, som någon slags sekreterare har schemalagt åt honom. Därefter har han kanske fullt upp med att läsa och förbereda sig inför nästa besök/möte.

Kort sagt; Det är nog väldigt ofta väldigt olägligt för kungen att svara i telefon, så det kan nog vara svårt att tajma in ett samtal till honom, även om man skulle ha numret, och om han nu skulle besvara samtal från okända nummer.

Du tror inte han har en jobbtelefon och en privat telefon då? Om det är så, kanske man kan få tag på hans privata nummer och ha en större chans att få snacka med honom. Dock lär han nog aldrig svara på okända nummer. Man blir också lite nyfiken hur han presenterar sig själv. Om han säger "Ja, det är Carl"(som för övrigt låter väldigt stelt), om han kallar sig själv något annat, eller om han helt enkelt skiter i att presentera sig själv för alla han ringer vet ändå vem det är de snackar med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback