Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-22, 20:33
  #13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Edit: Två (TVÅ!) hårddiskhaverier rent privat under snart 40 år.. Så HDD havererar kanske inte så "jätteofta"..
Lite fler har jag råkat ut för, ~6st som lagt av, använt hårddiskar sen storleken räknades i 2-siffrig MB.
Citera
2018-12-22, 21:07
  #14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lite fler har jag råkat ut för, ~6st som lagt av, använt hårddiskar sen storleken räknades i 2-siffrig MB.

Jag måste tydligen haft tur sedan 1980-talet.. Men i jobbet har jag råkat ut för betydligt fler havererade hårddiskar, cirka 20-30 under årens lopp, absolut maximalt. Privat enbart två mekaniska.

För att återgå till TS fråga: En SSD är mindre ömtålig än en HDD, men TS val beror på hur mycket pengar TS vill "slänga ut": En mindre och mer tålig SSD för mer pengar eller eller en billigare/större HDD för mindre pengar. Men i "ruff miljö" skulle jag satsa på en SSD, och därmed föra över filer regelbundet till annan lagring. (Eftersom SSD typiskt sett har mindre plats).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback